Card sharing mogelijkheden Technisat Digicorder HD S2

Started by bellecoupe, March 13, 2008, 16:15:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bellecoupe

Is er bij iemand op het Forum iets bekend m.b.t. de mogelijkheden om met de Technisat Digicorder HD S2 schotel receiver gebruik te kunnen maken van cardsharing middels ethernet.

OS van de receiver is volgens mij Linux.(configuratie software voor updates is ook Linux (.tar file))

bellecoupe

Onderstaand antwoord heb ik van Technisat gekregen.


vielen Dank für Ihre Anfrage.

Technisch sollte es funktionieren den DigiCorder via Cardsharing zu betreiben.
Versichern kann ich es Ihnen aber nicht. Bitte haben Sie Verständnis dafür,
daß wir hierzu keinen weiteren Support leisten können.

Mit freundlichen Grüßen

Marco Bergling

TechniSat Digital GmbH

ThomasK

Hoi, op google zie ik eigenlijk geen softcam's voor je technisat. CCcam wordt op dit moment veel gebruikt, evenals gbox.

Natuurlijk gebruik je dit alleen op je interne netwerk zodat het allemaal legaal is.

bellecoupe

Ik, en samen met mij een aantal andere personen zijn op dit moment nog steeds aan het speuren.

DJ-Foxx

mmm ::) erg interessant dat cardsharing gedoe via internet ;)

roland p

Quote from: DJ-Foxx on April 27, 2008, 14:35:41
mmm ::) erg interessant dat cardsharing gedoe via internet ;)
ik heb nu de mvision draaien met cardsharing in mijn lokale netwerk. Laatste firmware heeft gewoon standaard cardsharing ingebakken.
Cardsharing via internet schijnt hier ook mee te kunnen. Ik zal dan port-forwaring moeten instellen en ip-adres van m'n mvision fixed moeten maken, maarja 't was al een hele klus om dat ding uberhaupt een ip adres te laten verkrijgen...
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

bellecoupe

Vandaag een demo gehad van een kaart die middels een flatcable gekoppeld is met een Linkey.

Cardsharing werkt op deze wijze prima, zonder dat de reciever gehacked dient te worden. :D

Deze toepassing ga ik bij mij ook doorvoeren.


ThomasK

Quote from: bellecoupe on May  8, 2008, 14:35:29
Vandaag een demo gehad van een kaart die middels een flatcable gekoppeld is met een Linkey.

Cardsharing werkt op deze wijze prima, zonder dat de reciever gehacked dient te worden. :D

Deze toepassing ga ik bij mij ook doorvoeren.

Ah, ja sorry, ik ging ervan uit dat je receivers niet binnen een bekabelende afstand van elkaar stonden  8) Als dat wel zo is is dat een prima oplossign voor je eigen kaarten.

bellecoupe

Quote from: ThomasK on May 10, 2008, 16:21:06
Ah, ja sorry, ik ging ervan uit dat je receivers niet binnen een bekabelende afstand van elkaar stonden  8) Als dat wel zo is is dat een prima oplossign voor je eigen kaarten.

Ik bedoel hier cardsharing over ethernet.

ThomasK

Quote from: bellecoupe on May 10, 2008, 17:18:07
Ik bedoel hier cardsharing over ethernet.

Hey, dat is een mooi ding [ff gegoogled ;)]. Ik ben benieuwd naar je ervaringen!