Welke NAS voor Sonos?

Started by Shorty, March 12, 2008, 21:42:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shorty

Op de website van Sonos is bij de FAQs wel een lijst te vinden van routers en NAS (wat is hiervan het meervoud? NASsen?  ;D NASi?  ;D ) die problemen geven met de spullen van Sonos. Maar welke apparaten werken probleemloos?

VrGr,

Bart J.

ThomasBelgium

Heb je de Sonos al gekocht of is dat één van de mogelijkheden die je overweegt?

Shorty

Quote from: ThomasBelgium on March 12, 2008, 23:12:16
Heb je de Sonos al gekocht of is dat één van de mogelijkheden die je overweegt?

Ik val nogal op die controller.  :-* Maar ik heb eigenlijk geen idee of er (voor dat geld) betere systemen bestaan....

VrGr,

Bart J.

Hanky Panky

Quote from: Shorty on March 13, 2008, 11:45:30
Ik val nogal op die controller.  :-* Maar ik heb eigenlijk geen idee of er (voor dat geld) betere systemen bestaan....

VrGr,

Bart J.

;D ;D

Ik ook, alleen de aanschafprijs houdt me nog even tegen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

EdoE

Sonos is geweldig, maar daar vraag je niet naar...

Mijn Sonos haalt mijn FLAC-bestanden van een USB-schijf die ik gekoppeld heb aan een NAS van Plextor (uit het stenen tijdperk). Voor algemeen gebruik is onze NAS inmiddels wel gedateerd, maar Sonos heeft er nooit problemen mee.

Wel heb ik problemen gehad met Sonos + router. En dat lag aan de router, niet aan Sonos.

Shorty

QuoteWel heb ik problemen gehad met Sonos + router. En dat lag aan de router, niet aan Sonos.

Op de Sonos website zag ik dat een bepaalde KPN router problemen gaf. Was jij dat?  ;)

En welke router werkt bij jou probleemloos met Sonos?

VrGr,

Bart J. 



EdoE

Ik had grote problemen in combinatie met mijn D-Link DI-624+. Maar na het flashen van de firmware was dat over. Deze week heb ik een D-Link DIR-655 geïnstalleerd en ook die draait tot nu toe probleemloos.

Ik vermoed eigenlijk dat Sonos helemaal niet zo kritisch is, hoor. Je zou een keer pech kunnen hebben, maar met gangbare hardware kun je er wel vanuit gaan dat het lekker gaat werken.

bottlekiss

QuoteOp de website van Sonos is bij de FAQs wel een lijst te vinden van routers en NAS (wat is hiervan het meervoud? NASsen?  Grin NASi?  Grin ) die problemen geven met de spullen van Sonos. Maar welke apparaten werken probleemloos?

dat zou dan deze lijst moeten zijn:
https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=42

Sommige leveranciers (winkels) hebben combinaties als Squeezbox/SB Duet/Sonos op een NAS zelf al getest.
Vaak om teleurstelling en gedoe achteraf bij klanten te voorkomen.
Info over gegarandeerd goede combi's kan je bijv. halen via:
http://www.wifisound.nl/catalog/-i-3.html

Bij Vi-Fi http://www.vi-fi.nl/downloads/vifi29sonosnetwerkaudio.pdf geven ze de voorkeur aan de Sonos, boven de Squeezebox (van Logitech/Slim Devices). Maar Logitech heeft onlangs de Squeezebox Duet uitgebracht. Zelfde id als Sonos: wireless controller met mooi lcd of tft schermpje. Qua audio denk ik dat er geen verschil tussen Squeezebox en Squeezebox Duet is (zo te zien zelfde Wolfson DAC) en zou daarom de Sonos net een streepje beter zijn.

Oscar.
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Criterionlover

Heb Sonos in combinatie met de Thecus 5200 pro. (5x 500GB) Werkt perfect.   :)

T+A ; Sonos

Bart_M

Hier een Thecus 2100. Werkt al tijden perfect. ;)

ThomasBelgium

Thecus schijnt wel een van dé NAS merken te zijn.

Bart_M


Shorty

Op WiFiSound zie ik dat ze vanaf midden maart (nu, dus) een volautomatische NAS Ripserver gaan verkopen.
Het is een NAS Raid 1 met een spleet: schuif er een CD in en hij ript 'm in FLAC of MP3 en zoekt er zelf de cd-informatie bij.  8) Zou een hoop werk schelen... Wel jammer natuurlijk dat je er geen LP in kunt proppen.  >:( ;)

VrGr,

Bart J.

Bart_M


Shorty

Quote from: Bart_M on March 17, 2008, 13:31:43
iTunes kan dit ook. :)

Een CD past nooit van z'n leven in een iPod!  ;D Hoe dan?

VrGr,

Bart J.

Bart_M


Durk

ik ben degene die probleme heeft met de experiabox... >:(..ik kan geen internetradio gebruiken..ik moet eerst de router resetten en dan werkt het weer.. ik gebruik bijna geen internetradio.. dus het probleem valt mee.

mijn nas is een d-link DNS-323.. geen problemen mee ondervonden..

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Shorty

Quote from: Bart_M on March 17, 2008, 13:40:38
Een pc met iTunes? ;) ;D

Aw shucks!  :P :-[

Dan moet zoiets toch ook voor PC's bestaan? Of alleen voor WMP?  :P

VrGr,

Bart J.

Bart_M

Je kan iTunes zo instellen dat als je er een cd in doet, hij gelijk gaat rippen en als hij klaar is een geluidje geeft.
Zo kan je de ene na de andere cd rippen in redelijk tempo.

kaajee

Quote from: Bart_M on March 17, 2008, 13:44:50
Je kan iTunes zo instellen dat als je er een cd in doet, hij gelijk gaat rippen en als hij klaar is een geluidje geeft.
Zo kan je de ene na de andere cd rippen in redelijk tempo.

Dit kan toch ieder 'rip' programma? (zlefs WMP heeft deze functionaliteit)
Er wordt hier niets nieuws gezegd mi.

Shorty

QuoteEr wordt hier niets nieuws gezegd mi.

::) Tsja..... maar niet iedereen weet alles al..... Sommigen, waaronder ikke, weten zelfs helemaal niks van rippen, vandaar.... :P

VrGr,

Bart J.

kaajee

Quote from: Shorty on March 17, 2008, 14:30:48
::) Tsja..... maar niet iedereen weet alles al..... Sommigen, waaronder ikke, weten zelfs helemaal niks van rippen, vandaar.... :P

VrGr,

Bart J.

Tsja, er zijn wel meer bronnen dat htforum.......... ;)

Met als grote voordeel dat je het dan meteen weet (je hoeft niet een antwoord hier af te wachten) en je leert er zelf nog meer van ook............. :P ;D

DUCky

Ik voel zelf eigenlijk wel voor die ripserver oplossing. Ik kan mijn hele gezinnetje uitleggen hoe ze hun favoriete cd'tje kunnen rippen. kan eigenlijk niets mis mee gaan. Natuurlijk kan een desktop of laptop dezelfde functionaliteit bieden, maar gemak dient de mensch.....de NAS staat altijd aan en de pc moet je eerst weer aanzetten, opstarten, programma kiezen,... je zou er bijna moe van worden  ;D

Ik ga er denk ik maar eens mee experimenteren en laat jullie wel weten of het bevalt.

Groeten,

Lennart

Lavardin IT, Linn Akurate DS, Offrande signatures, Lavardin CMR150 netkabel, 'Statement One' netkabel, Lavardin CLR83 interlink, JMR speakerkabel, Vibex reference power block

Mooiste geluid: uit de uitlaat van mijn Ducati M1000

Bart_M

Quote from: kaajee on March 17, 2008, 13:49:19
Dit kan toch ieder 'rip' programma? (zlefs WMP heeft deze functionaliteit)
Er wordt hier niets nieuws gezegd mi.

Als iemand alleen antwoord mag geven op een vraag als het iets nieuws betreft, dan wordt het een rustig forum. ;D

kaajee

Quote from: Bart_M on March 17, 2008, 18:54:07
Als iemand alleen antwoord mag geven op een vraag als het iets nieuws betreft, dan wordt het een rustig forum. ;D
Iedereen mag doen wat ie wil, wat mij alleen af en toe 'dwars zit' is dat sommige mensen het zichzelf wel erg makkelijk maken. En hun vragen meteen poneren (no personal offence btw).

Men verwacht van anderen dan wel dat ze hun kennis delen, inzetten om te helpen, maar uit niets blijkt dat men zelf ook wel enige moeite doet om een antwoord te vinden. In dit geval: de eerste de beste search hit op bijv. 'rippen audio cd', zou al meer dan genoeg info opleveren mi.

Als je dan nog (extra) vragen hebt kun je die altijd nog stellen.

Buiten dit alles: je hebt je antwoord veeeeel sneller en het is veeeeel leerzamer ook nog.......

Persoonlijke mening wellicht, maar die mogen ook geventileerd worden op een forum.......toch?