Firefox bèta 4 bevat vooral veel interfaceverbetering

Started by Erik, March 11, 2008, 20:31:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

bron: http://automatiseringgids.sdu.nl

Mozilla heeft de vierde bètaversie van de open-sourcebrowser Firefox gepubliceerd. Het gaat om ongeveer 900 verbeteringen ten opzichte van de vorige bètaversie.

Het gaat voornamelijk om aanpassingen van de gebruikersinterface en verbeteringen van de stabiliteit en prestaties. Zo was er bijvoorbeeld veel kritiek op de werking van de toetsenbordcombinaties om het venster uit te vergroten. In de vorige versie werkte dat alleen met de volledige pagina-zoomfunctie.
Een mogelijkheid om alleen de tekst te vergroten, ontbrak. Dat is nu hersteld. Verder zijn aanpassingen gemaakt aan het script dat automatisch tekst aanvult die in de URL wordt getypt.

De nieuwe versie is volgens de ontwikkelaars nu ook tweemaal zo snel als Firefox 2-versies bij gebruik van bijvoorbeeld een Gmail-toepassing. Dit is het gevolg van het streven het geheugengebruik van Firefox sterk te beperken.

beta hier dloaden:
http://https/www.mozilla.com/en-US/firefox/all-beta.html
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Vampire

Quote from: Erik on March 11, 2008, 20:31:16
De nieuwe versie is volgens de ontwikkelaars nu ook tweemaal zo snel als Firefox 2-versies bij gebruik van bijvoorbeeld een Gmail-toepassing. Dit is het gevolg van het streven het geheugengebruik van Firefox sterk te beperken.

Ben laatst ook overgestapt van de beta 3 naar 4, en het viel me idd op dat gmail sneller werkte!
Dacht dat het aan mij lag  ;D
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Erik

nu.nl

QuoteVersie 3 van Firefox is klaar. Dat zegt Mike Schroepfer van Mozilla, de organisatie achter het de webbrowser.
Inertia Stock

In een interview met persbureau Reuters zegt hij dat Firefox 3 "een veel opzichten stabieler is dan iedere andere browser". Officieel bevindt het programma zich echter nog in een teststadium. Pas in juni moet de nieuwe versie officieel af zijn.

Op de eigen website waarschuwt Mozilla doorsnee internetgebruikers vrijdag nog dat Firefox 3 alleen geschikt is voor testdoeleinden. Volgens Schroepfer wordt die tekst binnenkort echter herzien. Wel is het ontwikkelteam van plan in de komende weken te blijven schaven aan de browser.

Geheugen

Firefox 3 kent veel verbeteringen ten opzichte van de huidige versie, onder meer op het gebied van prestaties. Veel gehoorde kritiek op Firefox is dat het programma veel geheugen verbruikt en na verloop van tijd steeds trager wordt. Dat zou in de nieuwe versie verleden tijd zijn.

Ook kent Firefox 3 nieuwe functionaliteit, zoals een nieuw systeem om bladwijzers op te slaan en te zoeken.

Browsers

De nieuwe versie van Firefox komt in een periode waarin veel browserfabrikanten stevig aan de weg timmeren. Eerder deze maand bracht Microsoft een testversie uit van Internet Explorer 8, en deze week verscheen een nieuwe editie (3.1) van Apples webbrowser Safari.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

He dat is nou jammer, met versie 2 kon je al je instellingen meenemen naar een nieuwe computer door de inhoud van je "profile" te kopieren in je nieuwe "profile" map.
Met versie 3 krijg ik het maar niet voor elkaar. Er lijkt inderdaad wat veranderd te zijn, maar ik heb nog niet door hoe het werkt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

peterrr

Ik was ook een "beta"tester maar na een week of wat was ik weer terug naar versie 2.
Het bleek dat veel funktie`s met mijn vista niet werkte bv:

Bij ftd (forum database voor nieuwsgroepen) de nzb link.
Bij marktplaats de "E-mail de adverteerder
Bij E-bay het vraag het totaal aan de verkoper functe.

Zal wel een kwestie van tijd zijn maar ik wacht wel tot de officiele update...

Groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Erik

OK ik heb eigenlijk geen probleem ondervonden (gelukkig) maar misshcien komt dat omdat ik XP gebruik. Heb zelf nog geen vista en mede gezien wat ik ervoor terug krijg en wat het kost (€180) zal het ook nog wel even duren voordat het hierop staat ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

peterrr


o.k even offtopic

Het zat op de labtop bij aanschaf, en zo slecht is vista nou ook weer niet hoor...
Tis alleen wennen, en  als je een oud programma will installeren "vista "het laten aanpassen.
Maar ik zou het niet aanschaffen als er xp op mijn computer had gezeten.

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Erik

Ha het is gelukt er stond een profile map onder local settings en 1 onder application data ????
Afijn toen ik die uit de 2e map kopierde naar de nieuwe computer had ik 1 x alles weer terug :)

ook maar effe oftopic.
ik zou het best willen kopen hoor, daar niet om maar ik kan behalve een mooier jasje niets bedenken waarom ik ermee zou willen werken. Nog niet in ieder geval.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

KHunt-er

Quote from: Erik on March 22, 2008, 22:24:50

ik zou het best willen kopen hoor, daar niet om maar ik kan behalve een mooier jasje niets bedenken waarom ik ermee zou willen werken. Nog niet in ieder geval.


Je kan XP ook in een Vista jasje steken. Ziet er best gelikt uit  :)

Gr,

KHunt-er
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

Erik

Ik heb eigenlijk nog nooit naar jasjes gekeken.

Hoe ver gaat zo'n "jasje" eigenlijk, werkt dat wel consequent op alles door of heeft alleen IE en outlook een andere skin gekregen?
Als echt alles de vista look krijgt zou ik het misschien wel eens willen proberen. Kun je het wel terugdraaien als het niet bevalt?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

KHunt-er

Je kunt zo'n pack er gewoon weer afknikkeren.
Kijk goed, als je het installeert, welke features je wel en niet wilt.
In principe kun je alles Vista laten lijken.
Start Menu, verkenner, muiscursor etc.


Het eindresultaat vindt ik wel gelikt! 8)

Gr,

KHunt-er
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

Erik

En beta 5 is uit

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill