hellupppppppp

Started by een twijfelend iemand, April 26, 2003, 12:51:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scarp

Dat is een redelijke prijs. Eens afwachten wat ie bij eurohopper gaat kosten ;)

Melvin

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 26, 2003, 15:24:51
Hi,

En welkom op ons forum.

Persoonlijk ook hier de voorkeur voor Marantz of eventueel Denon.
Ook HK is het overwegen waard, de features van de nieuwe Marantz serie waaronde CS-II geven voor mij de doorslag naar Marantz.

MvrGr.
Frank

Ja CS-II vind ik op mn SR6300 echt zalig om van stereo CD geluid surround geluid te maken. Alleen moet het volume dan wel een hele draai omhoog.

bryan vd B

hi dennis,

is het nog gelukt? zoniet weer vragen natuurlijk ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

dennis

Ik krijg de set binnen 2 a 3 weken maar wil vast allerlei info hebben van hoe en wat betreffende het aansluiten ;D
en thankz
ik zal denk ik nog veel vragen ;)
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Dat worden een paar lange weken :)

dennis

I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

bryan vd B

Quote from: dennis on April 29, 2003, 21:22:37
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Hi,

Geduld word beloont en wat is nu 3 weken  ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

GreenGras

Potverdorie Dennis je hebt een mooie aankoop gedaan! Klasse!

Ik ben blij dat je niet voor Yamaha bent gegaan... Ik weet zeker dat dit in combinatie met Infinity namelijk ietwat agressief was gaan klinken in het hoog. Persoonlijk zou ik je Denon en Marantz hebben aangeraden dus het doet me deugd dat je voor Denon bent gegaan..... Jij en de 2 dames vallen vast van jullie stoel als jullie het hele feest hebben aangesloten en een muziekje/film opzetten... Laat je nog ff horen wat je ervan vindt?

Suc6 en genietze!
B&W Nautilus 802 | B&W Matrix 803 | B&W Matrix I | B&W CC6 | B&W DS6 | 2x Bryston 7B SST | Accuphase DP-65 | Denon AVR-4520 | PT-AE4000 | Siltech cables | HTPC | PS3 | B&W ASW608 sub | DIY sub |
My DVD collection[/url

dennis

hee green,thankz voor je beriggie.De rest waar ik op wacht staat onder de thread SPEAKERS e.d en ik heb het verliefd genoemt.Zie je ook de rest ;D.Maar helemaal top je reactie net als de anderen en ik zal zeker nog laten horen hoe het me bevalt!!!!!
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Darkman

Quote from: Scarp on April 27, 2003, 20:46:00
Zonet ff het blad Audiovision van february erbij gezocht. Hierin werd de Denon 3803 vergeleken met de Pioneer VSXD2011, Sherwood R963RT en de Yamaha DSP-AZ2. Alle drie met officiele prijzen van 1500 euro.

De gemeten kracht is: 5x107W @ 8 Ohm. Of bij stereo 2x132 @ 8 Ohm.

Enige minpunt was hitte productie. Oftewel, leg er niets op. Hij kwam er ook als beste uit.

Inderdaad, die marantz 8300 is ineens echt een stuk duurder.

Zoals eerder gezegd, ga gewoon eens luisteren en oordeel dan. Maar die denon is zeker een goede koop en geeft je jaren luister plezier :)

Ik hoop dat je hier bedoelt 7x107w @ 8 ohm anders heb je nog weinig aan die meting het is immers een 7 kanaals receiver. Was er ook een meting gedaan bij 4 ohm ?
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Scarp

Blijkbaar testen ze op 5 kanaals aangezien ze dan beter kunnen vergelijken met andere 5 kanaals versterkers.

AVR3803:
Maximal leistung @ 4 Ohm: 148 / 148 / 148 Watt (front/center/surround)
Maximal leistung @ 8 Ohm: 108 / 107 / 107 Watt (front/center/surround)

Yamaha DSP-AZ2:
Maximal leistung @ 4 Ohm: 78 / 79 / 79 Watt (front/center/surround)
Maximal leistung @ 8 Ohm: 75 / 75 / 75 Watt (front/center/surround)

dennis

#61
Quote from: Scarp on May 11, 2003, 20:45:50
Blijkbaar testen ze op 5 kanaals aangezien ze dan beter kunnen vergelijken met andere 5 kanaals versterkers.

AVR3803:
Maximal leistung @ 4 Ohm: 148 / 148 / 148 Watt (front/center/surround)
Maximal leistung @ 8 Ohm: 108 / 107 / 107 Watt (front/center/surround)

Yamaha DSP-AZ2:
Maximal leistung @ 4 Ohm: 78 / 79 / 79 Watt (front/center/surround)
Maximal leistung @ 8 Ohm: 75 / 75 / 75 Watt (front/center/surround)

dus hieruit kan je dus opmaken dat of ik nou speakers van 4 Ohm gebruik of 8 Ohm,ik blijf meer vermogen houden dan de yamaha,terwijl die in prijs zoveel duurder is. 8)
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

In stereo mode had die yamaha 140 W ofzo. Het gaat echter niet helemaal om de hoeveelheid watt. Ik denk echter dat die Denon uiteindelijk wel beter is dan die Yamaha, maar dan kijk ik puur naar specs. Ik heb ze beide niet gehoord.

Darkman

Nou zal het wel aan mij liggen, maar ik vind toch echt dat ze dat dan ook wel 7 kanaals mogen meten, om zo juist te zien of deze 7 kanaals receivers dan ook nog echt wat vermogen kunnen leveren onder dynamische omstandigheden, of dat ze dan ineens instorten. De meeste mensen die specifiek een 7.1 kopen zullen er in de toekomst ook wel naar toe gaan.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

dennis

Ik dacht dat scarp een link had naar die test waar ze ook de yamaha en een sherwood samen met de denon hadden getest
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Geen link ... wel blad :)

dennis

I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

bryan vd B

hi,

Het ligt natuurlijk niet alleen aan het vermogen of het geluid goed is of beter dan de ander.
Het ligt ook aan de DAC's in de versterker maar met name aan de voeding die jammer genoeg in receivers meestal onderbemeten is en o.a daarom kiezen veel mensen voor aparte eindversterkers.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

hi,

ik probeer hier trouwens niet mee te zeggen dat jopu receiver niet goed is voor het geval je het verkeerd opvat ;D

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

dennis

I am not what happened to me.
I am what I choose to become.