hellupppppppp

Started by een twijfelend iemand, April 26, 2003, 12:51:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dennis

Ik ga aankomende zaterdag naar RAF en ga daar luisteren naar verschillende recievers.Ik heb nu geen andere keus om mijn reciever bij polectro te kopen want mijn HK is stuk en heb een neiuwe van HK gehad en die kan ik inruilen voor een ander model/merk.Het schijnt dat denon zijn uitgangen allemaal apart versterkt worden en als je voor stereo gaat dat dit vermogen word gebundeld en verdeeld word over de stereouitgangen.Is dit een voordeel qua hardheid en heeft de marantz dat ook?
Ik zou het fijn vinden als er iemand was die de voordelen/nadelen van marantz en denon voor mij is in jip en janneke taal kan uitleggen.
thankz
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Lid45678

#26
Quote from: dennis on April 27, 2003, 12:03:31
denon de nieuwe 3803B
Wat houd die B achter 3803 in als ik vragen mag ???

Wanneer je een dvd-speler neemt die alle formaten slikt (DVD Video/Audio en SACD) kan je eventueel voor de Denon DVD 2900 kijken.

Groetjes,

Marc

dennis

b staat voor black en ze hebben er ook een met een G van gold
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Raymen

Hoi,

Denon heeft een nieuwe speler op stapel staan.

De DENON 2900.
http://www.denon.de/seitenhifi/seitenav/dvd/dvd2900.html

ondersteund dvd/audio en sacd.

Mischien is deze iets.


mvrg,
raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

dennis

ik heb gekeken op denon.nl en die kennen de 2900 niet.Ik denk zelf dat dit de 2800mk2 is zoals scarp al schreef of heb ik het fout.Ook kan ik de prijzen niet vinden van de dvd speler. ???
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

blue-eyes

De Denon DVD2900 is een nw model die binnenkort op de markt komt. De eerste sacd/dvd-a van Denon. Kwalitatief vergelijkbaar met de DVD2800 MKII is de verwachting.

Mocht je iets meer willen, de dvd3800 wordt ook betaalbaar, maar heeft geen sacd, alleen dvd-a.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp

Ow jah, ik had al iets gelezen van een nieuw model van Denon. Misschien loont het zich om hier op te wachten. Dan ben je helemaal op alles voorbereid :)

dennis

poeh,hij schijnt volgens de duitse site 1299 euro te gaan kosten.
Aangezien dat ik al denk ik de nieuwe denon 3803 ga halen en de 2800mk2 en nieuwe frontspeakers,bekabeling,en zo een powerblok(kemp d8 ik) vind ik dit voor dit moment ff te.
Ennuh sorry maar wie wat welk merk spikes goed zijn voor zo een strak mogelijke bas?Niet zo een bas die blijft trillen,mits het in de film hoort.Ik hou nl van korte harde beuken uit een woofer.
en nu maar hopen dat ik hierin de keus snel kan ga maken.... :P
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

dennis

Oh ja ,ik ben net an het kijken op www.denon.de met de testen van verschillende HIFIbladen.EN ja hoor maak het me nog moeilijker wat blijkt elke test vind het een topper maar qua stereo verschillen de testen.......begin lichtelijk te denken om alleen een tuner te nemen...ahhhhhhhhhhhh :o
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Blijf voorlopig weg van spikes en kabels ... dat is een wespennest waar je voorlopig ff uit wil blijven. Neem er gewoon redelijke standaard bekabeling bij en geen spikes (tenminste niet onder de versterker). Dat zijn dingen die je later kan toevoegen om te verbeteren. Leer eerst het geluid van je set te waarderen en kennen, daarna tweaken om kleine verbeteringen te bereiken.

Hetzelfde geld voor powerbloks, maak het ook niet te gek daarmee. Als je die er gelijk op set dan zal je weinig verbetering merken en misschien is het blok wat je nu koopt niet het juiste voor jou set.

Dus mijn advies is, koop je speakers, receiver en dvd speler. Sluit het aan met "normale" kabels (bv speaker kabel van 2 a 3 euro de meter, cinch kabels van een 20 a 30 euro, digital coax van een 30 euro ofzo). Laat de boel inspelen, zorg de alles goed opgesteld staat. En ga na een poosje was tweaken met spikes, bekabeling, powercables etc. Dan kan je rustig luisteren wat de verschillen zijn en wat erbij past.

Overgebleven kabels enzo kan je altijd wel aan iemand kwijt :) Of anders als reserve.

Testen zijn wel een aardige indicatie voor iets, maar zegt lang niet alles. Het is ook de voorkeur van de luisteraar voor een bepaald geluid wat uitmaakt. Wat testen wel kunnen duidelijk maken is bepaalde gebreken eraan (bv dat iets niet helemaal okay werkt, zoals een bass crossover ofzo).
Net zo min dat specificaties iets zeggen over het geluid van een apparaat. Het zegt allemaal erg weinig.

Gewoon luisteren... en zoals eerder is gezegd, marantz zou iets muziekaler klinken :)

dennis

Helaas gaat de naar marantz van de 7300 koste:925 euro in een keer naar 8300 die 2075 euro moet kosten.Ben er wel achter dat ik voor 1325 euro evt. beter de DENON 3803 kan nemen omdat hier meer mogelijkheden op zitten.Ik kan het trouwens fout hebben maar ik ben druk an het lezen.
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Zonet ff het blad Audiovision van february erbij gezocht. Hierin werd de Denon 3803 vergeleken met de Pioneer VSXD2011, Sherwood R963RT en de Yamaha DSP-AZ2. Alle drie met officiele prijzen van 1500 euro.

De gemeten kracht is: 5x107W @ 8 Ohm. Of bij stereo 2x132 @ 8 Ohm.

Enige minpunt was hitte productie. Oftewel, leg er niets op. Hij kwam er ook als beste uit.

Inderdaad, die marantz 8300 is ineens echt een stuk duurder.

Zoals eerder gezegd, ga gewoon eens luisteren en oordeel dan. Maar die denon is zeker een goede koop en geeft je jaren luister plezier :)

dennis

Hoi scarp,is dat blad ook iets voor de beginner?Zo ja hoe kan ik er aan komen?Of kan ik op het net ook nog dat blad zien?En is ut in het nederlands/engels want me duits is op it moment even goed als me japans.... ???
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Uhm, nee is het in duits. Deze was van februari, dus is niet meer te koop.
Wel leuk trouwens, dat jij in je rijtje de Yamaha 1300 had staan, terwijl de Denon in de test dus boven de Yamaha A2 (welke een hoger type dan de 1300 is) uitkwam.

Ik denk dat alle eigenaren van een Denon het wel kunnen be-amen  dat het een prima apparaat is met goed geluid :)

dennis

ik heb de site gevonden en ban aan het kijken bij de test.De denon staat met 1.74% het laagst(is dit juist goed????) ook staat erbij dat hij wat je al zei de hitte een minpunt is maar ook  storabstande bei prologic nicht gut....Wat word hiermee bedoeld???
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Hoe lager de score hoe beter :) De score is zelfs nog maar net boven mijn Onkyo die ik had en die onkyo is 2200 euro (en THX select certified enzow)!

Signaal/ruis verhouding wordt ermee bedoeld. Daar zit een kleine afwijking in. Of je het merkt betwijfel ik. Prologic gebruik je nagenoeg nooit, ik heb het nooit realistisch vinden klinken.

dennis

ok scarp,thankz voor de moeite!!!Ik laat je in ieder geval weten welke het is geworden en ik zal zeker een nieuwe thread openen  :'( denk ik voor het aansluiten van het geheel.
Ik gaat zaterdag de keus maken dus je hoort van mij!!!
iedereen bedankt die antwoord heb willen geven!!!
KAn niet anders zeggen dat dit een forum naar miojn hart is omdat je daadwerkelijk geen zeur word gevonden wat je ook vraagt!!!!! ;D
nu alleen nog de links leren hoe jullie met een woord gewoon daar een site aangeven  maar goed alles op zun tijd....
tenkzzzzzzzz
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

dennis

ok,heb net gebeld met polectro plza in buitenveldert amsterdam en ik kan zaterdag luisteren naar de 3803 en me eigen boxen.Ik heb toch denk ik(eerst toestemming an me 2 meiden=vrouwtje en kleine draak)voor de nieuwe 2900 gekozen want dan maar meteen voor alles wat er is.
De scart word qed en luidsprekerkabels van monster.
Er is mij verzocht(lees gedwongen) om hierbij mijn 2 lieftallige dames te groeten die deel uit maken van mijn gezin.
Nou bij deze en nu wil ik van die 2 ff niks meer horen :-X
Maar goed,ik zou het leuk vinden om enkele reacties/meningen hierop te krijgen voor de set die ik in mijn hoofd heb zitten.Gaarne tips voor aansluiten van dit geheel,ik weet al wel dat ik de pre outs van de 2900 moet verbinden met tulip snoer in de 3803 in de pre in(?) om zodoende perfecte verbinding te krijgen van dvd naar reciever.
thanks mensen
Ps de pronto950 krijg ik er ook bij dus ik ben denk ik zwaar in me noppies als ik hetgene allemaal spelend heb staan. 8)
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Mooi ... voor de nieuwe denon dvd zou ik zeker gaan als ik jou was.

Aansluitingen:
- Digital coax tussen dvd en receiver. Dit voor alle digitale signalen
- 6 x cinch voor analoge multi-channel verbinding tussen dvd en receiver. Je dvd heeft geen "pre-out" maar een multichannel analoog output. Die receiver heeft een pre-out voor eventuele externe versterkers, maar die gebruik je niet. De receiver heeft ook een multi-channel input, deze sluit je dus aan op de multichannel outpu van de dvd.
- Cinch van tv naar receiver indien je tv een audio uitgang heeft.

Qed maakt mooie scarts, ik heb zelf een RGB only scart (dus geen geluid via scart) ervan, erg goed.

Qua cinch kabels kan je prima voor profigold of iets dergelijks gaan. Het makkelijkst zijn kabels waarbij de twee lijnen aparte kabels hebben (oftewel, 2x mono).

Suc6 ermee, is een mooi setje :)

dennis

dus als ik het goed begrijp moeten de tulips op de EXT. IN aan de achterzijde van de 3803 verbonden worden met de AUDIO OUT op de dvd2900? is dat juist dan aangesloten?
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

bryan vd B

hi,

Op je dvd speler zit een digital out, deze moet verbonden worden met de digital in van de receiver( coax ) voor alle digitale signalen.

voor sacd of dvd audio moet je de decoder gebruiken van je dvd speler wat neerkomt dat je elk kanaal apart uitstuurd naar de receiver.
Meestal staat achterop de dvd speler multichannel out en die moet dan naar de versterker op external decoder IN.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

dennis

Wacht even nou: Wat jij zegt staat niet op de achterkant van de versterker.....Ik doe er ff een fotoootjuh bij en kun je me dan in jip en janneke taal uitleggen hoe ik deze aansluit??
thankzzzzzzzzz
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

dennis

o oh,ik probeerde een foto in mijnn reply te zetten maar dat wil dus niet egt lukken. ???
hierbij de links naar de dvd 2900 en de 3803
http://www.usa.denon.com/catalog/photo.asp?s=home&p=DVD%2D2900&f=DVD+2900+Rear%2Ejpg&c=4

dat linken hoe jullie dat doen lukt me niet dus maar zo

http://www.usa.denon.com/catalog/photo.asp?s=home&p=AVR%2D3803&f=AVR+3803+Back%2Ejpg&c=2
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

#48
De "audio out" op de 2900 (linksonder) moet je gebruiken om aan te sluiten op de "Ext In" van de 3803 :)
Verder gebruik je nog de "Coaxial out" van de 2900 om aan te sluiten met de "Coax-1" in van de 3803 :)

Voor de digital coax gebruik je een special "digital coax" kabel.
Voor de analoge audio verbindingen gebruik je gewone tulp kabels.

Overigens die foto's zijn van de Noord Amerikaanse modellen. Op de europese dvd zit ook nog een Scart :)

Europees model:

dennis

jep klopt scarp,ik kreeg deze mail ook nog van DENON:
eachte Dennis,

Bedankt voor uw e-mail.

De DVD 2900 wordt eind mei begin juni in Nederland verwacht.
De verkoopadviesprijs zal EUR 1379,- worden.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,


Met vriendelijke groet,

Christian van Ewijk

consumenten voorlichter
Look en Listen info/demo centrum.
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.