hellupppppppp

Started by een twijfelend iemand, April 26, 2003, 12:51:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

een twijfelend iemand

Ik heb gemerkt dat hier op htforum de meeste niet weg zijn van yamaha recievers.Iedereen heeft een andere mening over de producten,maar ik zou graag willen weten welke recievers ik nog meer als keuze heb in de prijsklasse tot +- 1500 euro.Als ik een ander merk neem wil ik daarbij ook de dvd hebben van dat merk en de dvd is mij gezegd moet dvd-adio weergave hebben is mij geadviseerd ???Maar goed wie kan mij helpen?
bedankt alvast
dennis

Scarp

Er zijn zat andere merken.
Marantz, staat bekend als vrij muzikaal. Kan op surround gebied wat onrealistisch klinken. Denon, ook erg goed in alle gebieden. Onkyo, wat scheller. Zeer goed in surround. Muziek ietsje minder.

En zo zijn er nog talloze merken :)

In het duitse blad Audio van mei staat een test van receivers van 500 tot 750 euro. Dan krijg je een indruk van de merken. Eventueel kan je een duurdere versie kopen van die types :)

Bovenstaande hebben ook bijpassende dvd spelers.

Dvd-audio is geen must. Er zijn nog vrij weinig titels en in de winkels zie ik ze erg weinig voorkomen.

Ga altijd luisteren in een winkel en kijk ook altijd naar de speakers die je erbij gebruikt of gaat gebruiken.

Raymen

Hoi

he Twijfelend iemand, ik kan je een denon versterker zeker aanraden.
Genoeg vermogen mooi uiterlijk(vindt ik dan tenminste).

Lekkere strakke klank en genoeg aansluitingen achterop .
Vindt hem zelf lekker klinken met b&w speakers.

mvrg,
raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

dennis

Misschien een antwoord op de volgende vraag helpt mj zeker een eind op weg:
Ik had een harman 2550 met de infintyline alphaII en ik (als leek) vond het waanzinnig goed klinken.Was er elke keer weer onder de indruk van.Maar harman heeft mijn vertrouwen verloren omdat na een maandje er al  een processor kapotging die volgens harman niet kapot kon.....Dus mijn vraag is: als ik al onder de indruk was van de 2550 van harman met minder opties/mogelijkheden zal dat met de yamaha 1300 dan voor mij helemaal  geweldig klinken?Ik wil nl dezelfde boxen behouden omdat ik deze gewoon goed vind klinken.
Bedankt
twijfelende man
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

J.A.F._Doorhof

Hi,

En welkom op ons forum.

Persoonlijk ook hier de voorkeur voor Marantz of eventueel Denon.
Ook HK is het overwegen waard, de features van de nieuwe Marantz serie waaronde CS-II geven voor mij de doorslag naar Marantz.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bryan vd B

hi,

ik ben persoonlijk helemaal weg van de klank van NAD versterkers.
deze zijn rustig en geven een goed stereobeeld(beter dan menigeen).
Tevens zijn ze qua surruond zeker net zo goed als de andere receivers maar dan klinkt de NAD altijd rustiger en heb je het gevoel dat de versterker altijd harder moet zetten.

De denons en marantz versterkers zijn ook top en dan geef ik persoonlijk de voorkeur aan marantz omdat deze wat opener klinken dan de denons.

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

dennis

Is er niemand die mij nou kan zeggen of ik het verschil zal merken van de harman2550 en de yamaha1300?Zoals ik al schreef viel mij mond al open bij de harman.Ikzelf ben van mening dat die yamaha dan helemaal top moet klinken,maar een mening hoeft niet altijd de waarheid te zijn......
twijfelend iemand die vierkante oogjes heb gekregen van het beeldschermpie van zijn pc.... :o
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

bryan vd B

hi,

Je gaat zeker verschil merken maar of dat in je voordeel is zal je zelf moeten bepalen door te luisteren want elke versterker heeft zijn eigen geluid. Persoonlijk heb ik het niet zo op yamaha versterkers omdat deze een beetje schel klinken en niet muziekaal(vind ik).

Ik zou zeggen ga naar de dealer en vraag of je ze mag luisteren bij jou eigen thuis want daar ga je ten slotte muziek luisteren toch??.

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Het belangrijkste is de speakers die je gebruikt, je kamer en je verdere apparatuur.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dennis

Als ik het goed begrepen heb allemaal,hebben de speakers ook zeker een rol in hoe het geluid is.Het geluid dat ik heb is voor mij al gigantisch en ik ga deze keer gebruik maken van monstercable(scart/luidsprekerkabel) en alle andere kabels die ik mocht nodig te hebben worden ook monstercables. Ik heb alleen nog een klein vraagje:Ik zag bij een dvd speler die gekoppeld was met een reciever in een winkel de uitgangen van de dvd speler direkt met tulpkabels aan gesloten op de versterker.De dvd die ik heb heeft ook al dvd/audio(nog iets) en ik vraag me af of dit zeker ten goede qua aansluiten voor je geluid.
thankz van man met moeite links te plaatsen....
pfffffffffff en dan te bedenken dat ik ook nog een digitale camera ooit koop en me daar ook eerst laat over informeren...........
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

De dvd sluit je aan als eerste via een digital coax kabel, dit lijkt op een tulp kabel, echter gaat het signaal digitaal hieroverheen. De receiver doet dan verder het decoderen van de Dolby Digital / DTS / etc geluidsformaten.
Als je een dvd speler hebt die ook dvd-audio kan afspelen, dan zal het MLP formaat daarvan alleen via een analoge 5.1 uitgang worden uitgegeven. Er zouden dan dus 6 tulpjes moeten zijn, die moeten dan weer op een 5.1 ingang van een receiver.

Speakers hebben een hele grote invloed op het geluid. Ga daar ook eens rustig naar luisteren bij een goede winkel indien je van plan bent speakers te kopen.
Als je al speakers hebt (of hebt uitgekozen welke je goed vindt), dan kan je daar een receiver en bijpassende dvd speler bij zoeken.

Speakers kabels en interlinks maken het geheel af, echter in eerste instantie kan je ook met redelijk standaard kabels uit de voeten en daar later (als je systeem staat en ingespeeld is) naar op zoek gaan voor beteringen.

dennis

pfffffffff,heb me nou echt het lazerus gelezen overal en ga de keuze maken tussen 3 recievers.
yamaha 1300
marantz 7300
denon de nieuwe 3803B
Nou wil ik niet als een lastig persoon overkomen,maar wie kan mij zijn mening geven welke ik moet kiezen en waarom.
Het moet in ieder geval warm klinken,vol klinken en het moet makkelijk bedienbaar zijn(begrijpbaar) :-[
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als je voor muzikaliteit gaat de Marantz, ga je voor DSP's de Yamaha.

Het is echter HEEL belangrijk de unit te horen met jouw speakers en in jouw kamer.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dennis

en als ik nou film en muziek allebei belangrijk vind???
ik lijk wel een zeur...... :'(
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Is helemaal geen gezeur. Het gaat om best wel wat geld en dan moet je goed voorgelicht zijn.

Het beste wat je nu kan doen is een winkel te zoeken waar je (het liefst) alle drie kan luisteren met de speakers die jij hebt/wil hebben.

Persoonlijk zou ik voor de Denon of Marantz gaan.

dennis

Ik ga langs bij RAF in amsterdam,maar ik weet niet of hun recievers meegeven om thuis te luisteren.Ik heb speakers van infinity en ben daaar heel bllij mee en ga ook zeker geen andere speakers testen.Pffffffff ik weet het egt niet en het feit dat je de reciever het beste aangesloten kan beluisteren op mijn speakers maakt de keus niet makkelijker.Ben er wel nu uit of het de denon of marantz gaat worden.Op de site van Denon word gechreven dat hun nu nieuwe technische snufjes in hun 3803 hebben gemaakt en dat het een topper is. Ook qua uiterlijk vind ik deze mooier,maar uiterlijk zegt niets.....het is moelijk jongens en ik ben blij dat jullie mij raad blijven geven zodat ik tenminste mijn geld goed zal besteden.
thankz dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

dennis

ps het zou mooi zijn als ik begreep wat er allemaal staat op de denon/marantz site want dat is het um ook juist,kom er maar is achter wat ze nou allemaal bedoelen met de technische termen.
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Robert

#17
Dennis,

Welke Infinity speakers heb je trouwens? Want ik heb zelf ook Infinity speakers (Reference 61 en 100 Mk II).

Als je voor Denon of Marantz kies dan zit je meestal wel goed, omdat Infinity speakers niet warm klinken ;). Yamaha met Infinity is meestal teveel van het goeie :P.


MvrGr.
Robert

Scarp

Als je specifieke vragen hebt mbt allerlei technische dingen dan kan je die hier stellen hoor :)

Maar let er niet teveel op ... specificaties zeggen niet zoveel.

Denon maakt wel een mooi apparaat. Ook qua geluid.
De 3803 heeft eigenlijk alles wat je standaard moet hebben. Doe daar een leuke dvd speler bij en wat goede kabels en speakers en je hebt een fantastisch systeem :)

Kan je je speakers niet meenemen naar de winkel? :)

Selmar_Cleef

Quote from: dennis on April 27, 2003, 12:27:09
Op de site van Denon word gechreven dat hun nu nieuwe technische snufjes in hun 3803 hebben gemaakt en dat het een topper is.

Bijna ieder merk zegt dat hun product het nieuwste heeft en dat hun het beste zijn in hun markt. Ik zou je daar niet blind op staren. Gewoon luisteren wat voor jouw het beste klinkt.

dennis

Ikzelf heb de Alpha 5HCS/II en vind naar mijn gevoel dat daar het geluid zeer warm en vol uitkomt.Ik heb een goed oor om te kunnen constateren of geluid vervormt,maar heb dat nog niet gemerkt bij deze alpha serie.Omdat ik zo tevreden ben met deze speaker kies ik als front speakers de nieuwe alpha 50.Wat bedoel je trouwens met de d3803 heeft alles wat je standaard nodig heb SCARP.Is er op die 3803 ook een functie waarbij je live concert op dvd kan luisteren zodat deze klinkt alsof je er in het echt bent?
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

dennis

Ps als het toch de denon word welke dvd kan ik het beste nemen? :'(
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Die denon ondersteunt alle formaten die er zo'n beetje zijn. Oftewel, naar de laastste stand van zaken. Dus echt fout kan je er niet mee gaan. Hij heeft een 5.1 analoge multichannel input, wat handig is voor sacd/dvd-audio.

De meeste receiver hebben wel van die DSP modes waarbij concerthal wordt gesimuleerd. Ik vind het effect meestal wel aardig, maar niet prettig om naar te luisteren voor langere tijd.
Overigens zal een live dvd een 5.1 track hebben waarbij je dus standaard Dolby Digital krijgt en je dus omringend geluid kan krijgen (afhankelijk van de dvd uiteraard). Met speciale DSP modes kan je ook van stereo bronnen zoiets maken...

Welke dvd je erbij wilt ligt aan je budget. Persoonlijk zou ik dan ook eentje van denon nemen, als styling en afstandsbediening delen je lief is :)

dennis

Ik wil als ik een denon neem ook van dat merk een dvd hebben,welke in ieder geval de optie moet hebben audi/dvd ofzo iets.De afstandsbediening word zeker een pronto950 zodat ik in ieder geval alles in 1 AB heb,wat voor mij een must is.Ik zit nu momenteel op een site waar dit staat:(shoot me ??? )Met de Analog Devices SHARC 32-bit floating point DSP processor, kan de DDSC-D schakeling van DENON alle nuances van de originele uitvoering perfect reproduceren.
Nou vraag ik je als je dit als leek leest wat dit betekend...hahahaha.Maar goed,in ieder geval ga ik de keus deze week nemen en alle informatie of ervaringen zie ik graag tegemoet hierop het forum.
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Je hebt ook het "dvd-audio" formaat, welke volgens de officiele dvd mensen de opvolger van de CD zou moeten zijn mbt muziek. Er is ook een concurerent formaat genaamd SACD. Beide klinken erg goed en hebben ieder z'n voor en nadelen.

Het mooist is om een speler te hebben die beide formaten aankan, maar voor zover ik weet heeft denon die niet. (Mijn onkyo dvd-sp800 is wel een alles speler).

Bij de Denon 3083 receiver zou je de Denon 1600 dvd speler kunnen overwegen. Of eventueel de 2800MK2.

Maar ga zeker ook eens luisteren naar een Marantz combinatie. Sluit het nooit uit. Het gebeurt vaak dat mensen voor een bepaald merk een winkel binnenkomen en dan uiteindelijk iets anders kopen :)

Kijk trouwens hier eens voor prijzen :) Die prijzen zijn erg concurrerend en komen netjes ('s avonds) langsbrengen. Ik heb mijn onkyo dvd speler er gekocht.