Digital Video Essentials: HD Basics (Blu-ray)

Started by Bakkums, March 11, 2008, 09:50:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel_T.

Quote from: Nooff on December 15, 2008, 10:21:57
Nu je dat zo zegt staat me er iets van bij dat ze inderdaad van plan waren de discs te voorzien van een regio code en zouden alleen de eerste batch regio-vrij zijn, maar zeker weten doe ik het niet

Klopt helemaal. Sinds tenminste 3 maanden wordt de regio A versie uitgeleverd...

Iemand nog een regio A DVE kopen? 
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Tube-freak

Nou ik heb hem ook gekocht vanwege de handige kleuren filters die je erbij krijgt.
De menu navigatie is nu wel goed en duidelijk.  met de dvd was het echt heel erg slecht.

Maar nu vind ik ook deze blu ray teleur stellend.  je krijgt er wel een keurig uitvouwbaar boekje bij maar daar staat weinig meer in als een optelsom van de testen en waar de uitleg "zou moeten staan".

Mar sommige testen die op de dvd staan worden helemaal niet uitgelegt.  Met andere dvd's zoals AVIA of een THX optimizer krijg je eerst nog een scherm met tekst waarbij er staat waar de test voor is bedoeld en waar je op moet letten.

Ik zie ondere andere een test met allemaal draaiende circles waar je helemaal tureluurs of gehypnotiseerd van wordt maar enige uitleg is nergens terug te vinden.
En mocht er onverhoopt wel uitleg zijn van een test en je ben het even vergeten hoe het ook al weer zat kan je weer die hele instructie video doorworstelen van een half uur. 

Het enige plus punt van deze dvd is het kaartje met de 3 kleuren filters. voor de rest zijn er betere alternatieven te vinden (zelfs gratis). 

- uitleg en instructies vind ik zwaar onvoldoende
- voor test patronen van video kan je beter AVS-HD 709 gebruiken.  Sowieso vind ik daar de contrast en brightness test beter en ook de instructies plus dat is gratis en de AVS-HD 709 kleuren testen vind ik ook uitgebreider, het enige nadeel is wel dat je nog een kleuren filter moet kopen (vandaar ook dat ik toch maar DVE HD basics heb gekocht)
- Voor audio testen kan je beter AVIA kopen, is veel uitgebreider en betere instructies, of desnoods THX optimizer op je THX dvd's zoals starwars.




16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Attie

Tube-freak: Ik ben het helemaal met je eens!

Vraag: er is ooit een blu-ray/Pal versie aangekondigd voor de AVIA. Maar tot op heden niets van vernomen. Weet iemand hierover wellicht meer?

Tube-freak

Daar had ik ook naar lopen zoeken naar die Avia, maar ik kon niets vinden. Toen toch maar DVE gekocht eigenlijk meer vanwege dat kleuren kaartje.
Ik had waarschijnlijk beter een paar losse filters kunnen kopen voor een paar euro want die Joe Kane is echt in de war.

Ik bedoel die testen zullen allemaal wel werken, en als je Joe Kane heet dan zal je wel weten waar je op moet letten maar de amateur zoals wij tast nogal in het duister bij bepaalde testen. het enige wat er meestal bij staat is een omschrijving van wat je op je scherm ziet, maar niet echt hoe de test werkt en aan welk knopje je moet draaien om het goed te krijgen.

Als je een goede HD test wil hebben althans voor video dan kan ik echt AVS HD 709 aanraden.  kan je gewoon gratis downloaden.  Alleen voor de kleuren testen heb je wel een kleuren kaartje nodig, maar die zijn vast wel ergens los te krijgen bij THX of Avia.  Bij AVS-HD 709 zit ook een hele goede handleiding.  Het is wel alleen voor video testen, maar audio testen kan je overal wel krijgen, bijvoorbeeld met een THX optimizer dvd.



16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Attie

Ik heb ooit de dvd-uitgave van DVE gekocht en daar zit het kleurenkaartje bij. Jouw opmerkingen over de blu-ray uitgave herken ik zeer goed, die gelden ook voor dvd uitgave. Behoudens dan een verbeterde menu-structuur. Ik snap ook werkelijk niet wie men nu eigenlijk voor ogen heeft als doelgroep. In ieder geval niet de gemiddelde, maar ook niet de bovengemiddelde (lees: wij) , geinteresseerde consument aangaande het goed afstellen van zijn of haar beeld. Echt een aaaarrrgghh produkt! Nee dan AVIA... Een verademing!

N.a.v. je eerdere post was ik al gaan googlen voor AVS HD 709. Die ga ik zeker downloaden...

Zo, dat is eruit! Nu ga ik mijn bed opzoeken..

Tube-freak

Is wel een beetje off topic maar bij deze dan de link van AVS HD 709
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=948496

Vergeet ook niet om de zeer duidelijke en heldere handleiding te downloaden.  Alles staat op die link hierboven.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Teejoo

Heeft iemand een link met de AVIA disc. Ik kan hem nergens vinden.

celerontje

http://www.ovationmultimedia.com/

Voor 't beeld kan je beter AVS HD gebruiken, maar voor audio is Avia echt superhandig, ik heb binnen no-time alles perfect afgesteld. :smile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Teejoo


Attie


Teejoo


Tube-freak

Vandaag in elk geval een nutige test gevonden op de DVE HD Basics.  Een of ander patroon met rondraaiende circles met kleine draaiende circles erdoorheen.
Ik heb dit gebruikt om Advanced sharpness goed te krijgen van mij Epson.  Als de advanced sharpness helemaal perfect staat afgesteld dan moet je als het goed is de kleine draaiende circles (interference) niet meer zien.

Wat ik aleen echt totaal niet kan begrijpen is dat al die test patronen van de DVE HD Basics slechts 20 seconden ofzo te zien zijn (sommige zelfs nog minder lang).
Als je een beetje wat wil pielen aan je settings dan is dat dus echt veel te kort.  Bij de AVS HD 709 heb je tenminste nog 3 minuten, en dat is soms al te kort...

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Attie

Ik heb gisteravond de avs hd 709 gedownload en op een dvd gebrand. Net ff vluchtig een beetje door de hoofdstukken gestruind en tevens de handleiding eens doorgelezen... Wat een verademing zeg! Duidelijke patronen en zeer goede uitleg! Vanavond onder de meest gebruikelijke lichtomstandigheden eens er echt boor gaan zitten en afstellen. Bedankt voor de link tube-freak... Een topper en nog gratis ook!

Tube-freak

De patronen van AVS-HD 709 zijn in elk geval beter bruikbaar voor de thuis calibratie, mits je wel een kleuren filter kaartje hebt natuurlijk.
Die link van AVS-HS 709 stond overigens gewoon op het forum hoor bij een sticky over calibreren.

Handleiding van 21 pagina's is inderdaad ook wel handig.  Het zou nog net een beetje duidelijker kunnen op bepaalde punten maar het is wel het beste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden.




16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Attie

Wellicht loop ik bij bepaalde patronen tegen vragen aan, dan weet ik je te vinden :)

Tube-freak

Stuur maar een PM als je vragen hebt (om al te veel off topic te vermijden).
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

bokkes

Dit Topic even uit het stof gehaald.
Iemand nog tips waar je een regio vrije snel in huis hebt ??
Heb er vandaag een ontvangen via amazon en 3 x raden  >:( .........................................................regio A
Iemand interesse in de regio A PM dan maar.
gr bokkes

riwi

Je kan een Oppo of een andere speler met regiovrije mogelijkheden kopen ;)   :)

Wel balen dat je met een niet speelbare disk zit.

Bij de eerste disk waar mij dit overkwam heb ik een regio A speler gekocht
Kopen? (Samsung BD1400)

Tube-freak

Ik zou gewoon bij een nederlandse webshop kopen heb je in elk geval de goede regio.
Om nou een nieuwe speler te gaan kopen omdat een test dvd het niet doet lijkt me me nogal radicaal.

Ik zou gewoon AVS-HD 709 downloaden.  Die DVE disc is sowieso gebruikersonvriendelijk.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

riwi

Quote from: Tube-freak on January 19, 2011, 20:32:27
Om nou een nieuwe speler te gaan kopen omdat een test dvd het niet doet lijkt me me nogal radicaal.

Radicaal of principieel ;)

fugazi_2009

Quote from: riwi on January 19, 2011, 21:47:56
Radicaal of principieel ;)

Ik zeg principieel! Zo zouden we meer mensen moeten hebben!  :worship: :worship:
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Multimediaknaller

Voor Ziggo gebruikers kun je ook naar 997 gegaan  ;)