Digital Video Essentials: HD Basics (Blu-ray)

Started by Bakkums, March 11, 2008, 09:50:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco


Raymen

Hij staat net boven de hddvd van dve.

In de lijst calibratie tools.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

jaco

Quote from: Raymen on March 23, 2008, 11:02:12
Hij staat net boven de hddvd van dve.
Ja, ik kan niet zoeken blijkbaar, of het helpt dat ik de chache geflushed heb..

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

joostpolletje

KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Bakkums

Quote from: harrytasker on March 16, 2008, 15:46:07
Enige ervaring met deze internetwinkel. Een beetje hetzelfde als Axelmusic of DVDpacific.

Dit is een eerdere post, denk dat hij er wel ervaring mee heeft. Maargoed, heb de blu-ray er nu besteld dus laat het wel weten wanneer ik hem binnen heb. Moet alleen wel met Credit Card betaald worden.

THX-UltraII


Bakkums

Gister mail gehad van Axelmusic dat de film verzonden is, weet iemand hoelang dat dan nog bij hen duurt ?

Denk zelf dat het maandag of dinsdag gaat worden.

papaleo

#34
Quote from: riwi on March 16, 2008, 15:33:06
Ik heb hem besteld (ik kan zowel regio A als B afspelen). Ik laat wel weten of ie het ook op regio B doet.

Heb jij 'm nog niet binnen Richard?

...want mijn exemplaar die ik 'n paar (6) dagen later dan jouw besteld heb (22/3), viel vanmorgen bij mij op de deurmat. ;)
En ik kan je vertellen dat dit exemplaar, welk ik bij HD MovieSource besteld had voor maar €16.22(incl.shipping), het uitstekend doet op mijn PS3   8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

De mijne kwam ook vanmorgen aan. Ik had hem gepre-ordered by hdmoviesource, woensdag kwam de mail dat ze hem geshipped hadden, vanmorgen op de mat :)

Bakkums

Hmmm zal axelmusic ze maandag dan leveren ? Ben benieuwd.

joostpolletje

Quote from: riwi on March 29, 2008, 15:51:01
De mijne kwam ook vanmorgen aan. Ik had hem gepre-ordered by hdmoviesource, woensdag kwam de mail dat ze hem geshipped hadden, vanmorgen op de mat :)


Kleurenfilters en al?
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

#39
Yep compleet met drie kleuren filters.

Interessant wel om door te nemen ook de uitleg erbij. Het verhaal over gamma bevatte voor mij nog weer dingen die ik nog niet wist. En het feit dat veel TVs geen onderscheid maken met hun colordecoder tussen Rec.601 (SD) en rec709 (HD) en gewoon wat aan knoeien.
Heb hem nog niet op de projector gehad, alleen op de TV. Vanavond even kijken denk ik.

<edit : Leo was sneller ;) >

joostpolletje

KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Bakkums

En ik heb hem ook binnen, heb alleen nog maar intro filmpje gekeken, maar ziet er allemaal heel interessant uit.


Bakkums

Alles op de blu-ray is echt heel interessant en ook nog eens leerzaam. Heb de TV proberen te calibreren via hun programma's/beelden. Ik ben tot de conclusie gekomen, dat je zonder profesioneel apparatuur nooit een goed resultaat neer kunt zetten tenzij je misschien heel veel ervaring hebt.

Dit blijkt al uit de introductie van de BR, hier word ook gezegd dat bij juiste calibratie, je het best een pro er bij kunt halen.

Dus ja, goeie interessante en leuke BR, maar zou het zelf toch nog over laten aan iemand die er de spullen voor heeft en de kennis.

Dit is dus mijn oordeel.

Nooff

Wat vooral duidelijk wordt, om Bakkums nog even aan te vullen, is dat je een LCD/Plasma of Projector, alleen kunt calibreren naar instellingen die voor jouw als user direct toegankelijk zijn. Wat mij vooral opviel ten tijde dat ik mijn LCD ging calibreren is dat contrast en de achtergrond verlichting vrij makkelijk in te stellen zijn naar hoe deze zouden moeten functioneren.

Het probleem zit hem echter vooral in het kleurbereik. Om de kleuren nagenoeg perfect te krijgen, voor zover dat mogelijk is natuurlijk, kom je er in de meeste gevallen niet onderuit om een bezoekje te brengen aan het service menu, iets waar je zelf liever niet in gaat zitten kloten.

Ik heb in de meeste gevallen alles zo gekregen zoals het zou moeten zijn, echter wijken mijn rood en groen iets af van de juiste punten. Dit is alleen op te lossen in geval van een ISF calibratie, maar desalniettemin ben ik zeer tevreden met de eindresultaten.

joostpolletje

Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen.. Van het weekend maar eens even mee spelen!
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

manco401

Godamn. Ik heb deze gekocht op dvdpacific maar hij is dus wel degelijk NIET regiovrij. Er hangt dan ook een grote sticker op de doos "REGION A"...

Nooff

Quote from: manco401 on December 14, 2008, 23:09:33
Godamn. Ik heb deze gekocht op dvdpacific maar hij is dus wel degelijk NIET regiovrij. Er hangt dan ook een grote sticker op de doos "REGION A"...

Heb em uit de VS, hij is regio-vrij. Heb em ook in mijn Sony S350 gehad, speelt zonder problemen af, heb je de US versie?

manco401

Quote from: Nooff on December 15, 2008, 00:36:10
Heb em uit de VS, hij is regio-vrij. Heb em ook in mijn Sony S350 gehad, speelt zonder problemen af, heb je de US versie?

Heel raar, want ik krijg een bericht in de aard "this disc will nog play due to region coding of this player" op mijn pana bd-55. Hij komt uit de VS van dvdpacific.com.

riwi

#48
De mijne is van hdmoviesource, ook een regio A shop, maar is wel regiovrij.

Misschien dat de eerste batch regiovrij was en de huidige batch niet meer? vreemd.

Nooff

Quote from: riwi on December 15, 2008, 10:13:53
De mijne is van hdmoviesource, ook een regio A shop, maar is wel regiovrij.

Misschien dat de eerste batch regiovrij was en de huidige batch niet meer? vreemd.

Nu je dat zo zegt staat me er iets van bij dat ze inderdaad van plan waren de discs te voorzien van een regio code en zouden alleen de eerste batch regio-vrij zijn, maar zeker weten doe ik het niet