Voorstel: nieuw board over rippen, NAS en andere server-based bronnen

Started by Shorty, March 10, 2008, 15:22:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shorty

Nu ik de aanschaf overweeg van een Sonos-achtige oplossing voor het gebruik van mijn cd-collectie in ons vakantiehuis zoek ik sinds een paar dagen naar informatie over rippen, Network Attached Storages en verwante zaken. Daarbij zwalk ik tussen de boards "Home Theater PC's"; "Algemene vragen over PC's"; en "Wi-Fi, netwerken etc.". En misschien staat er ook nog nuttige informatie op andere plekken.

Maar is het geen aardig idee om al die zaken bij elkaar in een board onder te brengen? Want áls ik al iets nuttigs vind dan weet ik 3 dagen later allang niet meer waar dat stond....
CD's rippen met EAC naar WAV, dat lukt me nog wel.  ;D Maar hoe zorg ik ervoor dat album-art en andere info straks in m'n Sonos-controller staat? Wat voor NAS heb ik nodig? Wat is RAID?  ::) En wat de hel is TwonkyWonky?  :P ::) ??? :o Ik heb een link naar een site gevonden waar ik FLAC kan downloaden - maar hoe integreer ik dat in EAC? Kan ik via WiFi ook tv streamen? In HD? Enzovoorts, enzoverder.... :P

Zou het ook voor andere beginnelingen in de wondere wereld van de film-en-muziek-van-de-harde-schijf niet nuttig zijn als al dit soort informatie op een centrale plek was verzameld? Met een tutorial als sticky bovenaan, in jip-en-janneke-taal?  :-*

VrGr,

Bart J.

Criterionlover

T+A ; Sonos

vtuinen

Lijkt me ook erg nuttig.

(misschien een polletje maken ?)

Erik
Equipment check my avatar

Shorty

Quotemisschien een polletje maken ?

.... gewoon even reageren in dit topic lijkt me afdoende....

Overigens ben ik (op dit moment) alleen geïnteresseerd in een netwerkoplossing voor het afspelen van muziek, maar er zijn er op dit forum misschien méér die graag alle info over het rippen en managen van video op de harde schijf op een centrale plek bijeen zouden willen zien?
Ik heb geen idee of het handig is dat allemaal in 1 board te proppen, of dat je die 2 zaken beter gescheiden kunt houden..... dat laat ik graag aan de moderators over.... iemand daar een idee over?

VrGr,

Bart J. 

EdoE

Ben zeker ook geïnteresseerd in (edit: discussiëren over) het beheer van video. Als je een kleine hebt rondlopen, is voor je het weet zowel je collectie foto's als je collectie videobeeld uit zijn jasje gegroeid...

bmateijsen


Bornin7ty2

doen!

Sinds ik mijn Denon AVR 4308 in gebruik heb maak ik zeer veel gebruik van lossless audio files zoals *.wav. straks zullen we ook wel Blu-ray discs kunnen gaan rippen en dan wordt dat ook weer interessant.
Hoe meer info hierover hoe beter.

@ Bjorn, niet alles betreffende dit onderwerp valt onder de noemer netwerken....

bmateijsen

Nee, dat is correct, maar kijk eens hoeveel boards er al zijn... ;D.

Quote from: Bornin7ty2 on March 10, 2008, 17:49:35
doen!

Sinds ik mijn Denon AVR 4308 in gebruik heb maak ik zeer veel gebruik van lossless audio files zoals *.wav. straks zullen we ook wel Blu-ray discs kunnen gaan rippen en dan wordt dat ook weer interessant.
Hoe meer info hierover hoe beter.

@ Bjorn, niet alles betreffende dit onderwerp valt onder de noemer netwerken....

Rob H

Quote from: bmateijsen on March 10, 2008, 18:02:10
Nee, dat is correct, maar kijk eens hoeveel boards er al zijn... ;D.

Misschien kun je deze gewoon hernoemen ;D.
Destroy the core!™

J.A.F._Doorhof

of die openen we gewoon weer aangezien er in het andere board weinig meer gebeurt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MartijnR

Helemaal mee eens. Eén topic waar dit terug te vinden is zou ideaal zijn. Ik wil binnenkort ook aan de NAS, en dat betekent dan ook EAC, WAV en wat allemaal nog meer. Voor de IT-ers in dit forum ongetwijfeld gesneden koek, helaas niet voor mij. Dus alle info (en dan gestructureerd aangeboden) is mooi meegenomen.

Mijn squeezebox heb ik draaiend momenteel, mede dankzij het forum aangeschaft overigens  ;D.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Wild_Willy

Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

)p(

Thema is zo breed...maar met htpc en netwerk forum vang je toch al het meeste. Je zult verder toch de search moeten gebruiken om dingen die langer geleden gepost zijn terug te vinden.

Interessanter is wellicht een aantal sticky's met informatie over hoe je het een en ander als beginneling aanpakt.

Stream nu al jaren 100% audio en zoveel mogelijk ook video vanaf de server...ideaal!

peter

VlisChris

Tegen.
Er komen teveel boards.
Forum wordt er niet bepaald overzichterlijk op zo.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

xynyx

VOOR.

Misschien onder de kop "HT Netwerken". Kan kunnen wat draadjes samengevoegd worden uit het Computer hoofdstuk. Nu ben je constant bezig te switchen tussen de diverse draadjes....

Raphie

i.d.d. zowel vragen over PC's als HTPC's als netwerken samen voegen in éé'n topic:

Alles over (HT)PC's en netwerken
JBL PRX Power!

Shorty

Quote from: bmateijsen on March 10, 2008, 17:10:48
Dit valt wat mij betreft onder WIFI, netwerken, etc.

Daar begon intuïtief ook mijn zoektocht. Maar al gauw kwamen er verwijzingen naar de andere boards die ik in mijn eerste post opnoemde.

[edit] Het interessante "Het grote Hoe rip ik het beste mijn CD's topic" staat - je raadt het nooit - in het board "Algemene vragen over PC's"  ::) [/edit]

Quote from: )p( on March 10, 2008, 22:03:31
Thema is zo breed...maar met htpc en netwerk forum vang je toch al het meeste. Je zult verder toch de search moeten gebruiken om dingen die langer geleden gepost zijn terug te vinden.

Interessanter is wellicht een aantal sticky's met informatie over hoe je het een en ander als beginneling aanpakt.

Stream nu al jaren 100% audio en zoveel mogelijk ook video vanaf de server...ideaal!

peter

Natuurlijk kom je met de zoekfunctie een stuk op weg, maar dan moet je wel weten wat je moet zoeken. Voor beginners is er nauwelijks of geen info te vinden. En er worden veel termen gebruikt die dummies als mij helegaar niks zeggen... :P

VrGr,

Bart J. 

WickedGame

Is een boom structuur niet een een idee?

Dus:

HT(PC's) en netwerken
     |____> Wifi
     |____> NAS
     |____> Network Players en Software
     |____> Software (Ripping/Streaming etc.)

Zou juist zoiets dan uitvoeren met subfora, puur om het overzicht te bewaren. Het is een idee.
Ik ben overigens wel voor.

roland p

Mag ik even :)

Quote from: WickedGame on March 11, 2008, 10:15:16
HT(PC's) en netwerken
     |____> Wifi
     |____> NAS
     |____> Network Players en Software
     |____> Software (Ripping/Streaming etc.)
     |____> Showcase

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

VlisChris

Waarom niet een compleet eigen forum als je met  zo'n lijst werkt:P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Shorty

Quote from: Christiaan S on March 11, 2008, 10:42:24
Waarom niet een compleet eigen forum als je met  zo'n lijst werkt:P

;D

Lijkt me nog wat vroeg om nu al met een afscheidingsbeweging te dreigen... ;)

Quote from: roland p on March 11, 2008, 10:16:27
Mag ik even :)


Zo'n boomstructuur zou niet gek zijn.  8) Is natuurlijk wel een geweldige klus om de nu overal verspreide info daar naartoe te brengen.....

VrGr,

Bart J.

Shorty

Overigens realiseer ik me nu pas  :-[ dat zo'n board wellicht ook mensen kan aantrekken die semi- of illegale dingen uitvreten met materiaal waar copyright op rust...
Gelukkig heeft dit forum daar regels voor....

VrGr,

Bart J.

roland p

Quote from: Shorty on March 11, 2008, 11:01:32Zo'n boomstructuur zou niet gek zijn.  8) Is natuurlijk wel een geweldige klus om de nu overal verspreide info daar naartoe te brengen.....

Dat zou echt hell zijn.

Als pragmatische IT-er zou ik er misschien voor kiezen om de huidige data in een board 'algemeen' te zetten :P
Of héél veel user een soort minimale admin-functie geven om het leed te delen ;D

Quote from: Shorty on March 11, 2008, 11:06:08
Overigens realiseer ik me nu pas  :-[ dat zo'n board wellicht ook mensen kan aantrekken die semi- of illegale dingen uitvreten met materiaal waar copyright op rust...
Gelukkig heeft dit forum daar regels voor....

VrGr,

Bart J.

Alleen content streamen die je hebt en wat niet ge-encrypt is  >:D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

roland p

Quote from: Christiaan S on March 11, 2008, 10:42:24
Waarom niet een compleet eigen forum als je met  zo'n lijst werkt:P

Bedoel je een nieuw forum in de zin van htpcforum.nl?
Het heeft toch duidelijk raakvlakken met HT en zal mijn inziens ook een steeds grotere rol gaan spelen.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

J.A.F._Doorhof

Ik wil best de boards aanmaken maar we kunnen dan geen informatie verschuiven, dat is echt een ondoenelijke klus.
Zal even een opzetje maken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"