Sync software voor MAC

Started by Bart_M, March 10, 2008, 09:39:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bart_M

Hi,

ik heb een MAC mini in de woonkamer staan voor iTunes.
Voorheen had ik al mijn muziek centraal op een NAS staan en kon zo naar de andere pc's streamen, maar dit heeft als nadeel dat je geen playlists kan maken en geen Ipod kan verbinden.

Door alles op de MAC te zetten, ben ik hier vanaf. Maar ik wil mijn MAC niet 24u/d laten draaien, daarom wil ik dezelfde muziek ook op mijn NAS hebben.

Mijn idee: alle muziek beheren op de MAC en via sync software ook beschikbaar hebben op de NAS.

Wie ow wie kent een (gratis en simpel) tooltje hiervoor voor op de MAC?

Audiofiel

Die Mac mini kun je prima 24 uur aan laten staan, mits je de sluimerstand gebruikt. Zo heb ik ook een aantal Macs staan. Die laat ik dan remote 'wakker worden' met WakeOnLan en kan ze met een VNC client zelfs compleet overnemen. ;)

Het is alleen niet helemaal een antwoord op je vraag. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Bart_M

Mijn vriendin moet er ook mee kunnen werken. :)

Bedankt voor je tips, maar ik zoek echt sync software.

Audiofiel

Okee, wat je zou kunnen gebruiken is een progje dat een complete directory backupt. Daarvoor zou je (de betaalde! versie van) SuperDuper kunnen gebruiken (die kan zelfs een complete Mac bit-voor-bit kopiƫren) of eventueel Carbon Copy Cloner die soortgelijk werkt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Maak gewoon een library aan die op de Mac staat, maar plaats je muziek op de NAS. In iTunes zet je in de voorkeuren vervolgens onder geavanceerd "kopieer bestanden naar itunes muziek bij toevoegen aan library".