The mist

Started by Erik, March 9, 2008, 17:17:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Leuk verhaal van Stephen King, film was ok, het einde bizar. Maar goed dat zijn we al van al zijn verfilmingen gewend.
Zeker de moeite, een cijfer zou ik zou ik zo even niet weten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

neptune

Quote from: Erik on March  9, 2008, 17:17:11
Leuk verhaal van Stephen King, film was ok, het einde bizar. Maar goed dat zijn we al van al zijn verfilmingen gewend.
Zeker de moeite, een cijfer zou ik zou ik zo even niet weten.
een 7.
leuke film maar er was zoveel meer van te maken...
zet hier iets neer

Raymen

een 7 geef ik hem ook.

Vondt hem eigenlijk behoorlijk spannend.

tot het einde , dat was gewoon k*t,maar toch niet.
Had er nogal gemengde gevoelens bij..

Vondt de predikant wel meevallen, hoort bij het verhaal,en vondt dat het in het echt ook wel zo zou gaan.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Erik

Het geeft inderdaad wel een goed beeld van wat mensen kunnen gaan doen als alles tegenzit en er zijn geen wetten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

simonsscj

Quote from: neptune on March  9, 2008, 19:15:51
een 7.
leuke film maar er was zoveel meer van te maken...

Ik vond het een erg goeie film, boeiend, afgrijzend, ontroerend, angstaanjagend.
Weet niet wat het nodig had om er meer van te maken.
Nee een van de betere films die ik dit jaar heb gezien, samen met No country for old men, heb heel erg genoten.

Ps: de muziek van Dead can dance rokte behoorlijk bij deze film.

neptune

Quote from: simonsscj on March 10, 2008, 19:05:06
Ik vond het een erg goeie film, boeiend, afgrijzend, ontroerend, angstaanjagend.
Weet niet wat het nodig had om er meer van te maken.
Nee een van de betere films die ik dit jaar heb gezien, samen met No country for old men, heb heel erg genoten.

Ps: de muziek van Dead can dance rokte behoorlijk bij deze film.
het is uiteraard een kwestie van smaak, en die is persoonlijk...
maar ik vond het einde had beter gekund.
Ik had meer spanning/thriller/horror a la King verwacht de hele film door, met die beklemmende mist als achtergrond, maar op een gegeven moment had ik het idee dat de film veranderde naar wat kan er gebeuren met mensen als ze opgehitst worden in sektes e.d.
niettemin goede film, maar verwachtingen lagen kennelijk hoger bij mij :)
zet hier iets neer

simonsscj

Quote from: neptune on March 10, 2008, 19:39:26
het is uiteraard een kwestie van smaak, en die is persoonlijk...

Uiteraard.

Quote
maar ik vond het einde had beter gekund.
Ik had meer spanning/thriller/horror a la King verwacht de hele film door, met die beklemmende mist als achtergrond, maar op een gegeven moment had ik het idee dat de film veranderde naar wat kan er gebeuren met mensen als ze opgehitst worden in sektes e.d.
niettemin goede film, maar verwachtingen lagen kennelijk hoger bij mij :)

Ik had nog nooit van de film gehoord, dacht dat het een remake was van John Carpenter the mist (later ging ik kijken, bleek het The Fog te zijn).
Geen verwachtingen en vaak in mijn geval zijn dat de films die me lang bij blijven. Ook in dit geval, de film heeft meer in zich dan dat het op het eerste oog laat zien. De ontwikkeling van een geloofs fanaticus, tot het willekeurig uitkiezen van je offer, ik vond het prima uitgewerkt allemaal.
Ja het einde is heftig, en je kan er over discussieren, zal niet alles weggeven, maar King's eigen verhaal eindigt anders. Hoe het hier uitgewerkt is vind ik indrukwekkend, op een bijna deprimerende manier. King's verhaal is een open einde en in deze film niet, ik had King's einde ook wel willen zien in deze film wellicht had je dat meer kunnen boeien.
Ik wacht op de dvd, ben benieuwd of er mooie bonus zaken op staan.

hifiman

Gisteren gezien en ik vond hem helemaal super! Een van de betere horror films van de afgelopen jaren wat mij betreft  :)

R

Hier smaakte hij inderdaad ook wel. Ik vond vooral de veranderingen in de groep interessant om te zien.

focusR

Vond het ook zeker een goede film.
Had totaal iets anders verwacht eigenlijk, maar goede punten vind ik zoals al eerder genoemd de verandering in de groep mensen zonder rechten op dat moment, het soms tot irritatie wekkende prekende mens, welke hier uiteraard de juiste invloed ophad. Persoonlijk ben ik echter weer geen voorstander van dit soort eindes, maar uiteindelijk raakt het weer juist wél de juiste snaar. Evenals de muziek wanneer de gaan rondrijden richting het einde:
gruwelijke kippevel muziek die zowat letterlijk een gevoel van 'einde van de wereld' of 'dit was het dan echt allemaal....' uitspreekt. brrr...gruwelijk...maar wel raak!
when everything works like intended, there's nothing left to experiment with...

svmnb

Onderhoudende film, redelijk tot goed acteerwerk en spannend tot het laatste moment.
Alleen, wat is er nou met die eigenwijze zwarte advocaat gebeurd? Ik zag 'm niet op die legertrucks en niet in de apotheek waar ze voorraden gingen halen.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Xstream

Quote from: svmnb on May  3, 2008, 20:20:59
Onderhoudende film, redelijk tot goed acteerwerk en spannend tot het laatste moment.
Alleen, wat is er nou met die eigenwijze zwarte advocaat gebeurd? Ik zag 'm niet op die legertrucks en niet in de apotheek waar ze voorraden gingen halen.

Idd een beetje jammer ... die zie je niet meer terug.

Ik vond het ook een zeer interessante film. Ik vond het gedrag over het algemeen erg goed in beeld gebracht. Al zaten er wel een paar kleine dingetjes in die het soms een beetje verpestte. Zoals die gast die zichzelf in brand steekt als ie die emmer omgooit ... zag er een btje knullig uit aangezien hij rechts stond en naar rechts moest voor zover ik het kon zien ... hoe die dan die emmer zo knullig om weet te gooien en zichzelf in de fik weet te steken vond ik wat jammer. Dat soort kleine dingetjes ... Maargoed, over het geheel gezien een erg solide en originele horror film - een van de betere van de afgelopen jaren.

Ook het eind was leuk, al zag ik het wel al aankomen ... of nouja ... ik hoopte een beetje dat het zo zou gaan :)

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Ed-S

Er zijn me 2 dingen bijgebleven van de film. De predikant en het einde.
Die twee zaken maken voor mij de film, voor de rest naar mijn idee gewoon zeer slecht.

Door die 2 zaken toch een 6.

Onkyo  TX-DS676 | Pioneer DV-444 | Panasonic DMR-EH50
Optoma HD800X | PS3
Vifa Carrat Fronts en Center | Vifa Korrekt Back
Hepta Seas Sub - HS 130 amp

denada

Ik vond de film de eerste 10 minuten zeer goed opbouwen, maar toen die enorm slechtgemaakte tentakels uit de mist kwamen, ben ik afgehaakt..

Matige film, de eerste 10 minuten iig :)

Krijgt van mij een 4 voor de niet overtuigende CGI..

hulskof

Leuk die verschillende meningen over het einde. Het einde is verzonnen door de regisseur. Hij en King hebben er lang over gesproken, ze konden maar geen geschikt einde vinden. Misschien dat dat eraan af te zien is...?

The Foundation

ik geef 2op 10 , omdat die tekeningen zo mooi waren in zijn studio



het einde was slecht , en toen besefte ik dat ik 2uur tijd uit mijn leven verloren had

Erik

Plus dat je twee uur naar de verkeerde film hebt zitten kijken. The thing en The mist schelen 20 jaar en zijn twee compleet andere films.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

astrobart


Grindtegel

Quote from: Erik on July  1, 2008, 22:22:38
Plus dat je twee uur naar de verkeerde film hebt zitten kijken. The thing en The mist schelen 20 jaar en zijn twee compleet andere films.

De hoofdrolspeler van The Mist is kunstenaar. In zijn atelier zie je in het begin vd film oa de filmposter van de film The Thing.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Ed-S

Quote from: Grindtegel on July  2, 2008, 00:27:23
De hoofdrolspeler van The Mist is kunstenaar. In zijn atelier zie je in het begin vd film oa de filmposter van de film The Thing.

Scherp!
Onkyo  TX-DS676 | Pioneer DV-444 | Panasonic DMR-EH50
Optoma HD800X | PS3
Vifa Carrat Fronts en Center | Vifa Korrekt Back
Hepta Seas Sub - HS 130 amp

Grindtegel

Normaal zou ik zoiets niet onthouden maar aangezien The Thing mijn nr 1 film allertijden is en ik die poster als enige een plekje in mijn huis heb gegeven onthoudt ik het wel  ;)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

The Foundation

Quote from: Erik on July  1, 2008, 22:22:38
Plus dat je twee uur naar de verkeerde film hebt zitten kijken. The thing en The mist schelen 20 jaar en zijn twee compleet andere films.

maaar de tekening was zo mooi , en ik dacht dat het de cover van the thing was

Gullwing

Wat een draak van een film, met moeite uitgekeken......gelijk verkocht, zonde van je tijd.....
Atoll ST200 Signature, 2x Atoll AM200 Signature, Cambridge CXU, B&W Nautilus 802N

J.A.F._Doorhof

Leuk al die wisselende reacties.
Ik vond het wel leuk dus, was wat bang dat het een remake of een aanpassing zou zijn op the fog (mijn alltime favorite).
Maar het was een totaal andere film, toen de sirenes klonken kreeg ik dus kippevel.
En het eind is weer eens iets TOTAAL anders dan je gewend bent, met de altijd close calls, van net nog positief.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zwart

Quote from: simonsscj on March 10, 2008, 19:05:06
Weet niet wat het nodig had om er meer van te maken.

Goede acteurs vooral. Ik vond alleen de supermarktbaas geloofwaardig in z'n rol.