Wireless N & gigabit lan.. ervaringen gevraagd

Started by aMUSEd, March 8, 2008, 13:17:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stevefilmfreak54

Quote from: aMUSEd on March 12, 2008, 20:41:07
Welke kaart gebruik je nu? Ondersteunt deze wel wireless N?
Hoe bevalt de modem verder?

802.11a/b/g geen ondersteuning zover ik weet voor wireless N, verder doet hij het prima, alleen krijg ik niet de snelheid dat anderen beweren. Heb ook DWA643 wireless N express card, die doet het in mijn laptop ook niet.
Er is mij ook verteld dat ik moet mijn onboard embedded netwerkadapter via de BIOS uitsluiten, want hij veroorzakt een conflict. Om eerlijk te zeggen ben ik gewoon blij dat hij het doet op 54mpbs, neem het gewoon zoals het is, als Dlink het niet kan oplossen wie wel.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

EdoE

Quote from: aMUSEd on March 12, 2008, 20:39:49
Voor een interessante prijs?

Geen idee. Tegelijk gekocht met mijn nieuwe laptop, over de prijs van dat laatste artikel lag ik meer wakker.

Overigens zakte gisteravond de snelheid over wireless (g) regelmatig in, soms tot 1 Mbps. Overgeschakeld op "g only" (i.p.v. "b, g and n mixed") en toen ging het beter, maar nog steeds niet zo stabiel als met mijn oude D-link.

aMUSEd

Quote from: stevefilmfreak54 on March 12, 2008, 23:19:59
802.11a/b/g geen ondersteuning zover ik weet voor wireless N, verder doet hij het prima, alleen krijg ik niet de snelheid dat anderen beweren. Heb ook DWA643 wireless N express card, die doet het in mijn laptop ook niet.
Er is mij ook verteld dat ik moet mijn onboard embedded netwerkadapter via de BIOS uitsluiten, want hij veroorzakt een conflict. Om eerlijk te zeggen ben ik gewoon blij dat hij het doet op 54mpbs, neem het gewoon zoals het is, als Dlink het niet kan oplossen wie wel.
Ik heb meer van dit soort problemen gelezen. Gelukkig schijnt mijn kaart wel te werken met de router.
Kan me goed voortstellen dat een hardware conflict problemen geeft  ;)


Quote from: EdoE on March 13, 2008, 08:48:06
Overigens zakte gisteravond de snelheid over wireless (g) regelmatig in, soms tot 1 Mbps. Overgeschakeld op "g only" (i.p.v. "b, g and n mixed") en toen ging het beter, maar nog steeds niet zo stabiel als met mijn oude D-link.
Ik heb ergens gelezen dat het type WPA beveiliging roet in het eten kan gooien.
Gebruik je TKIP?.. het schijnt dat je AES moet gebruiken en dan werkt het wel goed.

EdoE

Quote from: aMUSEd on March 13, 2008, 12:46:52
Ik heb ergens gelezen dat het type WPA beveiliging roet in het eten kan gooien.
Gebruik je TKIP?.. het schijnt dat je AES moet gebruiken en dan werkt het wel goed.

Om op Draft n te kunnen gaan zitten moet je inderdaad kiezen voor WEP en niet WPA.

Naar TKIP/AES zal ik eens kijken.

aMUSEd

Quote from: EdoE on March 13, 2008, 12:49:45
Om op Draft n te kunnen gaan zitten moet je inderdaad kiezen voor WEP en niet WPA.

Naar TKIP/AES zal ik eens kijken.
Ow, ik had gelezen dat iemand N gebruikte icm WPA-AES.

EdoE

Ik wil niet uitsluiten dat ik WEP en WPA door elkaar haal...

ajbeefde

Quote from: EdoE on March 13, 2008, 13:26:53
Ik wil niet uitsluiten dat ik WEP en WPA door elkaar haal...

Ik heb de router op TKIP met WPA-PSK ingesteld staan.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

EdoE

Quote from: ajbalmere on March 13, 2008, 17:33:31
Ik heb de router op TKIP met WPA-PSK ingesteld staan.....

Overgestapt op jouw instellingen en ik blijf hetzelfde probleem houden: voortdurend inzakken van de overdrachtssnelheid. Mijn DI-624+ was verre van ideaal, maar had hier echt geen last van en ik begin er toch naar te neigen om terug te gaan naar mijn oude router.

ajbeefde

Quote from: EdoE on March 20, 2008, 20:48:14
Overgestapt op jouw instellingen en ik blijf hetzelfde probleem houden: voortdurend inzakken van de overdrachtssnelheid. Mijn DI-624+ was verre van ideaal, maar had hier echt geen last van en ik begin er toch naar te neigen om terug te gaan naar mijn oude router.

De nwe acer laptop van m'n echtgenote wilde ook niet goed draaien icm met de 300 n router, even opgezocht waarom niet en er bleek een fix voorhanden te zijn met de ingebouwde netwerk card, even gedownload en het werkt nu prima...... helaas heeft de laptop nu geen 300n maar G (54 mbps)...... kan ook een externe usb 300 n stick gebruiken dan werkt het wel perfect maar heb je de kans dat de stick afbreekt als je de laptop op schoot hebt.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

aMUSEd

Quote from: EdoE on March 20, 2008, 20:48:14
Overgestapt op jouw instellingen en ik blijf hetzelfde probleem houden: voortdurend inzakken van de overdrachtssnelheid. Mijn DI-624+ was verre van ideaal, maar had hier echt geen last van en ik begin er toch naar te neigen om terug te gaan naar mijn oude router.
Heb je WPA-AES ook geprobeerd?

EdoE

Quote from: ajbalmere on March 20, 2008, 21:48:48
De nwe acer laptop van m'n echtgenote wilde ook niet goed draaien icm met de 300 n router, even opgezocht waarom niet en er bleek een fix voorhanden te zijn met de ingebouwde netwerk card, even gedownload en het werkt nu prima...... helaas heeft de laptop nu geen 300n maar G (54 mbps)...... kan ook een externe usb 300 n stick gebruiken dan werkt het wel perfect maar heb je de kans dat de stick afbreekt als je de laptop op schoot hebt.....


Fix of nieuwe driver?

EdoE

Quote from: aMUSEd on March 20, 2008, 22:13:56
Heb je WPA-AES ook geprobeerd?

Nog niet, maar met de laatste zoveel instellingen die ik geprobeerd heb kom ik al niet eens meer het wireless netwerk op.

ajbeefde

#37
Quote from: EdoE on March 20, 2008, 22:28:37
Fix of nieuwe driver?
[/quote

firmware update van sitecom....ik zit er nu op te werken op de 1e verdieping en de router staat op de begane grond.

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

EdoE

Draai nu vijf minuten op WPA-AES en dat gaat tot nu toe vlekkeloos. Ik vond het i.i.g. al heel wat dat ik me kon aanmelden...

aMUSEd

Quote from: EdoE on March 20, 2008, 23:01:53
Draai nu vijf minuten op WPA-AES en dat gaat tot nu toe vlekkeloos. Ik vond het i.i.g. al heel wat dat ik me kon aanmelden...
Fingers crossed  ;)

aMUSEd

#40
Morgen ga ik maar eens shoppen voor de DIR655.

Ik wil de router gebruiken achter de (standaard) modem die geleverd wordt door telfort (Zyxel P-2602R-D1A).
De modem staat ingesteld op 'routing' vanwege VOIP.
Kan ik de internetpoort van de Dlink gebruiken om de modem op aan te sluiten of moet ik via een LAN poort van de Dlink werken (en DHCP uitzetten)?

Nog andere tips?

tijse400

ik heb een linksys wrt350n werkt ook probleemloos met intel agn kaart in mijn lenovo. verbinding 130mb

je kunt de modem gewoon aansluiten op je wlan poort volgens mij, het stukje ntwerk tussen de nieuwe router en het modem doe je verder toch niks mee.

hoie het dan gaat als je ook via je pc wilt bellen weet ik niet. ( dat is dan een ander netwerksegment dan je voip-telefoon) maar denk dat bellen via de pc wel gaat, misschien opnemen op de pc niet.

de wan poort staat standaard zo dat alles van buiten wordt geblocked, dus wellicht dat de oproep dan niet bij de pc aankomt. dat kun ej wellicht oplossen door poorten open te zetten.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

aMUSEd


aMUSEd

Wat een makkelijke installatie.. draait als een zonnetje!
status wireless: Mode = 11n, Rate = 117, signal = 44%

Ik neem aan dat ik dus een draadloze verbinding heb met snelheid van 117mbit/s via wireless-N.
Vind alleen wel de signaalsterkte tegenvallen.. ik zit er practisch naast (power staat op high).

tijse400

misschien dan een ander kanaal gebruiken? ik heb nu 130 en volledig bereik met d elinksys die een meter o 6 hiervandaan staat, met een raam en een bank er tussen
of misschien de antennes een beetje draaien
kijk anders hoe de ontvangst wordt als je er iets verder vanaf gaat zitten.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

aMUSEd

Quote from: tijse400 on April  2, 2008, 23:20:22
misschien dan een ander kanaal gebruiken? ik heb nu 130 en volledig bereik met d elinksys die een meter o 6 hiervandaan staat, met een raam en een bank er tussen
of misschien de antennes een beetje draaien
kijk anders hoe de ontvangst wordt als je er iets verder vanaf gaat zitten.
Ik zal het proberen.

Gisteren nog even een belangrijke test gedaan: ping van 13 in BF2 via draadloos.. (niet dat ik aan je twijfelde hoor Raphie  ;))

Krassienova

Ik heb zelf een Linksys WRT300N en dat is mijn eerste draadloze router, maar zodra ik met mijn laptop bij mijn schoonouders ben die geen N maar G hebben dan merk ik het verschil wel. Vooral met het overplaatsen van Data merk je het verschil, het beste is trouwens om het zelf te ervaren, want meningen hierover verschillen.
Like.No.Other

tijse400

de standaard g snelheid is maar slechts 54 gbps dus de N standaard is als je het puur op cijfertjes al bekijkt een enorm verschil, zelfs sneller dan 100mbit op een vaste aansluiting met een kabeltje. dus het verschil is zeer goed te merken, met internetten merk je het weer bijna niet, want daar is de internetverbinding natuurlijk de beperkende factor. en voor streaming.. is meestal de 54 mbit wel voldoende.

dit zijn dus bits, delen door 8 (tot 10) om de werkelijke bytes ongeveer af te leiden.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

aMUSEd

Voorheen met G-verbinding zat ik bij BF snel op een ping van 30-60 maar nu via N-verbinding zit ik op 10-20.. goede winst dus.