Analoge interlink

Started by WilcoD, March 7, 2008, 19:45:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilcoD

Beste mensen,

Nu mijn nieuwe Marantz DV7001 onderweg is wil ik straks ook de interlinks gaan vernieuwen.
Persoonlijk houd ik niet van een hele stevige bas maar heb liever een strakke snelle bas en nu is natuurlijk mijn vraag welke interlink past hier het beste bij.

De rest van de set is een Marantz SR5300 en Monitor Audio RS6.

Aangezien ik de speler direct wil aansluiten op de 7.1 direct input wil ik het liefst niet al te dure kabels gaan gebruiken zeg maar zo rond de 50 euro voor een stereo paar.

Ik hoop dat jullie weer met goede adviezen komen.

Groeten Wilco

Spijkie

Hallo Wilco,

In de prijsklasse waarin jij zoekt heb ik ook rond gekeken, je komt daarin uit bij van den Hul the name maar ik ben er niet zo weg van. Daarna heb ik een supra Dual gekocht omdat die wat evenwichtiger klinkt, niks aandikt in iedergeval. Deze zit op € 60 of  € 70,-. Daarnaast is er nog QED in die prijsklasse maar daar heb ik geen ervaring mee.

Suc6 met je zoektocht en laat ons weten wat het word!

Groeten,

Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

WilcoD

Bedankt voor je reactie Spijkie.

Op het moment speel ik met de goedkoopste interlinks van Ixos maar ben daar niet tevreden over.
Zelf had ik ook al even gezocht en kwam ook uit op de QED en ga deze ook eens proberen.

Wat ik ook voorbij heb zien komen is Audioquest maar zegt mij in ieder geval niks.

Supra zal ik ook eens naar kijken.

Is er iemand die zo kan zeggen welke kabel de bassen niet aandikt??

De luidsprekerkabel is een QED Silver Anniversary.

Grt. Wilco

Snowmaster

Quote from: WilcoD on March  8, 2008, 14:46:09
Bedankt voor je reactie Spijkie.

Op het moment speel ik met de goedkoopste interlinks van Ixos maar ben daar niet tevreden over.
Zelf had ik ook al even gezocht en kwam ook uit op de QED en ga deze ook eens proberen.

Wat ik ook voorbij heb zien komen is Audioquest maar zegt mij in ieder geval niks.

Supra zal ik ook eens naar kijken.

Is er iemand die zo kan zeggen welke kabel de bassen niet aandikt??

De luidsprekerkabel is een QED Silver Anniversary.

Grt. Wilco


Combinatie met luidsprekerkabels kan dit ook nog veroorzaken.
Ik weet wel een hele fijne interlink : hij is 1 van de snelste die ik ken, strak, eerlijk, dikt niets aan, laat veel detail horen en is erg ruimtelijk.
Maar.......als er iets niet klopt in je keten, de match receiver/speakers, de LS kabels , een instellinkje dan straft hij je ongelooflijk af want hij laat alles horen.

Ik gruw zelf van Van den Hul, die zijn haast het tegenovergestelde van mijn kabels.
Ze verdoezelen alles, ik word gek van sommige interlinks door timingsverschillen of hun traagheid. Als je dit herkent dan past een Inakustik Black en White 1302 misschien bij je.
Hij heeft ook 2 eenvoudigere brooertjes die ik ook goed ken, met de bijbehorende eigenschappen.
Inakustik is onbekend in Nederland maar bejubelt in Duitsland en door mij  ;D .   
Ik hoor het wel.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

WilcoD

Bedankt voor je reactie snowmaster,

Ik herken dit maar al te goed en ben echt op zoek naar een kabel die eerlijk is en alles echt laat horen en zeker niks aandikt.
De combinatie die hier staat daar mankeert volgens mij niet zo heel veel aan, ja het kan altijd beter maar daar heb ik even het geld niet voor :-[

Weet je toevallig een site waar ik deze kabels kan bekijken of online kopen?

In eerste instantie vind ik het heel belangrijk dat het stereo gedeelte gewoon goed is, de rest die komt later wel ;)

Grt. Wilco

Snowmaster

De adviesprijs in Nederland voor de 1302 is €299,- .
In Duitsland is hij iets goedkoper te krijgen.
De kleinere broertjes kosten ca. €130,- en €160,- .
Je moet ze eerst via een dealer proberen, anders loop je te veel risico bij deze bedragen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

#6
Een goeie match met Marantz is W&M audio. Ik heb de AC-01 tussen een DV9500 en SR9600. Is wel iets boven je budget, maar ik ben er erg tevreden mee. Ik heb 4 sets aangesloten, zodat ik stereo en 5.1 surround ook analoog kan luisteren. De combinatie met Monitor Audio kan ik helaas niets over zeggen.

Voor andere ervaringen zoek maar eens op "AC-01"...

EDIT: er staat nog een set te koop, kun je ze proberen :) (zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68311.0)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WilcoD

Bedankt voor je reactie Htip,

Het moge wel duidelijk zijn dat het een goede kabel is die je noemt, ik heb het 10 pagina tellende topic even doorgelezen.

Hoe zou je de kabel zelf in je set willen omschrijven en hoe ziet jou set eruit?

Alvast bedankt.

Grt. Wilco

HTip

Mijn set:
Marantz SR9600 en DV9500 via LAT international SS-1000 aangesloten op ALR Jordan Note 5 speakers. De interlinks zijn allen van W&M audio, AC-01 (analoog), DC-01 (digitaal coax) en HD-01 (hdmi).

De AC-01 laat veel details horen zonder dat deze storend worden. Het stereobeeld is breed met erg veel diepte, wat ik aangenaam vind. De bas is erg strak en wordt naar mijn mening niet aangedikt. Het middengebied is heel erg open, gitaar- en pianopartijen klinken briljant. Tot slot zijn de hoge tonen goed gedefinieerd, maar zeker niet schel. Sinds kort heb ik de DV9500 op Vibrapods staan en dat heeft veel verbetering gebracht op alle gebieden.

De speakerkabels gaan nog vervangen worden door de W&M Black Magic. Kan ik nu nog niets over zeggen, maar daar zijn de meningen ook erg lovend over...

Natuurlijk heeft elke component in de set zijn eigen bijdrage, maar ondanks dat het nog niet optimaal is geplaatst, klinkt het geweldig en om te :-*
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WilcoD

Bedankt Htip ik ga de kabel eens proberen.

Zoals jij hem omschrijft dat spreekt mij wel aan en kan natuurlijk eerst gewoon 1 stereo paar kopen en dan de rest uitbreiden als het bevalt.
Helaas heb ik geen ruimte voor vibrapods mijn set staat strak tussen twee glasplaten in echter zijn deze wel in rubber afgehangen.

Grt. Wilco

Ps. als iemand nog een goed idee heeft dan houd ik mij aanbevolen.

reMC

#10
Quote from: WilcoD on March  7, 2008, 19:45:30
Persoonlijk houd ik niet van een hele stevige bas maar heb liever een strakke snelle bas en nu is natuurlijk mijn vraag welke interlink past hier het beste bij.

Als je snelheid belangrijk vindt (wat me terecht lijkt) zou ik denken aan Nordost en 47 Labs. Deze laatste zijn wij dealer van en blinkt uit in snelheid en dynamiek. Als voorbeeld geef ik altijd dat je niet de hele tijd laag in je kamer hebt hangen, maar dat het er meer uit 'knalt', je wordt verrast als er een noot gespeeld wordt. Maar wel met behoud van warmte, sfeer en klanknuances. ;)

Zit rond de €130 (afhankelijk van welke Furutech pluggen je kiest).

Denk ook aan Audio Note. Net zo snel, maar met wat meer body en ruimtelijkheid.

WilcoD

Wederom dank voor de reactie, snelheid is zeer belangrijk voor mij ik hou niet van dat doordringende laag het moet er lekker uit knallen zoals je zegt.

Ben inmiddels overtuigd dat het voor 50 euro per set niet gaat lukken maar dat maakt niks uit.

Als we het over de 47 labs hebben hoe zou je die dan samenstellen?
Ben er nog niet echt helemaal in dat audio gebeuren (kabels) maar kom een heel eind :-[

Aan body heb ik momenteel geen gebrek in de weergave en mag van mij wat minder zelfs ;D

Grt. Wilco

reMC

#12
Quote from: WilcoD on March 10, 2008, 12:31:39
Als we het over de 47 labs hebben hoe zou je die dan samenstellen?

De 47 Labs kabel bestaat per kant uit twee losse aders (+ en -) aangesloten op een Furutech plug (bij voorkeur de FP-106).

Snowmaster

#13
Kijk, dat spreekt ook mij aan  :D.   Ik wist het nu wel, gewoon morgen bij reMC op de stoep staan en een deal maken over het proberen/kopen.
Ik proef al genoeg know how bij hem om jouw probleem op te lossen, mits de prijs niet te veel een belemmering is. 

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

WilcoD

Haha ja Snowmaster maar dan heb ik nog 2 kleine probleempjes.

1 de speler is nog niet binnen en niet ingespeeld dus dat wordt hem helaas nog niet.
2 Buren is niet echt om de hoek zal ik maar zeggen.

Tegen de tijd zal ik misschien contact opnemen met reMC of misschien kan meneer hier een voorstel doen ;)

Het is wat met de kabeltjes maar er zal zeker een goede komen en ik ga er niet op bezuinigen.

Bedankt mannen voor jullie input.

Grt. Wilco

WilcoD

Ik kreeg net nog een aanbieding om 4 setjes Kimber PBJ over te nemen, is dit een kabel zoals ik deze zou willen hebben of niet?

Grt. Wilco

reMC

Hoi Wilco, ik heb je een PM gestuurd. Over de Kimber PBJ: deze heeft zeker niet de snelheid van 47 Labs en blijft eigenlijk op alle punten achter (je hoort veel meer de kabel ipv de muziek)..


Snowmaster

Ha,ha, alweer directe duidelijkheid met goede onderbouwing van reMC.
Daar moeten er meer van komen op dit forum  ;).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

reMC


Snowmaster

Sorry, ik snap je vraagteken nu ik het teruglees. Dat heb je soms met een snelle post  ;).
Ik bedoelde eigenlijk : meer forumleden met net zulke goede adviezen en
onderbouwingen  ;D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

WilcoD

Remko je een bericht terug.

Dan worden het dus geen Kimber kabeltjes ;D
Ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven dus dan doe ik het wel overwogen.

Ook ik ben blij met de directe en goede antwoorden waar ik wat mee kan en stel het dan ook zeer op prijs.

Grt. Wilco

reMC

Graag gedaan natuurlijk.

Maar vergeet ook vooral niet te luisteren naar de apparatuur/kabels die je wilt kopen! Het is voor een deel smaakafhankelijk hoe je wilt dat het klinkt ;)

HTip

#22
Als ik jou was zou ik de W&M audio AC-01 proberen. Is een kleine investering en als ie bevalt dan kun je voor relatief weinig geld een hele goede kabel aanschaffen.

Citaat van forumgenoot Darkman...
Quote
Tja kwa bekabeling blijft Marantz en W&M een match in heaven

Voor een indruk van de kabels...


Quote from: reMC on March 10, 2008, 19:01:11
Maar vergeet ook vooral niet te luisteren naar de apparatuur/kabels die je wilt kopen! Het is voor een deel smaakafhankelijk hoe je wilt dat het klinkt ;)

Dat is het beste advies wat je maar kunt krijgen. Want smaken verschillen 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WilcoD

Hou op man met die plaatjes bah :-X

Ik kan niet wachten tot mijn dv7001 binnen is hij zou vorige week al komen maar dat is dus een weekje opgeschoven.

Zonder gekheid heerlijke foto!!

Zeker ga ik luisteren naar diverse kabels want er zijn zoveel mensen en wensen.


stevefilmfreak54

Jij gebruikt die W & M`s voor SACD toch? Waarom gebruik je SCART? heb je geen HDMI?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.