Hoe stop je ongewilde installatie's op je pc via webpages?

Started by Erik, April 25, 2003, 14:58:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Ik heb er al twee keer last van gehad. Maar nu zou ik toch wel eens willen weten hoe ik voorkom dat als ik een bepaalde pagina bezoek er software geinstalleerd wordt op mijn computer.
Ik gebruik Zonealarm als firewall, HTAstopper om bepaalde scripts te weren en mcaffee als viruskiller. En toch breekt dat spul er gewoon doorheen, het ging meestal om onschuldige dingen als "dialers" (die proberen via je modem dure nummers te bellen) maar met kabel is dat wat lastig  ;D
Tot aanpassen van je homepage en executebles op je buroblad, opzich valt het mee. Maar er zal maar eens een idioot format c in zo'n exe stoppen met een onschuldige naam.

Kortom wat moet ik nog meer doen om dit soort ongevraagde acties te stoppen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Je moet even in je opties van je IE duiken daar vindt je instellingen om dit tegen tegaan, begin maar eens met je Active X uit te schakelen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Heb dat eens gedaan en geproefsurft, maar ik krijg nu op de helft van de pagina's foutmeldingen (activex gaf fout pagina, wordt misschien niet goed weergeven) die ik eerst wegklikken. En dat moet ik elke paginawisseling doen, op een site kreeg ik zelfs 3 meldingen per pagina.
De jongens weten je wel moeilijk te maken  :'(
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Helaas had deze tip niet het gehoopte resultaat had.
Er werden zonet 2 timeservers programma's geinstalleerd en opgestart aangezien Zonealarm melde dat twee programma's contact zochten met de buitenwereld.

Daarom ben ik eens in mijn oude software archief afgedaald. Voila uit de tijd van win95  ATguard311. Hij vraagt globaal of per site dmv een assistent bij of je daar je cookies wilt opslaan, en active x, javascripts, java applets wilt toestaan of blokkeren. Simpel en effectief kan niet begrijpen dat ik dit ooit van mijn computer had gehaald.
Jammer dat het niet meer ondersteund wordt door de maker. Het programma is namelijk lang geleden opgekocht door Norton en die levert een slap aftreksel hiervan.  

Als test de twee bewuste sites bezocht en idd er kwam niets meer door.
Eén maakte idd gebruik van activeX en de ander verbazingwekkend een javascript, dus geen java applet.
Helaas wel weer een extra programma/service erbij, maar blijkbaar is dit nodig in deze tijd.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als je met de instellingen van je IE speelt kun je ongeveer hetzelfde.
Kijk maar onder de aangepaste beveiliging.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"