CNet: Logitech Squeezebox Duet Review

Started by PjotrrrNL, March 6, 2008, 11:33:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PjotrrrNL


Durk

QuoteThat means that the Squeezebox "Classic" and the high-end Transporter can double as receivers within a home network, and the Controller remote can interact with those models as well.

Dat biedt perspectief voor de transporter..  ;D

Vraag aan de SB kenners:

Kun je met SB ook een PC gebruiken als 'receiver'? Dus deze AB om muziek via een PC af te spelen, én via een een normale squeezebox..

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Trip

Dit ziet wel ideaal uit voor in de woonkamer.

Aansluiten op stereo in de woonkamer, met extra setje speakers in de keuken..
En dan alles kunnen aansturen met de duet afstandbediening.

Misschien is een muziek service zoals rhapsody ook handig om te nemen.
Geen gehannes meer met losse mp3's.

snikkeltje

Ik heb hem afgelopen zaterdag al even in de handen mogen hebben. Mooi apparaat!
Ze hadden hem net binnen maar nog niet geïnstalleerd, ik ga waarschijnlijk a.s. zaterdag even terug voor een demonstratie.
Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

)p(

Quote from: Durk on March  6, 2008, 12:30:39
Dat biedt perspectief voor de transporter..  ;D

Vraag aan de SB kenners:

Kun je met SB ook een PC gebruiken als 'receiver'? Dus deze AB om muziek via een PC af te spelen, én via een een normale squeezebox..



Op dit moment kan dat via softsqueeze (java sb emulator) en squeezeslave. De laatste kan je als een windows service laten lopen, maar heeft wel wat beperkingen mbt internet radio e.d.

Er komt echter een veel mooiere oplossing onder de naam squeezeplay met dezlefde gui als de controller en kan ook dienst doen als player.

peter

PjotrrrNL

390 bij bol.com...Het begint te jeuken....;D
Mooie prijs vergeleken met de Sonos!

Durk

Quote from: )p( on March 18, 2008, 17:45:21
Op dit moment kan dat via softsqueeze (java sb emulator) en squeezeslave. De laatste kan je als een windows service laten lopen, maar heeft wel wat beperkingen mbt internet radio e.d.

Er komt echter een veel mooiere oplossing onder de naam squeezeplay met dezlefde gui als de controller en kan ook dienst doen als player.

peter

dat is dan wel weer een groot voordeel tov de sonos..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

advr


zeker een mooi aparaat!

ik zou wel eens willen weten of de reciver ook zonder controller te installeren valt.

ik wil de reciver dan via een notebook aansturen. dat zou moeten kunnen lijkt me. O0

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

)p(

Quote from: advr on March 18, 2008, 21:02:53
zeker een mooi aparaat!

ik zou wel eens willen weten of de reciver ook zonder controller te installeren valt.

ik wil de reciver dan via een notebook aansturen. dat zou moeten kunnen lijkt me. O0



Nog niet, maar in een later stadium zal dit zeker mogelijk worden mbv een squeezecenter plugin. Technisch op zich geen enkel probleem.

peter

advr


wacht ik daar even op.

nu speel ik voorlopig maar via de combi Synology DS207+ met TViX 6500A via de toslink op mijn North Star Dac. Dat speelt ook redelijk tot zeer goed. ;D
alleen jammer dat de tv aan moet voor de besturing van de TViX. Die zouden ze ook wel UPnP geschikt moeten maken. Dan wordt het helemaal een super apparaat. 8)

Ad.
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

fireman

Heb sinds gisteren ( voor € 272,-  >:D ) origineel en wel + garantie de Logitech Duet in huis. Men wat een gaaf apparaat. Ik had eerst de Squeezebox3 maar daar moest ik een bril bij opzetten (lees: informatie alleen van scherm af te lezen omdat mijn SB3 best wel ver van mijn luister positie af stond)
Plus beperkte info op het display.
Nu alles overzichtelijk en zeer fraai weergegeven op het LCD schermpje.

Geluid is wederom heel goed omdat ik via de DAC van mijn super nait speel.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

advr

Quote from: Fireman on May 17, 2008, 10:35:53
Heb sinds gisteren ( voor € 272,-  >:D ) origineel en wel + garantie de Logitech Duet in huis. Men wat een gaaf apparaat. Ik had eerst de Squeezebox3 maar daar moest ik een bril bij opzetten (lees: informatie alleen van scherm af te lezen omdat mijn SB3 best wel ver van mijn luister positie af stond)
Plus beperkte info op het display.
Nu alles overzichtelijk en zeer fraai weergegeven op het LCD schermpje.

Geluid is wederom heel goed omdat ik via de DAC van mijn super nait speel.

voor 272 euro, dat is niet slecht toch?

dit zijn de berichten die ik wil horen. hoe verhoudt de duet (via DAC) zicht tov je cd speler 8)


Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

fireman

Quote from: advr on May 17, 2008, 11:56:09
voor 272 euro, dat is niet slecht toch?

dit zijn de berichten die ik wil horen. hoe verhoudt de duet (via DAC) zicht tov je cd speler 8)




Om eerlijk te zijn heb ik de duet direct aangesloten op de SN. De SB3 heb ik wel vergeleken. De SB3 was minder open en minder muzikaal. Ik ben er vanuit gegaan dat de Duet en SB3 een soort gelijke DAC aan boord hebben. Dus opnieuw vergelijken heeft geen zin.

Maar tzt zal ik wel een vergelijk doen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

advr


wil wel eens weten hoe die duet overleefd tov een goede cd speler ;D ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

fireman

Quote from: advr on May 17, 2008, 13:01:25
wil wel eens weten hoe die duet overleefd tov een goede cd speler ;D ;D

De Duet "overleeft" dat niet.

Het is omdat ik 'm op de DAC van mijn SN heb, anders is het een stuk minder.
Het gaat om het geluid. Maar als je ook kijkt naar het stukje design en ontwerp/functionaliteit dan is het een leuk en mooi product. Er kan heel veel mee. Ik ben er nog niet uit. Je kunt ook niet alles weten binnen een dag.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

advr


ik bedoel, duet, via de dac tegenover een cd speler. 8)
of praten we langs elkaar heen ???

analoog verliest ie het alijd, dan moet je een linn akurate ds kopen om dat te verbeteren ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

fireman

Quote from: advr on May 17, 2008, 14:35:11
ik bedoel, duet, via de dac tegenover een cd speler. 8)
of praten we langs elkaar heen ???

analoog verliest ie het alijd, dan moet je een linn akurate ds kopen om dat te verbeteren ;D

We spraken denk ik langs elkaar heen.

Maar om even samen te vatten. Ik heb mijn, nieuw € 10.000 kostende, cd-speler combi ervoor verkocht  ;)  Dus echt verliezen dus ook weer niet ( vind ik )

Dus CD-speler analoog aangesloten vs Duet via DAC. Beide op de SN.

Zitten we weer op de zelfde golflengte  ;)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

advr

Quote from: Fireman on May 17, 2008, 15:21:16
Zitten we weer op de zelfde golflengte  ;)

je weet ook  maar nooit in deze wereld 8) 8)

als je je cd speler ervoor verkocht hebt,.......dat klinkt het wel lekker O0
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

fireman

Is er een mogelijkheid om de netwerkverbinding stabieler te houden? Als ik scroll en speel dan is er niet aan de hand. Maar als ik 'm een tijd je in de stand-by stand heb laten staan dan moet 'ie weer opnieuw zoeken. Nu kan mijn netwerk niet zo heel sterk of stabiel zijn want met mijn internet verbinding boven schommelt het ook geregeld.
maar is er iets in de Duet zelf af te stellen?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Hoe hou je contact met je muziek bronnen? En hoe hou je ze actief als je ze wél in je scherm hebt.

Komt dat door een zwak netwerk signaal?

Wat kan ik eventueel verbeteren aan mijn netwerk ( router of wat dan ook ) om 'm actief te houden? Bestaat er iets van een time out als ik geen wisselen gebruik maak van de router? Wat ik bedoel is, nu internet ik en surf ik op het WWW. Dat is een grote wisseling van data + mijn PC heeft een interactie met het draadloos netwerk. maar als ik niets doe ( in dit geval met de duet ) Kan mijn netwerk dan in een soort "sleep mode" gaan?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

wrcveen

#20
Quote from: Fireman on May 29, 2008, 20:55:11
Is er een mogelijkheid om de netwerkverbinding stabieler te houden? Als ik scroll en speel dan is er niet aan de hand. Maar als ik 'm een tijd je in de stand-by stand heb laten staan dan moet 'ie weer opnieuw zoeken. Nu kan mijn netwerk niet zo heel sterk of stabiel zijn want met mijn internet verbinding boven schommelt het ook geregeld.
maar is er iets in de Duet zelf af te stellen?

Dat de afstandbediening in de standby de wifi verbinding verbreekt is normaal, dat is om de batterij te sparen. Als hij constant in de lader zit blijft de wifi verbinding altijd behouden.
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

wrcveen

Quote from: Fireman on June  1, 2008, 10:18:01
Hoe hou je contact met je muziek bronnen? En hoe hou je ze actief als je ze wél in je scherm hebt.

Komt dat door een zwak netwerk signaal?

Wat kan ik eventueel verbeteren aan mijn netwerk ( router of wat dan ook ) om 'm actief te houden? Bestaat er iets van een time out als ik geen wisselen gebruik maak van de router? Wat ik bedoel is, nu internet ik en surf ik op het WWW. Dat is een grote wisseling van data + mijn PC heeft een interactie met het draadloos netwerk. maar als ik niets doe ( in dit geval met de duet ) Kan mijn netwerk dan in een soort "sleep mode" gaan?


Of je signaal zwak is zie je aan dat "antenne" symbooltje op de afstandbediening. Bij geen signaal is hij rood, en hoe sterker hoe meer streepjes in grijs.
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

fireman

drie streepjes grijs. Dus sterk. Eveneens op mijn receiver, ook licht grijs/wit.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17