Delgado

Started by Interficior, March 5, 2008, 14:41:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Interficior

Hoi allen,

Er wordt wat afgebouwd hier: de ene subwoofer is nog niet klaar of er wordt – terwijl mijn Aeons net afgerond zijn – alweer een nieuw driewegsysteem gemaakt.

Dit driewegsysteem heeft een volledige Eton bezetting, en zal de naam "Delgado" dragen. Zoals sommigen misschien al opgemerkt hebben zijn de naamplaatjes hier ook reeds voor gemaakt. De naamplaatjes bestaan uit messing en hebben eenzelfde afronding en lettertype als Sonus Faber naamplaatjes. Verder gaat de vergelijking ook totaal mank, want deze drieweg zal gemaakt worden uit A-kwaliteit berkenmultiplex en Eton-units.

De Eton-units zijn de volgende:
Eton 19 SD 1
Eton 5-880/25 HEX
Eton 8-800/37 HEX

In mijn Aeons zit het grote broertje van de tweeter : de Eton 25 SD 1. Die produceert samen met mijn Peerless HDS 180 een behoorlijk ruimtelijk plaatje. Dus daarin moet deze speaker nog wat verder gaan aangezien de gebruikte units kleiner zijn per frequentiegebied.

Toen ik bezig wilde gaan met de gaten frezen is helaas mijn boor overleden na het tweede centerpunt boren. Dit was natuurlijk een grote teleurstelling om zo iemand te zien verliezen die je verder nooit in de steek had gelaten. Maar na zoveel jaren trouwe dienst zat zijn tijd er dus blijkbaar op. Jammer maar helaas. Zo gaat dat met machines. Na een kort en bondig afscheid er toch maar voor gezorgd dat er een nieuw apparaat deze kant op kwam. Uiteraard heftige regenbuien die dag dus vandaag maar eens verder proberen.

Het gat dat ik al gefreesd had is in ieder geval vrij van inspringsel, dus over die procedure hoef ik me geen zorgen meer te maken. Ik had dan ook mijn maatregelen getroffen. :).
Take it or lease it

Martijn M

Maak nou eerst die subwoofer eens af! Dan kun je 'm volgende week meenemen! :P

Leuk project overigens. Kun je nog wat meer vertellen over het ontwerp?
Dutch & Dutch

Interficior

#2
Nee. :)

Het wordt op basis van de Eton 8.2 gemaakt.

Ik ben wel lekker bezig zo. Gat voor de tweeter 0,5mm te klein. Even wegfrezen. 0,2 mm te klein. Nog maar eens frezen. ZUCHT! 0,1mm te klein! Dus nu nog maar weer een randje erbij frezen.
Take it or lease it

BOUBOU

Mooi project dit, deze ga ik zeker volgen   ::)


MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

fgroen

Quote from: Interficior on March  5, 2008, 14:57:55
Dus nu nog maar weer een randje erbij frezen.

Eraf frezen neem ik aan??  ;) ;D

Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Interficior

#5
Beide ongelijk: er blijven evenveel randen zichtbaar. ;D





Nu nog de tweede tweeter even frezen, dan heb ik eenzelfde dieptemaat. Zaklamp mee.
Take it or lease it

Godtoh

Das ist ja sehr schon berkenmultiplex ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Godtoh

Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Interficior

Regen regen regen. >:(
Take it or lease it

Godtoh

Quote from: Interficior on March 11, 2008, 23:00:23
Regen regen regen. >:(
Volgend project, achtertuin overdekken ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

fgroen

Quote from: Godtoh on March 12, 2008, 09:33:19
Volgend project, achtertuin overdekken ;D

Sommige mensen noemen dat "schuurtje".  ::)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

BOUBOU

Quote from: Interficior on March 11, 2008, 23:00:23
Regen regen regen. >:(

Is het ondertussen al gestopt met regenen?, ik ben benieuwd naar het vervolg traject  :D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

JeKa

Quote from: BOUBOU on May 14, 2008, 12:42:12
Is het ondertussen al gestopt met regenen?, ik ben benieuwd naar het vervolg traject  :D

MvGr. BOUBOU

Ik ook :D

Godtoh

Het was/is mooi weer, hier in elk geval... ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

BOUBOU

Het is ondertussen al weer 5 maanden geleden sinds er voor het laatste activiteit is geweest in deze topic, heb je ondertussen nog wat mooie foto's kunnen schieten van het (bijna) eind resultaat?  :)


MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

cine(d)rama

#15
Hallo .

Ik zag deze zelfbouwluidspreker in een oude KLANG + TON 5-2005 .
Een aparte kast voor de 19 sd1 en de 5-880/25 hex : H 32 cm , B 19,8 cm , D 26 cm , en een aperte kast voor de 8-880/37 hex gepoort H 73,3 cm , B 26,8 cm , D 31,8 cm.
Optie is ook de 19 sd1 te vervangen door de ER4 .
Deze is wel weer veel duurder  :-\ .
Deze combo op elkaar geplaatst .
Gaat het dezelfde worden of een andere variant ?

Succes en de groeten Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Interficior

Quote from: cine(d)rama on October 28, 2008, 12:26:45
Hallo .

Ik zag deze zelfbouwluidspreker in een oude KLANG + TON 5-2005 .
Een aparte kast voor de 19 sd1 en de 5-880/25 hex : H 32 cm , B 19,8 cm , D 26 cm , en een aperte kast voor de 8-880/37 hex gepoort H 73,3 cm , B 26,8 cm , D 31,8 cm.
Optie is ook de 19 sd1 te vervangen door de ER4 .
Deze is wel weer veel duurder  :-\ .
Deze combo op elkaar geplaatst .
Gaat het dezelfde worden of een andere variant ?

Succes en de groeten Andre .
Nee, dit is een andere. Niet modulair, gewoon in één kast (uiteraard wel de mid in een aparte kast). Tevens wordt niet de 19SD gebruikt maar een Morel ET-338.



Take it or lease it

cine(d)rama

Hoi .

Ok duidelijk .
Ik zie dat je al een heel eind op weg bent  ::) .

Groeten Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

BOUBOU

Quote from: Interficior on October 28, 2008, 17:59:59
Nee, dit is een andere. Niet modulair, gewoon in één kast (uiteraard wel de mid in een aparte kast). Tevens wordt niet de 19SD gebruikt maar een Morel ET-338.





Dat ziet er goed uit  8), kun je al een indicatie geven wanneer ze klaar zijn?
Dan kan ik al vast wat regelen met mijn druk bezette collega voor het welbekende "til" werk.  :)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Interficior

Deze kun je ook wel in je eentje doen an sich. Ik gok ze op 20 kilo per stuk. Ik zal ze ook eens wegen. De stenen zijn in ieder geval 15 kilo per stuk.

Je kunt ze zeker dit weekend ophalen. Eerder is ook geen probleem.
Take it or lease it

Interficior

#20




Zometeen de naamplaatjes er even ophameren. Alhoewel rond dit tijdstip lichtelijk asociaal ...
Take it or lease it

JeKa

Quote from: Interficior on October 28, 2008, 21:38:39




Zometeen de naamplaatjes er even ophameren. Alhoewel rond dit tijdstip lichtelijk asociaal ...

Heb je nog steeds dezelfde (messing?) naamplaatjes?
Fotootje als het naamplaatje er op zit?

-madison-

Quote from: Interficior on October 28, 2008, 21:38:39




Zometeen de naamplaatjes er even ophameren. Alhoewel rond dit tijdstip lichtelijk asociaal ...

Mooi :o Heb je die frontjes ook zelf gemaakt?
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

mikekiwi

Ziet er zeer strak uit zo! En die frontjes zullen wel zelfgemaakt zijn, dat is hem wel toevertrouwd met de bekende (/beroemde  ^-^ ) strijkijzert-methode...

Interficior



De frontjes zijn inderdaad zelf gemaakt. De halfronde kanten zijn met behulp van een cirkelmal en een bovenfrees gedaan. En dan uiteraard een 45 graden afschuining.

En inderdaad zit het doek erop met wat hete lijm en een dampende strijkijzer.
Take it or lease it