Nieuwe EEE PC Laptop met 9" scherm

Started by DaMan, March 4, 2008, 13:06:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DaMan

Asus brengt 'n nieuwe versie van zijn zeer succesvolle EEE PC laptop. Nu met 'n 9 inch scherm tov. de huidige 7 inch uitvoering.

Eee PC 900 with 9-Inch Screen announced

Tevens wordt oa. 't Flashgeheugen uitgebreid naar 12 GB + nog 'n hoop andere specs. die uitgebreid/verbeterd worden. Net zoals zijn voorganger draait dit Laptopje op 'n aangepaste Xandros distro.

PjotrrrNL

#1
Lijkt me een heerlijk compact dingetje met een hele nette 1024x600 resolutie (!) voor een beetje Word en internet onderweg....
400 euri, nog een paar maandjes wachten...
Het ziet er overigens naar iet dat je kan kiezen tussen Linux en Xp...

http://www.engadget.com/2008/03/04/asus-9-inch-eee-pc-now-with-living-pixels/





De 7" was me te klein, dit kon nog wel eens een nog grotere hit worden....

EdoE

Bezit iemand hier toevallig al een 7" exemplaar?

PjotrrrNL

Ik vraag me af of die inmiddels al te koop zijn in Nederland....
Niet zo opgelet vond dat scherm nog te klein.

EdoE

Een 7" komt grofweg overeen met een forse Succes Agenda. Prima voor onderweg dus. Heb een tijdje gespeeld met een geleende 7" Toshiba Libretto, maar kon er niet mee worden omdat het toetsenbord zwart is (met zo'n klein toetsenbord moet je aandachtiger typen). De witte eeepc is een goede andere kandidaat, ik had ze eerlijk gezegd al op de markt verwacht.

Een 11" of 13" is meteen weer een heel ander beessie, wellicht is 9" inderdaad een mooie tussenstap.

DaMan

Quote from: EdoE on March  4, 2008, 13:34:13
Bezit iemand hier toevallig al een 7" exemplaar?

Moi, ik heb 'm nu 'n maandje & ben er zeer tevreden over! Ik had 'm al heel lang op m'n verlanglijstje staan & had nu eindelijk 'n redelijke leverancier hier in Nederland gevonden (Komplett) wel iets duurder dan als ik 'm zelf zou importeren, maar dat had ik graag voor over & uiteindelijk goedkoper dan met invoerrechten.

Ondanks 't kleine schermpje werkt 't verassend goed! Sommige site moet je 'n beetje naar rechts scrollen, als ze geen goede dynamische layout hebben, maar 9 vd. 10 keer staat daar toch alleen maar reclame.

De Linux distro (Xandros) die er op draait loopt zeer soepel & is zeer gebruikersvriendelijk. Ik liet 'm op 'n verjaardag bij ons zien aan vrienden & familie & zowat iedereen was gelijk verkocht :) Echt stom dat ASUS ze niet overal officieel levert...

PjotrrrNL

Ik heb eerder de indruk als ik de berichten hier en daar lees dat Asus de vraag amper aan kan....
En voor mijn oude oogjes (lees=leesbril) is een 9" scherm echt prettiger  ;D

Maar mooi dat Komplett.nl ze al heeft

EdoE

Quote from: DaMan on March  4, 2008, 13:45:29
Moi, ik heb 'm nu 'n maandje & ben er zeer tevreden over! Ik had 'm al heel lang op m'n verlanglijstje staan & had nu eindelijk 'n redelijke leverancier hier in Nederland gevonden (Komplett) wel iets duurder dan als ik 'm zelf zou importeren, maar dat had ik graag voor over & uiteindelijk goedkoper dan met invoerrechten.

Ondanks 't kleine schermpje werkt 't verassend goed! Sommige site moet je 'n beetje naar rechts scrollen, als ze geen goede dynamische layout hebben, maar 9 vd. 10 keer staat daar toch alleen maar reclame.

De Linux distro (Xandros) die er op draait loopt zeer soepel & is zeer gebruikersvriendelijk. Ik liet 'm op 'n verjaardag bij ons zien aan vrienden & familie & zowat iedereen was gelijk verkocht :) Echt stom dat ASUS ze niet overal officieel levert...

Zit er in de 7"er een slot voor een Express Card II (UMTS/HSDPA)?

EdoE

De genoemde leverancier lijkt vrij aardig in de voorraad van 7"ers te zitten.

PjotrrrNL

Breng me niet in verleiding, de 9" komt volgens Asus op de CeBit pas halverwege dit jaar op de markt...

EdoE

Zeker als je ergens inwendig UMTS/HSDPA kunt inbouwen lijkt zo'n ding mij i-de-aal.

DaMan

Quote from: EdoE on March  4, 2008, 13:56:51
Zit er in de 7"er een slot voor een Express Card II (UMTS/HSDPA)?

Nee, wel 3 usb-2 poorten (neem aan dat er HSDPA usb-sticks zijn) Ook is er 'n SD slot aanwezig, waarmee je makkelijk de opslag kunt uitbreiden.

EdoE

#12
Jammerjammerjammer.

Zo'n USB-muis vind ik dan weer zooooo zonde. Zou het veel lekkerder vinden als alles intern zou zijn en je alleen het "boekje" onder je arm zou kunnen meenemen.

Edit: de externe modems zien er vaak uit als een muis, vandaar...

PjotrrrNL

Er zijn wel knutselaars die er van alles inbouwen, komt af en toe voorbij op engadget.com
Maar meer als een kaartlezertje, Wifi, webcam, mic en speakers zit er niet in.
RAM en FLASH geheugen zijn ook beperkt.

Je moet het dus van Wifi hebben, thuis en hotspots en in de toekomst hopelijk de trein...

neptune

heb er eentje gehad, leuk apparaatje,moest wel heel erg aan de beperkte schermresolutie wennen.
Maar als je Windows erop hebt kan je een speciale scaler driver installeren die 800x600 mogelijk maakt en het schijnt dan ook nog goed leesbaar te zijn. Die 800x480 is toch wel erg weinig verticale pixels...
zet hier iets neer

PjotrrrNL

Daarom staat die 9" met 1024x600 mij wel aan.... ;D

neptune

#16
Quote from: PjotrrrNL on March  4, 2008, 14:45:59
Daarom staat die 9" met 1024x600 mij wel aan.... ;D
is gewoon heel simpel: als je hem wilt hebben zodra die er is, kan je niet om ebay heen.
De verkopers uit Taiwan hebben ze meestal als eerste voor heel redelijke prijzen.
Als je moet wachten tot hij in NL te krijgen is, is er zoals nu dus ook het geval is, al weer een nieuwere aangekondigd...
zet hier iets neer

neptune

#17
Hij gaat ook weer 400 euro kosten.
Heb de mijne met 8GB ssd (niet meer leverbaar dacht ik) een paar weken terug nog voor 450 euri verkocht... O0 (uiteraard had ik invoerrechten betaald en dus totaal 500 euri betaald)
8.9 inch, 1GB geheugen, 12 GB SSD, wordt ook al enthousiast :).
zet hier iets neer

PjotrrrNL

I know...Maar zoals je hier boven kunt lezen verwacht Asus halverwege dit jaar met de levering te gaan startten...

neptune

Quote from: PjotrrrNL on March  4, 2008, 15:10:30
I know...Maar zoals je hier boven kunt lezen verwacht Asus halverwege dit jaar met de levering te gaan startten...
nog even geduld hebben dus... :)
zet hier iets neer

Palu

Ik heb deze nog.....



Quote from: PjotrrrNL on March  4, 2008, 13:23:28
Lijkt me een heerlijk compact dingetje met een hele nette 1024x600 resolutie (!) voor een beetje Word en internet onderweg....
400 euri, nog een paar maandjes wachten...
Het ziet er overigens naar iet dat je kan kiezen tussen Linux en Xp...

http://www.engadget.com/2008/03/04/asus-9-inch-eee-pc-now-with-living-pixels/





De 7" was me te klein, dit kon nog wel eens een nog grotere hit worden....
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

zuidwester

norrod heeft de 7" in april voor 300euro (ongeveer net zo duur als import)
ontferm U over ons

neptune

Quote from: pipoplus on March  7, 2008, 05:33:20
norrod heeft de 7" in april voor 300euro (ongeveer net zo duur als import)
zeker de 4 Gb versie?
zet hier iets neer

Hanky Panky

In combinatie met een GPS-chip/ontvanger en een degelijke dashboard houder of andere opbergmogelijkheid.. hmmm ik zie mogelijkheden voor een fatsoenlijke car pc  :)

Zijn er ook zulke gadgets met touch screens ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

PjotrrrNL

Er gaan geruchten dat Asus met een EeePC met touchscreen bezig is...