Hackers breken door beveiliging Gmail

Started by Erik, March 3, 2008, 19:43:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

bron: http://automatiseringgids.sdu.nl

QuoteSpammers hebben manieren gevonden om Google's CHAPTA-beveiliging te omzeilen.

CHAPTA (Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart) werd door Google gebruikt om te voorkomen dat spammers massaal Gmail-accounts aanmaken. In de procedure moet een reeks misvormde cijfers en letters worden overgenomen uit een plaatje. De methodiek gaat er vanuit dat de handeling alleen door mensen en niet geautomatiseerd door computers kan worden uitgevoerd.

De georganiseerde spammers hebben deze handeling in ieder geval 'ge- offshored', volgens Websense Security in Newsfactor Network.
Bij het geautomatiseerd aanmaken van duizenden Gmail-accounts wordt het CHAPTA-plaatje gestuurd naar een lagelonenland waar enkel mensen alleen de code even overnemen, waarna het geautomatiseerde proces vervolgt.

Daarnaast zegt Websense aanwijzingen te hebben dat ook geautomatiseerd gereedschap wordt ingezet om de CHAPTA's te doorbreken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

tiptop

Volgens mij komt er eerdaags nog wel een wereldwijde computercrash en of virus dat alle computers in 1 keer lam legt. :P

Het is dat ik 'm moet gebruiken maar verder vind ik de computer maar een onding. (behalve voor het chatten hier op het forum ;D ;))
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

koffie

Nu ken ik Gmail zijn aanmeldingsprocedure niet, en dus ook niet het plaatje, maar ik dacht dat dergelijke images al redelijk makkelijk gekraakt waren ?
Ik heb iig al eens wat realtime voorbeelden gezien van scripts die redelijke snel met OCR een dergelijke CHAPTA image konden 'lezen'.
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

PjotrrrNL

Quote from: tiptop on March  3, 2008, 20:27:22
Volgens mij komt er eerdaags nog wel een wereldwijde computercrash en of virus dat alle computers in 1 keer lam legt. :P



Wat zal ik dan een tijd overhouden voor al die dingen die ik nu steeds voor me uitschuif.... ;D

Erik

Quote from: koffie on March  3, 2008, 22:01:00
Nu ken ik Gmail zijn aanmeldingsprocedure niet, en dus ook niet het plaatje, maar ik dacht dat dergelijke images al redelijk makkelijk gekraakt waren ?
Ik heb iig al eens wat realtime voorbeelden gezien van scripts die redelijke snel met OCR een dergelijke CHAPTA image konden 'lezen'.
klopt maar ze konden de plaatjes nog meer vervormen zodat het flink lastig wordt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

tiptop

Quote from: PjotrrrNL on March  3, 2008, 22:05:54
Wat zal ik dan een tijd overhouden voor al die dingen die ik nu steeds voor me uitschuif.... ;D
;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Dirc

lol naar lage lonen landen?
wat bereik je ermee?