Sapphire HD 2600 XTgeeft geen geluid en beeld is niet goed > welk alternatief?

Started by Wuppy32, March 2, 2008, 21:26:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wuppy32

Ik heb van het weekend de  Sapphire HD 2600 XT 256MB, 2xDVI, HDMI, PCIe gekocht.

Nu heb ik via de HDMI convertor wel geluid opmijn Sharp LCD, maar niet via mijn DENON AVR3808.

Ook de video output middels HDMI is erg vreemd. Als ik 1920x1080 selecteer valt een groot gedeelte buiten het beeld.

Nu lees ik diverse topics dat niemand nog geluid via HDMI over de Denon aan de praat heeft gekregen en de video krijg ik ook niet goed aan de praat

Wat is een goed alternatief om HD kontent via de PC af te spelen...mooiste via HDMI naar mijn receiver...zowel audio als video.

Ohja...ik heb alles getest onder windows XP en de laatste HDMI drivers en catalyst drivers van ATI


kaajee

Maar wat wil je nou horen dan? Blijkbaar geeft jouw 3808 problemen, en die zijn 'bekend'.........
Dus weinig alternatieven als je het via je receiver wilt doen lijkt me. Je kunt component proberen en dan de audio via s/pdif......

En anders de HDMI rechtstreeks op je scherm aansluiten en audio via S/pdif naar receiver......

EN dat het beeld 'raar' doet; hoe gaat het signaal van receiver naar sharp? Ook via HDMI? Wie staat er allemaal te scalen? VGA? Denon? Sharp?

Heb je deze thread al gelezen/gevonden?

Wuppy32

Quote from: kaajee on March  3, 2008, 10:11:46
Maar wat wil je nou horen dan? Blijkbaar geeft jouw 3808 problemen, en die zijn 'bekend'.........
Dus weinig alternatieven als je het via je receiver wilt doen lijkt me. Je kunt component proberen en dan de audio via s/pdif......

En anders de HDMI rechtstreeks op je scherm aansluiten en audio via S/pdif naar receiver......

EN dat het beeld 'raar' doet; hoe gaat het signaal van receiver naar sharp? Ook via HDMI? Wie staat er allemaal te scalen? VGA? Denon? Sharp?

Heb je deze thread al gelezen/gevonden?

Die site had ik gisteren ook al gevonden. Ook dat allemaal uitgeprobeerd en geen resultaat. Wat betreft het beeld. Mijn receiver scaled alles naar 1080p en gaat via HDMI naar mijn Sharp LCD. Het maakt niet uit of ik het scalen uit of aan zet op mijn Denon versterker. Als ik via HDMI vanaf de kaart direct naar Sharp TV ga kom ik hetzelfde probleem tegen. Pas als ik middels de kaart de resolutie ga downscalen van 1920x1080 naar 18XXx1024 is het beeld wel vullend ipv dat gedeelte beeld buiten het kader valt.

Het lijkt er meer op dat die DVI > HDMI convertor roet in het eten gooit

Nu zie ik op de MSI site deze 2 kaarten staan:

http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=1232&maincat_no=130

http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=1231&maincat_no=130&cat2_no=136

Beide kaarten hebben losse HDMI uitgang en ook hier claimen ze geluid en beeld over HDMI

kaajee

De nVidia kaarten met HDMI (incl. audio) werken heel anders dan de ATi's; bij de ATi's zit een (HDMI) geluidschip op de videokaart; een geheel aparte geluidskaart ahw. Bij de nVidia's wordt een S/PDIF signaal toeggevoegd aan de HDMI uitgang. Hiervoor heb je dus een S/PDIF signaal vanuit je pc nodig (onboard of aparte geluidskaart). Nadeel is dat het iets omslachtiger is en zeker geen HD geluid zal transporteren (want S/PDIF hè), voordeel is dat het wel makkelijker is om een 'dual audio' te krijgen. Je kunt namelijk heel goed 2 S/PDIF uitgangen maken; één die aan de HDMI wordt toegevoegd en één die rechtstreeks naar je receiver gaat.

Of je Denon deze audio-over-HDMI wel pakt kan ik ook niet zeggen. Ik zou eigenlijk niet weten waarom ie deze wél zou accepteren en die van een ATi kaart niet, maar goed wie weet........
Ik zou dit eerst wel even goed uitzoeken.......

Wuppy32

Quote from: kaajee on March  3, 2008, 12:22:05
De nVidia kaarten met HDMI (incl. audio) werken heel anders dan de ATi's; bij de ATi's zit een (HDMI) geluidschip op de videokaart; een geheel aparte geluidskaart ahw. Bij de nVidia's wordt een S/PDIF signaal toeggevoegd aan de HDMI uitgang. Hiervoor heb je dus een S/PDIF signaal vanuit je pc nodig (onboard of aparte geluidskaart). Nadeel is dat het iets omslachtiger is en zeker geen HD geluid zal transporteren (want S/PDIF hè), voordeel is dat het wel makkelijker is om een 'dual audio' te krijgen. Je kunt namelijk heel goed 2 S/PDIF uitgangen maken; één die aan de HDMI wordt toegevoegd en één die rechtstreeks naar je receiver gaat.

Of je Denon deze audio-over-HDMI wel pakt kan ik ook niet zeggen. Ik zou eigenlijk niet weten waarom ie deze wél zou accepteren en die van een ATi kaart niet, maar goed wie weet........
Ik zou dit eerst wel even goed uitzoeken.......

In mijn geval zal het beter zijn om een losse geluidskaart te kopen met optische en/of coxiale digitale uitgang.

Tis alleen ook de vraag waarom mijn TV 1920x1080 outputniet lekker ontvangt//verwerkt