hulp gevraagt bij eigen webpagina

Started by ACQUA, March 2, 2008, 15:35:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

Ik krijg van men provider 50MB om een eigen website te maken.  Op deze site zou ik alleen foto's willen plaatsen voor de famillie en vrienden.  MB is niet veel dus heb ik hierover een vraag: kan ik de foto's laten opladen door imageshack en dan een link plaatsen op men website of is hier een andere oplossing voor.  Ben niet van plan om geld te spenderen voor zoiets dus die 50MB is de max.

Of welke site gebruiken jullie voor online foto-opslag?

tips en advies welkom

ACQUA

Tremor

#1
Het ligt er maar net aan hoeveel zin je hebt om zelf iets te doen en wat voor mogelijkheden je site bieden.

1. Je maakt je eigen html pagina's met daarin de foto's.
Daar heb je wel enige HTML kennis voor nodig en een editor zoals Dreamweaver.

2. Heb je de mogelijkheid om een scripttaal te gebruiken zoals PHP en heb je een MySQL database dan zou je zoiets als Coppermine kunnen installeren.

3. Je zoekt naar een programma dat a.d.h.v. je foto's de HTML voor je genereerd, je upload dan de hele boel en klaar ben je.
Zoiets dus: http://www.ornj.net/webalbum/

Zelf heb ik Coppermine geinstalleerd op mijn website. Dat is vrij snel gedaan (5min) en dan hoef je enkel nog te uploaden.
Je kunt dan ook gebruikers aanmaken met wachtwoorden en foto albums op die manier bepert toegankelijk maken.

Misschien dat ik nog een mogelijkheid vergeten ben?
Denon 3802 - Tannoy R3, R1 en Center, Sub: Yamaha YST-SW 515, Philips 3005 dvd - Samsung 40F86 - Logitech Harmony 525