instabiliteit van eigen draadloos netwerk door...

Started by fireman, February 29, 2008, 22:04:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fireman

...een ander draadloos netwerk van de buren. Kan dat?

Ik heb nl het idee zodra de buren hun netwerk opstarten dat mijn eigen netwerk instabiel wordt en soms uitvalt/wegvalt.
Ik kijk dan in mijn beschikbare netwerken en zie er een ander bij staan.

Ik heb al de volgorde veranderd en mijn eigen netwerk alleen neergezet. Maar soms herkent mijn usb antenne dat andere netwerk ook. kan dat? En hoe kan ik dat voorkomen? Zodat mijn eigen netwerk als enige herkent wordt en verbonden wordt.

Ik gebruik de SB3 en zie beneden dat het signaal weg valt ( soms )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jeroen V

Het is mogelijk, maar de kans dat jij er last van hebt is vrij klein. Stel dat beide netwerken op een overlappende frequentie zijn ingesteld, dan zal je elkaar storen en zal de snelheid iets teruglopen. Als je netwerk echt wegvalt dan zou ik eerder naar andere oorzaken zoeken. Kijk eens of er een firmware upgrade voor je router/ap beschikbaar is.....

Sk

Quote from: Fireman on February 29, 2008, 22:04:45
...een ander draadloos netwerk van de buren. Kan dat?

Ik heb nl het idee zodra de buren hun netwerk opstarten dat mijn eigen netwerk instabiel wordt en soms uitvalt/wegvalt.
Ik kijk dan in mijn beschikbare netwerken en zie er een ander bij staan.

Ik heb al de volgorde veranderd en mijn eigen netwerk alleen neergezet. Maar soms herkent mijn usb antenne dat andere netwerk ook. kan dat? En hoe kan ik dat voorkomen? Zodat mijn eigen netwerk als enige herkent wordt en verbonden wordt.

Ik gebruik de SB3 en zie beneden dat het signaal weg valt ( soms )

Je kan het beste even een ping -t laten lopen naar je gateway/router toe om te zien of hij daadwerkelijk uitvalt, zo ja dan zou ik eens proberen om je router op een ander kanaal in te stellen. Dit kun je doen in de webinterface van het apparaat.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

sr7000

Meestal kan je routers op meerdere kanalen (lees frequentiegebieden) instellen. Als het op een bepaald frequentie gebied druk kan het helpen om hem op een ander frequentie gebied in te stellen.

hope it helps...

bellecoupe

De poorten op de werkstations en de router/switch op fixed speed zetten is in veel gevallen de oplossing.
Er hoeft dan niet meer door de twee devices constant onderhandeld te worden over de transmissiespeed.

Ik heb dit in meerdere situaties bij kennissen meegemaakt.

fireman

Ik ga het eea eens proberen. Lastige is dat ik nu moet wachten dat ze weer inschakelen. Of het blijft nu al weg, dmv die instellingen ( boven aan de lijst en verwijdering van die andere ) Even afwachten dus.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17