Nieuwe generatie Sony Blu-ray

Started by ACQUA, February 29, 2008, 20:19:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eriks

Quote from: Marcel_T. on September 28, 2008, 12:00:05
Hoe kom je aan die wijsheid? Want Areaddvd.de zegt dit over de LX71:
"Neben Blu-ray Discs werden auch AVCHD-Camcorder-Aufnahmen auf dem neuen Pioneer-Player abspielbar sein."

Bron: http://www.areadvd.de/news/2008/06/18/pioneer-bilder-und-technische-daten-zum-blu-ray-disc-player-bdp-lx71/

Quote from: Eriks on September 27, 2008, 11:37:54
Maar de pioneer ondersteund volgens mij ook geen AVCHD, dat vind ik toch wel prettig aan de sony 550

Ik wist het niet zeker en mijn duits is beneden alle peil dus wijsheid is in deze niet het goede woord  :). Wel fijn om dit bevestigd te zien. Buiten dat AVCHD verhaal geef ik zeker de voorkeur aan Pioneer T.O.V. Sony. En Als ik het goed begrijp uit de replies hierboven zal DTS-MA met een firmware update alsnog beschipbaar worden?

Marcel_T.

Quote from: Eriks on September 28, 2008, 12:06:41
Ik wist het niet zeker en mijn duits is beneden alle peil dus wijsheid is in deze niet het goede woord  :). Wel fijn om dit bevestigd te zien. Buiten dat AVCHD verhaal geef ik zeker de voorkeur aan Pioneer T.O.V. Sony. En Als ik het goed begrijp uit de replies hierboven zal DTS-MA met een firmware update alsnog beschipbaar worden?

Ja, dat is officieel aangekondigd.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

CineSmurf

Maar, vergeet niet dat de sony de helft van de pioneer kost...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Eriks

Quote from: CineSmurf on September 28, 2008, 12:12:28
Maar, vergeet niet dat de sony de helft van de pioneer kost...

Als je de what hifi test leest is het wel het overwegen waard (verdersparen) Gelukkig is er tijd om te overwegen!

Marcel_T.

Quote from: CineSmurf on September 28, 2008, 12:12:28
Maar, vergeet niet dat de sony de helft van de pioneer kost...

Tja, Pioneer is tegenwoordig een 'Premium' merk...   ;D

Maar ik ben benieuwd naar een vergelijkende test.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Eriks

De sony is inderdaad nog niet gestest door WH, de s350 wel en daar waren nogal vol van, prijs kwaliteit verhouding is natuurlijk ook erg goed. Als het verschil tussen de s550 en pioneer groot genoeg is ga ik toch wat langer wachten. Buiten het belangerijkste motief voor een aankoop, de performance, vind ik uiterlijk niet geheel ondergeschikt. Eerlijk; ik vind de pioneer de knapste van de twee ;D

CineSmurf

Alleen jammer dat ie niet in het zilver gemaakt wordt. Dan zou die prachtig staan bij mijn denon.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Eriks

Quote from: CineSmurf on September 28, 2008, 12:33:10
Alleen jammer dat ie niet in het zilver gemaakt wordt. Dan zou die prachtig staan bij mijn denon.

Beetje off-topic;

Zou ook beter staan bij mijn pioneer maar ach, dat maakt de weg vrij naar een upgrade, een pioneer lx receiver. Nu alleen nog verkopen aan mijn vrouw. :D

Jinsu

Quote from: Eriks on September 28, 2008, 12:28:27
De sony is inderdaad nog niet gestest door WH, de s350 wel en daar waren nogal vol van, prijs kwaliteit verhouding is natuurlijk ook erg goed. Als het verschil tussen de s550 en pioneer groot genoeg is ga ik toch wat langer wachten. Buiten het belangerijkste motief voor een aankoop, de performance, vind ik uiterlijk niet geheel ondergeschikt. Eerlijk; ik vind de pioneer de knapste van de twee ;D

Hoi,

Kwa uiterlijk is de Pioneer het mooiste, ik ga van het weekend een de Sony BDP-S350 aan de tand voelen, voor die prijs een no-brainer, de Pioneer kost bijna 4 keer zoveel en dat is het mij persoonlijk niet waard.

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Marcel_T.

Quote from: Jinsu on October  2, 2008, 17:27:18
Hoi,

Kwa uiterlijk is de Pioneer het mooiste, ik ga van het weekend een de Sony BDP-S350 aan de tand voelen, voor die prijs een no-brainer, de Pioneer kost bijna 4 keer zoveel en dat is het mij persoonlijk niet waard.

MvGr,

Jens

4x zoveel? Volgens mij klopt je info niet.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Major_Ton

Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Nooff

799 / 249 (internet prijzen) en daarmee is de Pioneer meer dan 3x zo duur  ;)

Marcel_T.

Quote from: Nooff on October  3, 2008, 15:58:48
799 / 249 (internet prijzen) en daarmee is de Pioneer meer dan 3x zo duur  ;)

Adviesprijzen vergelijken met internetprijzen, volgens mij klopt er hier iets niet...  ;D

Bovendien heeft Pioneer ook nog de F51 voor 499,-, die biedt (vrijwel) hetzelfde als de LX71. En dan is het verschil maar factor 1,5.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Jinsu

Quote from: Marcel_T. on October  3, 2008, 13:10:36
4x zoveel? Volgens mij klopt je info niet.

Hoi,

Voor de prijs die ik ervoor betaal klopt het wel :-* .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Major_Ton

Hmmm laten we het wel eerlijk houden en gewoon de adviesprijzen hanteren als er een product vergelijk gedaan moet worden. Dat ik straks de LX71 voor de helft van de prijs aanruk heb ik het ook niet over. Tuurlijk is de LX71 kostbaarderderderder dan de Sony 350, maar je krijgt er naar mijn mening ook wel een hoop voor terug. Anders kan je ook wel Lexicon met JVC gaan vergelijken. Ze maken tenslotten beide surround versterkers ::)
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Nooff

Quote from: Marcel_T. on October  3, 2008, 16:50:27
Adviesprijzen vergelijken met internetprijzen, volgens mij klopt er hier iets niet...  ;D

Bovendien heeft Pioneer ook nog de F51 voor 499,-, die biedt (vrijwel) hetzelfde als de LX71. En dan is het verschil maar factor 1,5.

Internetprijs van de LX71 is 799  ;D

Marcel_T.

Quote from: Nooff on October  3, 2008, 21:49:06
Internetprijs van de LX71 is 799  ;D

Logisch. Pioneer moet je ook niet via internet bestellen. 
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Nooff

Quote from: Marcel_T. on October  3, 2008, 21:54:21
Logisch. Pioneer moet je ook niet via internet bestellen. 

Daar gaat het niet om, het gaat om de internetprijzen die gelden voor beide machines en dan is de LX71 gewoon meer dan 3x zo duur. Of het verstandig is om de Pioneer via internet aan te schaffen o.i.d. dat doet er niet toe

Ghosty J

Iron Man legt Paramounts BD-Live plat

De release van de blu-ray-versie van de film Iron Man vond dinsdag plaats. De extra BD-Live-content op de schijfjes bleek dermate populair dat uitgever Paramount de servers en netwerkverbindingen door hun hoeven zag zakken.

http://tweakers.net/nieuws/55988/iron-man-legt-paramounts-bd-live-plat.html
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Marcel_T.

Quote from: Nooff on October  4, 2008, 00:16:40
Daar gaat het niet om, het gaat om de internetprijzen die gelden voor beide machines en dan is de LX71 gewoon meer dan 3x zo duur. Of het verstandig is om de Pioneer via internet aan te schaffen o.i.d. dat doet er niet toe

Nee, de Pioneer staat voor de adviesprijs op internet omdat de importeur niet wil dat er mee gestunt wordt en Sony is daar makkelijker mee. Dat wil absoluut niet zeggen dat dat de prijs is die je er voor betaald. Dus het blijft appels met peren vergelijken.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Nooff

#70
Quote from: Marcel_T. on October  4, 2008, 22:28:11
Nee, de Pioneer staat voor de adviesprijs op internet omdat de importeur niet wil dat er mee gestunt wordt en Sony is daar makkelijker mee. Dat wil absoluut niet zeggen dat dat de prijs is die je er voor betaald. Dus het blijft appels met peren vergelijken.

Bij iedere hifi zaak valt er wel iets van de prijs af te lullen, dat is niks nieuws. Echter zijn dit de vermelde prijzen en wat daar verder achter zit dat boeit niet, het is een vergelijking op basis van de vermelde verkoopprijzen. Als jij vindt dat we dan appels met peren vergelijken dan kunnen we überhaupt beter stoppen met vergelijkingen maken aangezien elke speler zich op zijn eigen manier onderscheidt van de ander. Nou weer back on-topic  ;)

RvD

Voor de Sony's is nu ook een aktie van 6 bluray films gratis erbij, zie de site van Sony.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

CineSmurf

Quote from: RvD on October  5, 2008, 13:25:43
Voor de Sony's is nu ook een aktie van 6 bluray films gratis erbij, zie de site van Sony.

Geldt dat nu ook bij webshops?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

marcovdb

Quote from: RvD on October  5, 2008, 13:25:43
Voor de Sony's is nu ook een aktie van 6 bluray films gratis erbij, zie de site van Sony.

Ik kan het niet vinden, wel een aktie "speler + 6 films" bij aankoop TV.
Een aktie 6 films gratis bij een speler zie ik niet.

Jinsu

Quote from: marcovdb on October  5, 2008, 14:40:38
Ik kan het niet vinden, wel een aktie "speler + 6 films" bij aankoop TV.
Een aktie 6 films gratis bij een speler zie ik niet.

Hoi,

Die is er ook niet ;) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.