Nieuwe generatie Sony Blu-ray

Started by ACQUA, February 29, 2008, 20:19:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cage

Ben heel benieuwd hoe de Sony S550 zich verhoudt tot de Panasonic BD50.
Qua beeld maar zeker ook qua geluid.
De sony heeft 7.1 en de Pana 5.1 uitgang. Maar welke van de twee geeft het beste geluid over analoog-uit.
Mijn Arcam AVR-300 heeft namelijk geen HDMI dus ik ben met name geïnteresseerd in de audio-uit kwaliteit.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Ghosty J

ik
Quote from: vra on August  6, 2008, 16:59:09
Er is al een review beschikbaar! Belooft veel goeds!

http://whathifi.com/Review/Sony-BDP-S350/
ik kijk even bij de tech specs op die site en daar staat bij DVD-Video No bij ? betekent dat hij geen dvd film wil afspelen ?
helaas heeft deze geen RGB Scart out... iemand al bekend met de prijzen?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

ajbeefde

Quote from: Ghosty J on August  7, 2008, 13:11:34
ikik kijk even bij de tech specs op die site en daar staat bij DVD-Video No bij ? betekent dat hij geen dvd film wil afspelen ?
helaas heeft deze geen RGB Scart out... iemand al bekend met de prijzen?

dat zal wel een foutje zijn, wat heeft het anders voor zin om een BR spelere op de markt te zetten.

Scart voor een BR speler, heeft dat enig zin of nut?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

CineSmurf

Volgens mij heeft scart geen zin. Scart is een mooie aansluiting om een DVD speler RGB aan te sluiten op een ouderwetse kleurenTV. Component of HDMI is een uitstekend alternatief. Alleen s-video en composite zijn slechter dan Scart RGB.

Een blu ray speler met scart aansluiting zou dus handig zijn als je een ouderwetse TV hebt zonder component of hdmi ingang, maar waarom zou je dan een blu ray speler kopen...  ;)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Nahpets

DVD No is een foutje van What Hifi.

Kijk anders hier maar (niet naar de prijzen kijken, daar worden wij in Europa niet vrolijk van).

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Eriks

De Spelers zijn toegevoegd op kieskeurig, de BDP-s550 kost op zijn minst 370 euro. Ik vind dat enorm mee vallen.

Erik

CineSmurf

Klopt. Zij kunnen in 2 weken leveren. Heb al even via e-mail contact gehad. En (na mijn ervaringen met de HD-XE1 bij Progress niet onbelangrijk) zij vinden het prima als je betaald als ze 'm daadwerkelijk gaan leveren.

Denk dat ik deze ga kopen, maar ik wacht nog even tot ze daadwerkelijk geleverd kunnen worden (1 oktober begreep ik).

Weet er iemand of er profile 2.0 discs te koop zijn?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

papaleo

Quote from: CineSmurf on September 17, 2008, 19:29:44
Klopt. Zij kunnen in 2 weken leveren. Heb al even via e-mail contact gehad. En (na mijn ervaringen met de HD-XE1 bij Progress niet onbelangrijk) zij vinden het prima als je betaald als ze 'm daadwerkelijk gaan leveren.

Denk dat ik deze ga kopen, maar ik wacht nog even tot ze daadwerkelijk geleverd kunnen worden (1 oktober begreep ik).

Weet er iemand of er profile 2.0 discs te koop zijn?

MiB
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Heeft er al iemand de 350 in huis? ervaringen?
Is de startup tijd van de 550 ook 6 seconden?

CineSmurf

Ik zag bij AreaDVD een test van de BDP-S550 staan, daar hadden ze het over een seconde of 20.

Overigens staat bij What-Hifi een test van de LX71 - volgens hen decodeert die geen DTS HD MA...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Nahpets

Quote from: CineSmurf on September 26, 2008, 13:24:38
Ik zag bij AreaDVD een test van de BDP-S550 staan, daar hadden ze het over een seconde of 20.

Overigens staat bij What-Hifi een test van de LX71 - volgens hen decodeert die geen DTS HD MA...

Staat het in de tekst van de test of in zo'n tabelletje (die gaan namelijk nog wel eens mis bij WH)?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

CineSmurf

Quote from: Enno on September 26, 2008, 14:14:03
Staat het in de tekst van de test of in zo'n tabelletje (die gaan namelijk nog wel eens mis bij WH)?

In de conclusie  ;)
QuoteFor
Superb looks and solid build quality; rich, detailed picture; excellent sound performance
Against
Not the smoothest of operators; no onboard DTS-HD Master Audio decoding; not Profile 2.0

Zie hier: http://whathifi.com/Review/Pioneer-BDP-LX71/

Ik zit met smart te wachten tot ze de BDP-S550 daar testen. De BD55 van Panasonic is al wel getest.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Marcel_T.

Quote from: CineSmurf on September 26, 2008, 14:22:21
In de conclusie  ;)
Zie hier: http://whathifi.com/Review/Pioneer-BDP-LX71/

Ik zit met smart te wachten tot ze de BDP-S550 daar testen. De BD55 van Panasonic is al wel getest.


Volgens mij was al aangekondigd dat de LX71 niet vanaf de start maar met een toekomstige upgrade DTS HD MA-compatible wordt.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Eriks

Quote from: Marcel_T. on September 26, 2008, 21:43:08
Volgens mij was al aangekondigd dat de LX71 niet vanaf de start maar met een toekomstige upgrade DTS HD MA-compatible wordt.

Maar de pioneer ondersteund volgens mij ook geen AVCHD, dat vind ik toch wel prettig aan de sony 550

El Penumbra

De What-Hifi test plaatst de Pio wel een treedje hoger qua beeld en geluid dan de Pana en de Sony. Dat is natuurlijk goed nieuws!

CineSmurf

Er staat hier http://areadvd.de/hardware/2008/sony_bpd_s550.shtml een test van de sony BDP-s550. De speler wordt de hemel ingeprezen. Ze zijn alleen niet tevreden over de interne decodering en de analoge uitgangen, in tegenstelling tot de bitstream over HDMI. Helaas kan ik uit de test niet goed achterhalen of intern omzetten naar LPCM en doorgeven via HDMI wel goed gaat - voor mij gaat die met name interessant worden.  :-\
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

El Penumbra

#41
Quote from: CineSmurf on September 27, 2008, 11:48:42
Er staat hier http://areadvd.de/hardware/2008/sony_bpd_s550.shtml een test van de sony BDP-s550. De speler wordt de hemel ingeprezen. Ze zijn alleen niet tevreden over de interne decodering en de analoge uitgangen, in tegenstelling tot de bitstream over HDMI. Helaas kan ik uit de test niet goed achterhalen of intern omzetten naar LPCM en doorgeven via HDMI wel goed gaat - voor mij gaat die met name interessant worden.  :-\

Nee, dat gaat ook niet goed. Dat is immers ook interne decodering. Er staat dat ze aanraden een receiver te nemen met ingebouwde decoders als je voor deze speler kiest. En dat je dan een prachtapparaat hebt.... 8)

CineSmurf

Quote from: El Penumbra on September 27, 2008, 12:10:52
Nee, dat gaat ook niet goed. Dat is immers ook interne decodering. Er staat dat ze aanraden een receiver te nemen met ingebouwde decoders als je voor deze speler kiest. En dat je dan een prachtapparaat hebt.... 8)

Enig idee waarom ze de schuld geven aan de interne decodering en niet aan de D/A converters? Uit de test krijg ik de indruk dat ze analoog hebben getest en digitaal bitstream via HDMI.

Gevoelsmatig is interne decodering naar HDMI (met name van de losslessformaten) toch vrij recht toe recht aan rekenwerk wat niet zoveel effect op het geluid zou moeten kunnen hebben. Wat kan er mis gaan bij omzetten van HD formaten naar LPCM?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Jinsu

#43
Quote from: Enno on September 26, 2008, 14:14:03
Staat het in de tekst van de test of in zo'n tabelletje (die gaan namelijk nog wel eens mis bij WH)?


Hoi,

Staat ook op de Duitse website: DTS-HD Master Audio ja (Nur Bitstream-Ausgabe) . De Sony kan dit ook alleen maar via bitstream.

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Hertog_Martin

Quote from: papaleo on March  6, 2008, 19:50:36
Dus jij vind dat geneuzel..... ???

Ik vind dat ze met zo'n antwoord de plank volledig mis slaan.

Als ik ze uitleg, dat ik alles van de ES line thuis heb staan en ze daar vervolgens op vraag of deze BDP-S2000ES Blu-ray speler in deze bewuste ES line ooit hier in Nederland gaat uitkomen en ze daar dan doodleuk NEE op antwoorden,en je vervolgens achteraf moet horen dat dit wel het geval is voel ik mij gigantisch vern*ukt door Sony.....

Je moet ook niet veel verwachten van een miep die bij Sony de telefoon aanneemt. Zo heb ik in 2004 philips gemaild over of ze met HDTV's zouden komen en ik was er al bang voor dus ik had nog expres uitgebreid de definitie van HDTV uitgelegd in de mail en ik krijg een bijdehante mail terug dat ze al tv's hebben met een harde schijf ......  :-X
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

El Penumbra

Quote from: CineSmurf on September 27, 2008, 12:32:51
Enig idee waarom ze de schuld geven aan de interne decodering en niet aan de D/A converters? Uit de test krijg ik de indruk dat ze analoog hebben getest en digitaal bitstream via HDMI.

Gevoelsmatig is interne decodering naar HDMI (met name van de losslessformaten) toch vrij recht toe recht aan rekenwerk wat niet zoveel effect op het geluid zou moeten kunnen hebben. Wat kan er mis gaan bij omzetten van HD formaten naar LPCM?

Geen idee waarom ze daar de schuld neerleggen.

Volgens mij zit er toch ook wel geluidsverschil in de verschillende decoders maar dat is moeilijker te vergelijken.

riwi

Quote from: Jinsu on September 27, 2008, 13:12:41
Staat ook op de Duitse website: DTS-HD Master Audio ja (Nur Bitstream-Ausgabe) . De Sony kan dit ook alleen maar via bitstream.

In de test van areadvd staat dat hij wel degelijk dts-hd ma decodeerd :
Quote from: areadvd
der interne Decoder decodiert auch DTS-HD Master Audio und Dolby TrueHD.

Jinsu

Hoi,

De S350 niet, de S550 wel, maar volgens Area-DVD laten de interne decoders van de Sony zeer te wensen over. Maar waarom zou je PCM willen hebben en geen bitstream ;) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

riwi

Quote from: Jinsu on September 27, 2008, 18:05:58
De S350 niet, de S550 wel, maar volgens Area-DVD laten de interne decoders van de Sony zeer te wensen over.

De laatste postings gingen over de S550. Ik wilde alleen aangeven dat jouw post onjuist en verwarrend was.

Quote from: Jinsu on September 27, 2008, 18:05:58
Maar waarom zou je PCM willen hebben en geen bitstream ;) .
Is dat een serieuze vraag?
Er zijn talloze redenen te noemen waarom iemand decodering in de speler zou willen.
- Je wilt je huidige hdmi loze pre-pro niet vervangen door wat er nu op de markt is en wel hdmi + hd decoding heeft.
- Je wilt graag BD schijven waarop mixing van audiotracks plaats vind af kunnen spelen. (mixen van commentaar tracks bv).
- Je hebt een pre-pro die alleen PCM via HDMI aan kan
- De implementatie van HD codecs in de huidige receivers/pre-pro's laat te wensen over kwa bass management.
- verzin er zelf nog een paar ;)

Marcel_T.

Quote from: Eriks on September 27, 2008, 11:37:54
Maar de pioneer ondersteund volgens mij ook geen AVCHD, dat vind ik toch wel prettig aan de sony 550

Hoe kom je aan die wijsheid? Want Areaddvd.de zegt dit over de LX71:
"Neben Blu-ray Discs werden auch AVCHD-Camcorder-Aufnahmen auf dem neuen Pioneer-Player abspielbar sein."

Bron: http://www.areadvd.de/news/2008/06/18/pioneer-bilder-und-technische-daten-zum-blu-ray-disc-player-bdp-lx71/
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650