Nieuwe generatie Sony Blu-ray

Started by ACQUA, February 29, 2008, 20:19:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

Nieuwe generatie Sony Blu-ray  27-02-2008 

(gezien op internet)

Sony heeft dinsdag twee nieuwe blu-ray-spelers aangekondigd. De BDP-S350 en BDP-S550 bieden ondersteuning voor picture-in-picture en zijn ook voorzien van een usb-poort, waar een externe schijf op aangesloten kan worden.



Sony heeft de twee nieuwe blu-ray-spelers voorzien van 1080p-output. Ook zijn de spelers in staat om de resolutie van dvd`s naar het 1080p-formaat te vergroten. Daarnaast kennen beide blu-ray-spelers ondersteuning voor het 7.1-kanaals Dolby Truehd- en Dts-hd Master Audio-geluid. Sony heeft de twee spelers verder met een ethernetpoort uitgerust voor de ondersteuning van BD-live en het is mogelijk om met behulp van flashgeheugen de opslagcapaciteit te vergroten.

De beide spelers verschillen aan de buitenkant nauwelijks, maar de BDP-S550 heeft een opslagcapaciteit van 1GB en een analoge output voor 7.1-geluid. De BDP-S350 en de BDP-S550 zijn vanaf de zomer verkrijgbaar en hebben van Sony een adviesprijs van respectievelijk 400 en 500 dollar meegekregen.

bron: HIFI.nl

El Penumbra

Ik belde vandaag naar Sony maar kreeg daar een raar antwoord. Bij haar was nog niets bekend over de nieuwe modellen dus ze kon zeker nog niet zeggen wanneer de 350 of 550 leverbaar zijn. Ze had uberhaubt nog niet van deze modellen gehoord.... :-\

1080P24

Quote from: El Penumbra on March  6, 2008, 15:45:52
Ik belde vandaag naar Sony maar kreeg daar een raar antwoord. Bij haar was nog niets bekend over de nieuwe modellen dus ze kon zeker nog niet zeggen wanneer de 350 of 550 leverbaar zijn. Ze had uberhaubt nog niet van deze modellen gehoord.... :-\

veel fabrikanten doen daar tegenover consumenten nogal geheimzinnig over. liever hebben ze dat je de 300 of 500 koopt ipv nadenkt over de opvolger. zeker als ze nog voldoende voorraad hebben van die modellen.

jaco

Quote from: El Penumbra on March  6, 2008, 15:45:52
Ik belde vandaag naar Sony maar kreeg daar een raar antwoord. Bij haar was nog niets bekend over de nieuwe modellen dus ze kon zeker nog niet zeggen wanneer de 350 of 550 leverbaar zijn. Ze had uberhaubt nog niet van deze modellen gehoord.... :-\
Hmm, eigen productkennis niet zo goed dan.
prijs $ -> euro x 1.5 ??
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

papaleo

Zo weet ik ook uit betrouwbare bronnen dat ze deze lente/zomer hier in Nederland ook met hun flaggeschip de BDP-S2000ES gaan uitkomen,maar als je hierna vraagt bij Sony ontkennen ze dit in alle toonaarden..... ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

ajbeefde

Ach wat een ophef of geneuzel om daar over te vallen....

Ga maar eens een auto, tv of wat dan ook kopen en zeg tegen de verkoper dat je gelezen of gehoord hebt dat er een nw model in aankomst is..... wat denk je dat hij zal zeggen?...

Juist........ ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

papaleo

Quote from: ajbalmere on March  6, 2008, 18:28:49
Ach wat een ophef of geneuzel om daar over te vallen....

Ga maar eens een auto, tv of wat dan ook kopen en zeg tegen de verkoper dat je gelezen of gehoord hebt dat er een nw model in aankomst is..... wat denk je dat hij zal zeggen?...

Juist........ ;D

Dus jij vind dat geneuzel..... ???

Ik vind dat ze met zo'n antwoord de plank volledig mis slaan.

Als ik ze uitleg, dat ik alles van de ES line thuis heb staan en ze daar vervolgens op vraag of deze BDP-S2000ES Blu-ray speler in deze bewuste ES line ooit hier in Nederland gaat uitkomen en ze daar dan doodleuk NEE op antwoorden,en je vervolgens achteraf moet horen dat dit wel het geval is voel ik mij gigantisch vern*ukt door Sony.....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

ajbeefde

Quote from: papaleo on March  6, 2008, 19:50:36
Dus jij vind dat geneuzel..... ???

Ik vind dat ze met zo'n antwoord de plank volledig mis slaan.

Als ik ze uitleg, dat ik alles van de ES line thuis heb staan en ze daar vervolgens op vraag of deze BDP-S2000ES Blu-ray speler in deze bewuste ES line ooit hier in Nederland gaat uitkomen en ze daar dan doodleuk NEE op antwoorden,en je vervolgens achteraf moet horen dat dit wel het geval is voel ik mij gigantisch vern*ukt door Sony.....

Jawel, geneuzel.... waar een mens zich niet al druk om kan maken....  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Flexaa

#8
Ik vind het helemaal geen geneuzel. De verkoper is duidelijk niet in staat geweest de wensen van de klant goed in te schatten. Door alleen maar te ontkennen dat er een ES model aankomt, bereik je dat de klant denkt dat die verkoper niet terzake kundig is en denkt, daar hoef ik niet meer naartoe!!
Maatwerk leveren, heet dat .....

ajbeefde

Quote from: Flexaa on March  6, 2008, 19:58:48
Ik vind het helemaal geen geneuzel. De verkoper is duidelijk niet in staat geweest de wensen van de klant goed in te schatten. Door alleen maar te ontkennen dat er een ES model aankomt, bereik je dat de klant denkt dat die verkoper niet terzake kundig is en denkt, daar hoef ik niet meer naartoe!!
Maatwerk leveren, heet dat .....

Sinds wanneer shop je volgens "maatwerk" bij de importeur?  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Flexaa

Ik las het verkeerd, maar dan nog vind ik het geen geneuzel. Misschien wist die persoon het niet aan de lijn, maar als het internet bol staat over dat nieuwe model, ben je niet echt geloofwaardig naar de consument:-)

papaleo

Quote from: ajbalmere on March  6, 2008, 19:55:05
Jawel, geneuzel.... waar een mens zich niet al druk om kan maken....  :)

Laat ik het zo zeggen,de wereld zal echt niet vergaan met deze FOUTE informatie...maar ik kan me niet voorstellen, dat als jij je ergens heel erg in geinteresserd hebt en je dan notabene door de importeur op een dwaalspoor word gezet met de verkeerde informatie,dat jij je daar niet ('n klein beeje) druk om maakt...
Ok,het zal wel.... :-\
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

El Penumbra

Quote from: ajbalmere on March  6, 2008, 19:55:05
Jawel, geneuzel.... waar een mens zich niet al druk om kan maken....  :)

Het lijkt wel of jij je daar ongeveer het drukste over maakt.... ;)

Het blijft gewoon raar dat het hele internet volstaat met dat persbericht Sony blijft ontkennen.

neptune

#13
QuoteAch wat een ophef of geneuzel om daar over te vallen....
QuoteDus jij vind dat geneuzel..... Huh
QuoteJawel, geneuzel.... waar een mens zich niet al druk om kan maken....  Smiley
QuoteIk vind het helemaal geen geneuzel.

Er word tegenwoordig op het forum wel erg veel geneuzeld, populair woord momenteel ;D
zet hier iets neer

ajbeefde

Quote from: neptune on March  7, 2008, 18:46:18
Er word tegenwoordig op het forum wel erg veel geneuzeld, populair woord momenteel ;D


Fijn he.....  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

neptune

zet hier iets neer

CineSmurf

Zijn de sony BD spelers een beetje aan te bevelen? Het valt me op dat de 300 één van de voordeligste spelers is, wat ik niet zou verwachten van Sony. De BDP-S350 lijkt ook weer een van de goedkoopste spelers te gaan worden. Zijn er mensen met ervaring?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Danielson

hi,
zijn op zich goede spelers de sony, beeld is niks mis mee
alleen belachelijke traag, :-[ :-[ :-[,

CineSmurf

Ok. Dus dat is iets om te hopen van de nieuwe spelers: dat ze wat sneller zijn? Misschien wacht ik dan nog even tot de zomer.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

addy

Ik wacht tot het najaar, en of het dan een  sony wordt weet ik niet, denk het niet.
Vanaf oktober / november begint mijn projectietijd weer.
Heb nu de 60 gb playstation, die bevalt goed, vooral snel in openen en spelen, en een prima beeld.

Eriks

Al ik het goed begrijp kan je met de s550 via de analoge output genieten van de HD audio formaten? ik heb nog helemaal geen zin om de receiver te upgraden daar hij op dit HD verhaal na nog prima voldoet. iemand die hier uitsluitsel over kan geven?

Marcel_T.

Sony Launch BDP-S350 & BDP-S550

Date 01/08/2008 12:32 Author Alan
   

First announced in late February, Sony's finally stopped dragging its heels and has launched the BDP-S350 and BDP-S550 Blu-ray players.
Sony has announced the launch of its BDP-S350 and S550 Blu-ray players in the UK.



With a 6-second start up time, the BDP-S350 offers 24p True Cinema, Bonus View, Sony's Precision Cinema HD Upscale, Precision Drive HD and BD-Live.
The BD-Live functionality will mean an internet hook-up will allow for firmware downloads, that thanks to one due by October 2008, will give access to BD-Live and BD-Java content on compatible discs.
As well as disc content, these "exciting online services" will let users join online blogs whilst watching the movie, enter online competitions, draws and online games.
The Bonus View functionality means users will get Picture-in-Picture Blu-ray content, again, with compatible movies.
In addition, the BDP-S350 offers Sony's Precision Cinema HD Upscale technology that converts standard-definition signals to 1080p.



The BDP-S550 offers the BD-Live and BD-Java firmware already built in and includes a 1GB of exchangeable USB storage to save downloaded BD-Live content from the internet.
In addition, the S550 gets support for DTS-HD Master Audio Decoder and 7.1 channel analogue audio output which means that it can be connected directly to a legacy home-theatre receiver without HDMI.
Both models use Sony's XrossMediaBar interface and offer sync with other Bravia kit.

The BDP-S350 will retail for around $400 (£204/€270), BDP-S550 (£254/€337) for about $500 in the US, however there's no word yet on European availability or prices.


Bron: http://www.allaboutbluray.co.uk/
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Marcel_T.

Quote from: papaleo on March  6, 2008, 17:11:36
Zo weet ik ook uit betrouwbare bronnen dat ze deze lente/zomer hier in Nederland ook met hun flaggeschip de BDP-S2000ES gaan uitkomen,maar als je hierna vraagt bij Sony ontkennen ze dit in alle toonaarden..... ::)

Ben benieuwt...
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

vra


El Penumbra

Dat ze maar gewoon opschieten met deze spelers. De 550 heeft (op papier) nog steeds m'n voorkeur.