Toerental DVD-drives beperken met gratis tool

Started by Shorty, February 29, 2008, 12:45:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shorty

"Aktuelle CD-ROM Laufwerke arbeiten in Drehzahlbereichen, die früher Festplatten vorbehalten waren. Je nach Qualität von Laufwerksmechanik und verwendeten Medien treten dabei mehr oder weniger starke Vibrationen auf. Glücklicherweise gibt es in vielen Entwicklungsabteilungen besonnene Ingenieure, die ihren Laufwerken die Fähigkeit verleihen, auf Wunsch auch mit geringeren Drehzahlen zu arbeiten. Mit CD Bremse könnt Ihr diese leiseren Betriebsarten aktivieren."
8)

Het programma kan hier gedownload worden.

Ik heb eigenlijk geen idee of dit nieuw is, maar wanneer ik een cd'tje rip dan maakt mijn drive inderdaad altijd flink herrie, dus ik ga dit zeker proberen.

VrGr,

Bart J.

Erik

ik gebruik die gratis versie van Nero, ben even de naam kwijt, drivespeed ofzo. Vond ik iets makkelijker en werkte vaak beter als die duitse versie.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

kaajee

Quote from: Shorty on February 29, 2008, 12:45:04
"Aktuelle CD-ROM Laufwerke arbeiten in Drehzahlbereichen, die früher Festplatten vorbehalten waren. Je nach Qualität von Laufwerksmechanik und verwendeten Medien treten dabei mehr oder weniger starke Vibrationen auf. Glücklicherweise gibt es in vielen Entwicklungsabteilungen besonnene Ingenieure, die ihren Laufwerken die Fähigkeit verleihen, auf Wunsch auch mit geringeren Drehzahlen zu arbeiten. Mit CD Bremse könnt Ihr diese leiseren Betriebsarten aktivieren."
8)

Het programma kan hier gedownload worden.

Ik heb eigenlijk geen idee of dit nieuw is, maar wanneer ik een cd'tje rip dan maakt mijn drive inderdaad altijd flink herrie, dus ik ga dit zeker proberen.

VrGr,

Bart J.

Werkt prima, is idd niet nieuw, maar het rippen van je cd-tje zal wel wat langer duren met cd-bremse. T'is et 1 of et ander........

Deleted member

oa. AnyDVD en Media Portal beschikken ook over deze functionaliteit.

Beperken van de draaisnelheid tijdens rippen zou ik laten afhandelen door op een lagere snelheid te rippen.