Welke on-wall luidsprekers voor stereo- en surroundopstelling?

Started by -Freek-, February 28, 2008, 19:12:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Omdat ik de opstelling in mijn kamer ga veranderen, zijn on-wall luidsprekers de mooiste oplossing. Ik moet nog een tijdje sparen, maar ik wilde me alvast even orriënteren. Het volgende ben ik al tegengekomen:

Final 90i


Super speakers om te zien. Ik heb ze nog niet gehoord (ben ik wel van plan, maar er is nergens een dealer in de buurt).

B&W SCM S


Wellicht een stap hoger dan de Finals (?). Jammer dat deze luidsprekers zelden tweedehands worden aangeboden (ben ze zelfs nog nooit tegengekomen).

Martin Logan Script (i)

:o :o :o :o

Martin Logan Fresco

Zien er een beetje goedkoop uit. Weet er verder niets van, maar ik denk dat de Script een stuk mooier is (heb ik het mis?).

Tannoy Arena

Prachtige speakers :o. Maar ik denk eigenlijk dat deze luidsprekers meer op design gericht zijn dan op echt mooi geluid...

Ik heb op dit moment nog geen van bovenstaande speakers beluisterd (ben ik natuurlijk wel van plan).

Bedoeling is om deze lijst aan te vullen met jullie ideeën/suggesties. In-wall speakers kan ook, maar deze bouw ik dan in een plat houten kastje in dat in het verlengde komt te hangen van het projectiescherm zodat de luidsprekers niet opvallen. In de muur gaan zagen is namelijk geen optie :). Denk daarom ook dat on-wall een betere optie is. Ben benieuwd naar andere goede on-wall mogelijkheden. :)
Speakers komen aan een Jungson AV-1000C klasse-A versterker te hangen.

El Penumbra

Martin Logan heeft ook mooie. De Fresco onder andere.

En Tannoy heeft de Arena.

-Freek-

Quote from: El Penumbra on February 28, 2008, 19:26:52
Martin Logan heeft ook mooie. De Fresco onder andere.

En Tannoy heeft de Arena.
Bedankt voor je reactie. Ik vind vooral de Martin Logan Script prachtig. Fresco lijkt me een stapje lager? Maar ook die is mooi.
De Tannoys vind ik prachtig kwa design. Maar het lijkt me verder meer het 'mooie woonkamersetje'.

ACQUA

-Totem Mask, Inner Spirit, Tribe, Lynks
-Klipsch Synergy SLX
-Dali Ikon
-Anthony Gallo
-Vita Symphony
-Infinity TSS
-Polk Audio RM en VM
-Paradigm Millenia
-Piega AP-3
-...

ACQUA

-Freek-

Quote from: ACQUA on February 28, 2008, 21:33:34
-Totem Mask, Inner Spirit, Tribe, Lynks
-Klipsch Synergy SLX
-Dali Ikon
-Anthony Gallo
-Vita Symphony
-Infinity TSS
-Polk Audio RM en VM
-Paradigm Millenia
-Piega AP-3
-...

ACQUA
Bedankt voor je reactie! Dat zijn er een hoop :o. Had al even snel een paar opgezocht. Staan wel een paar hele goedkope bij. Ik kom van de B&W CDM1 en heb tijdelijk de B&W 804s staan. Het moet zeker een verbetering zijn tov. de CDM1, en als het even kan ongeveer gelijk aan de B&W 805s (vandaar ook de Martin Logan Script en B&W SCM-S in de beginpost).
Morgen ga ik ze allemaal eens op internet opzoeken.

gast_001

James Loudspeaker ?? Speelde op de beurs in A'dam retestrak !!

Mark van B

Freek,

Misschien helemaal niet in jouw straatje.
Maar zelf heb ik de B&W MT20 set...Bijzonder mooi geluid..

http://www.bowers-wilkins.co.uk/display.aspx?infid=1478

Pioneer VSX-1015-S + B&W M1 SUPERSET speakers ,Dreambox 7000-s 1mtr schotel en rotor disq1.2,  Pioneer 427XA, Profigold bekabeling ( Scart - Sub - Digital Coax ), MacMini 1.42Ghz als HTPC, Nieuwe LG 32" LCD voor de slaapkamer - Acer Ferrari 1005WLMI - Apple Macbook Pro 15" ( wat een deceptie )

HTR

ze blijven mooi de script i speakers!

ze zijn allemaal wel mooi, ik ben zelf nogal een electrostaat fan, dus zou zelf als ik wat lager budget had gaan voor final.....

maar vooral beluisteren! wanneer spreek ik je weer op msn?

-Freek-

Quote from: darkraver on March  1, 2008, 08:15:09
James Loudspeaker ?? Speelde op de beurs in A'dam retestrak !!
Nog nooit van het merk gehoord. Is jammergenoeg ook weinig over te vinden op internet.

Quote from: Mark van B on March  4, 2008, 20:07:26
Freek,

Misschien helemaal niet in jouw straatje.
Maar zelf heb ik de B&W MT20 set...Bijzonder mooi geluid..

http://www.bowers-wilkins.co.uk/display.aspx?infid=1478


Is idd een mooi setje, maar ik denk niet dat dat een verbetering is tov. mijn B&W CDM1 luidsprekers.
Quote from: HTR on March  4, 2008, 23:15:04
ze blijven mooi de script i speakers!

ze zijn allemaal wel mooi, ik ben zelf nogal een electrostaat fan, dus zou zelf als ik wat lager budget had gaan voor final.....

maar vooral beluisteren! wanneer spreek ik je weer op msn?
Zo snel mogelijk :P. Heb het zwaar druk met school de laatste weken, maar dan spreek ik je dit weekend wel ofzo :).

garmtz