Oppo Digital DV-983H DVD Player - A Secrets DVD Benchmark Review

Started by frankly, February 28, 2008, 12:07:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Michel1973

Vrienden van mij werken bij een technische dienst en zeggen dat er in het algemeen alleen voedingen, laserunits en loopwerken defect gaan.
Dit geldt ook voor cd-spelers en spelcomputers.
Dan maar vertrouwen in een merk dat er genoeg reserve onderdelen voor handen zijn.
 

Juggernaut

Amice,

onderstaand bericht heb ik gepost op het AVS-forum vandaar dat het in het Engels is. Ik hoop dat het duidelijk is wat ik probeer te zeggen.... ;D

-------------------------------------------------------------
Hi guys,

after having read so many positive reviews of the Oppo 983 I got very curious and ordered the 983 DVD-player to replace my Arcam DV-79 DVD-player.
It was not like I was unstatisfied with the DV-79 because I still believe the DV-79 is a very fine DVD-player. The reason however why I switched is that the DV-79 could not upscale (the best output resolution I could choose was 576p) and because the remote control somehow did not seem to work as fast as I would (sometimes I needed to push on a button two or three times before the player acted on my command). The RC of the Oppo is not as fancy looking as the one from Arcam but so far the Oppo has fortunately reacted on all my commands after one push on the button.

Like many before me I was also impressed by the way the player was packed. The bag around the player is a nice touch and it gives the player a touch of luxury.
Furthermore the player seems to be well built even though it is much lighter than the DV-79. I have placed the player on three wooden cones in order to decouple the player from its surroundings and I have connected it to my Samsung 50Q91 plasmascreen with a HDMI cable from Kimber Kable. Since my screen does not accept 1080p signals I have opted for the next best thing which is 1080i for the output resolution of the player.
The player has its own mains filter and instead of using the standard powercord I have used a Tornado powercord from W&M Audio.

The picture the player produces on my schreen is astonishing. I never had any complaints about the picture quality with my DV-79 but the OPPO seems to go one step further.
The pictore of the DV-79 was IMO just as sharp as the picture of the OPPO but the OPPO's picture has one big extra and that is that is looks so 'film-like' is you know what I mean?
The DV-79 produced a razor-sharp image. The Oppo does that as well but at the same time manages to depict the movie image in a more natural and smooth way.
It may sound vague but this is the best way I can describe it: the DV-79 is an excellent DVD-player; the OPPO is an excellent movie-player.

As soon as I have used the player a little bit longer I will post my extended experiences.

Best regards,

Rainer

Rivak

Juggernaut

Waar heb je de Oppo aangeschaft ?
Ik dacht dat deze (voorlopig) nog niet te verkrijgen was in Europa.

Henk

Juggernaut

Beste Henk,

ik heb de DVD-speler gekocht bij de Opposhop in Zweden: www.opposhop.com.

Erg goede communicatie en service moet ik zeggen en een echte aanrader!

Mvg,

Rainer

Rivak

Quote from: Juggernaut on June 14, 2008, 23:51:44
Beste Henk,

ik heb de DVD-speler gekocht bij de Opposhop in Zweden: www.opposhop.com.

Erg goede communicatie en service moet ik zeggen en een echte aanrader!

Mvg,

Rainer

Bedankt voor de info.

Maar is met 388 euro toch nog flink aan de prijs in vergelijk met de voorgaande modellen.

Mvg. Henk

fca

Quote from: Juggernaut on June 14, 2008, 23:51:44
Beste Henk,

ik heb de DVD-speler gekocht bij de Opposhop in Zweden: www.opposhop.com.

Erg goede communicatie en service moet ik zeggen en een echte aanrader!

Mvg,

Rainer




Hoe bevalt die?
Heb je deze speler vergeleken met een blu ray speler die dvd's upscaled?
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ook ik vind de prijs fors maar als die voortreffelijk upscaled dan valt het wel mee.

Juggernaut

Beste FCA,

ik moet je eerlijk zeggen dat toen ik eenmaal besloten had een nieuwe DVD-speler te kopen, ik lng gedacht heb aan een BR-speler. Uiteindelijk heb ik echter besloten dit niet te doen omdat ik de BR-discs nog vrij prijzig vind maar vooral ook omdat ik gewoonweg tevreden was en ben met de beeld- en geluidskwaliteit die normale DVD's bieden.

De Oppo geeft gewoon erg goed beeld en een helder, stevig geluid. De AB reageert snel en direct en de speler heeft tot nu toe zonder problemen gewerkt.

Ik ben er erg blij mee en heb mijn ouders blij gemaakt met de DV-79 (nog steeds een erg goede DVD-speler hoor vind ik)

Mvg,

Rainer


Michel1973

Mijn Oppo 983 is een Europese speler. Regio 2 codering vermeld op achterkant.   ;)
Zijn setup menu is in PAL en zijn deinterlacer is getuned voor Pal.
Bij Europese spelers wordt geen ABT test disc meegezonden!
Speler aangesloten op een Panasonic beamer via HDMI en een 50 Hz tv via S-video met kabels van Profigold 10 meter.

Geluid via de coax is goed. Krachtiger en ruimtelijker dan mijn andere speler van 10 jaar oud.
Merkbaar beter ondanks dat de receiver het geluid decodeerd.
Erg positief over default settings voor brightness, contrast en scherpte.
Diepte, zwart en kleur details, geen trillingen, vloeiende pans, 0% overscan, nog geen beeldruis ontdekt en geen moire via de beamer.   :P

Ik was positief verrast over de diepte en de afwezigheid van ruis, helemaal op de tv.
Filmdecors en trukages vallen bijna niet meer op.
Concert dvds zien er prachtig uit met veel details... bij donkere scenes kan ik meer mensen tellen en ik zie nu pas dat het regende op de dvd "One love - The Bob Marley All Star Tribute".
Felle lampen hebben geen rare randen meer en de lichtbundels vloeien nu uit in een mooiere kleurenzweem.
Bij de Oppo zie ik instrumenten en bandleden volledig in beeld, mijn oude speler knipte beeld af.
Dit kun je zien als je de overscan in de beamer uitzet en DVE gebruikt.

Als ik terugdenk aan de Denon 2930 van een paar maanden geleden, vind ik Oppo niet kunstmatig overkomen.
Denon is nog iets scherper maar wel onnatuurlijker, beetje computerbeeld achtig, moeilijk uit te leggen.
Met Oppo zie ik geen bewegende "micro wormpjes" meer, iets wat Denon wel had met dezelfde kabels.
Oppo geeft standaard meer diepte dan Denon, maar Denon heeft daar apparte settings voor.
Oppo slikt zelfs Verbatim DVD+R, per ongeluk gebrand in 18 speed   ;D
USB 2.0 (alleen FAT/FAT32) voor mp3, wma, jpeg etc. maar geen losless audio.

Ben erg blij en nieuwschrierig hoe Frank reageerd als ik de beamer laat calibreren.
Frank heeft al heel veel gezien  ::)

Michel1973

Mijn beamer is verleden jaar gecalibreerd door Frank met een Marantz 7600 via HDMI bij 200 uur en zit nu op de 510 uur.
Beeld vind ik erg mooi... ik keek vroeger via RGB vanuit de oude speler en nu via HDMI met de Oppo.
Ik probeer te zeggen dat je met de Oppo kunt tunen als dat nodig blijkt.
Voor de grap wat overdreven settings bekeken met DVE.  ;D

Beamer: brightness van -32/+32, contrast van -32/+32 en sharpness van -7/+8.
Oppo:    brightness van -20/+20, contrast van -16/+16 en sharpness van -2/+5.

Als beamer en Oppo alles op 0 en via de beamer de brightness veranderen dan;
de middelste balk wordt zichtbaar vanaf -7 en de rechtse balk vanaf +1.

Als beamer op maximale brightness, contrast op 0 en via Oppo de brightness veranderen dan;
de middelste balk wordt zichtbaar vanaf -5 en de rechtse balk vanaf -3.

Als beamer op maximaal contrast, brightness op 0 en via Oppo de brightness veranderen dan;
de middelste balk wordt zichtbaar vanaf -1 en de rechtse balk vanaf +1.

Oppo's sharpness laat ik op 0 staan. Voor beamer en tv een goede basis.

LittleNinja

Thanks. Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik hiermee kan. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

frankly

Achterkantje, van de verkeerde spelert :-[
inmiddels verhuisd naar juiste draadje..
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Michel1973

 ???
Bovengenoemde foto is van een Oppo Blu Ray Disc Player BDP-83.

frankly

Een van de eigenaren ervaring met deze regiohack?

Region code hack posted by Vrex, March 31 2008:
Press Setup. Press "9210" in quick succession. A new window will appear. Press "0". Press Setup to exit.

Frankly
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Michel1973

Dit heb ik getest en het werkt!

Deze hack is niet nodig bij Europese spelers omdat die al gehackt zijn af fabriek.
Die laatste 0 mag ook 1 t/m 8 zijn om hem in die gewenste regio te veranderen.

Kijk voor veel info over deze speler bij:  http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1001832

Het leuke van dat forum is dat er soms ontwikkelaars meeschrijven, waaronder bv. Anchor Bay.