BEELD & GELUID speciale editie 2009

Started by Marco Lisi, February 27, 2008, 23:12:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

djeek

Quote from: scrutinizer on April  1, 2008, 13:41:51
Daarmee breng je mij op een andere vraag Joop.......Droomset(s)

Deze systemen die je hier post zijn nogal breed kwa smaak Joop, het geeft mij niet echt een plaatje van 'jouw' droomset.....t 'is nogal al een breed grijs gebied zullen we maar zeggen ::)

Anton.

Droomset.......... ::) ::), jazeker, kom ik op terug in een nieuw topic

Grtz,

Joop


Mitch--

Quote from: FFF on April  1, 2008, 13:49:01

Versterkers maken me niet zo heel veel uit (natuurklijk ontzettend belangrijk) maar denk wel aan de merken als krell, Mark levinson, Classe, Lamm, Aragon, Accuphase etc.


Dat is ook ten opzichte van elkaar vreselijk verschillend  :o
Je noemt precies de merken op die in het hoogste prijssegment huizen, sommige kunnen mij totaal niet boeien (sorry voor degene die ze hebben staan!)
Krell vind ik persoonlijk echt vreselijk! veel te hard en te scherp
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

FFF

Quote from: Mitch-- on April  1, 2008, 13:54:32
Dat is ook ten opzichte van elkaar vreselijk verschillend  :o
Je noemt precies de merken op die in het hoogste prijssegment huizen, sommige kunnen mij totaal niet boeien (sorry voor degene die ze hebben staan!)
Krell vind ik persoonlijk echt vreselijk! veel te hard en te scherp

ML vind ik mooi (gehad) rust en controlle...
Accuphase lijkt me erg mooi maar nog niet echt beluistered (alleen op beurzen enzo)

Mitch--

Quote from: FFF on April  1, 2008, 14:13:34
ML vind ik mooi (gehad) rust en controlle...
Accuphase lijkt me erg mooi maar nog niet echt beluistered (alleen op beurzen enzo)


Accuphase is erg mooi, heel muziekaal!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

scrutinizer

#29
Quote from: Mitch-- on April  1, 2008, 13:42:25
Heb jij nog een droomset anton? ;)
Touché, Mitch!!! ;)

Er moet altijd wel wat te dromen blijven......een mooi systeem......Genesis 1.1 mod. x-over met Duelund silver pio caps en coils, Kondo M1000 mk1 spec. NOS tubes en mod. aktief crossover high pass with Kondo caps en resistors for Genesis ribbons, Kondo Gaku-on mono amplifiers, Kimber 'Black Pearl' ls KSL en Argento silver ic, Lyra conneseur phono stage, Blue Pearl turntable met Kuzma airline met Lyra olympos cartridge.
In dit geval 30-er jaren herenhuis in de 'en suite'

'One' of the few...And which is an illusion?


Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mitch--

Quote from: scrutinizer on April  1, 2008, 15:34:34
Touché, Mitch!!! ;)

Er moet altijd wel wat te dromen blijven......een mooi systeem......Genesis 1.1 mod. x-over met Duelund silver pio caps en coils, Kondo M1000 mk1 spec. NOS tubes en mod. aktief crossover high pass with Kondo caps en resistors for Genesis ribbons, Kondo Gaku-on mono amplifiers, Kimber 'Black Pearl' ls KSL en Argento silver ic, Lyra conneseur phono stage, Blue Pearl turntable met Kuzma airline met Lyra olympos cartridge.
In dit geval 30-er jaren herenhuis in de 'en suite'

'One' of the few...And which is an illusion?


Anton.



Zozo, jij heb er goed over nagedacht ;)
Setje van een tonnetje of 3 denk ;) hehe
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

scrutinizer

#31
Quote from: Mitch-- on April  1, 2008, 16:17:12
Zozo, jij heb er goed over nagedacht ;)
;).....en daarna toegepast. ;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

scrutinizer

#33
Quote from: Mitch-- on April  1, 2008, 16:41:30
Heb je dit staan soms ::) hehe
Mind the 'spoiler' in the background. :)
Hier nog in een wat andere setting maar voldoet nu aan  Antwoord #29

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mitch--

Quote from: scrutinizer on April  1, 2008, 16:48:11
Mind the 'spoiler' in the background. :)
Hier nog in een wat andere setting maar voldoet nu aan  Antwoord #29

Anton.


:o wowowowowow

Ik heb je dan toevallig dit weekend een hand kunnen geven, met zon set ga ik deze hand natuurlijk nooit mee wassen! ;D

(wanneer kan ik langskomen? ::)) hehe

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Erik van Voorst (in memoriam)

.....beetje corny...maar ik vind mijn eigen set een droomset >:D

Okay de Aitossen kunnen altijd een slagje groter...of nee maak dat gelijk maar het topmodel Wavac. :o...mijn Wadia-loopwerk kan natuurlijk ook wel de Pittracer worden...en de Audionote
PvW 3 DAC weer een Audionote maar dan bv. Dac 5 signature.. :P :P :P...mijn voorversterker en speakers gaan echter nooit meer de deur uit.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

#36
Quote from: Mitch-- on April  1, 2008, 17:38:19
:o wowowowowow

Ik heb je dan toevallig dit weekend een hand kunnen geven, met zon set ga ik deze hand natuurlijk nooit mee wassen! ;D

(wanneer kan ik langskomen? ::)) hehe


Gewoon wassen die hand, Mich ;)  I'm just a lawnmower  ;D
Ik heb het onderhoud (R&D) .... dus het plezier - niet de lasten ;D......Alhoewel  :-X Prrooozaaaccc!!!

Anton.

P.S. Mijn 'droomset' bestaat alleen tussen mijn oren en heeft nog geen specifieke naam of uiterlijk  ;).....  maar dit is wel een systeem met een 'hoog' emotioneel content, waardoor het 'technisch' benaderen van muziekweergave 'erg' moeilijk wordt.
En zo 'muziek' in vorm van 'partitura' en de interpretatie van uitvoerende weer het doel maakt... en niet het middel.
 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: scrutinizer on April  2, 2008, 14:53:56
En zo 'muziek' in vorm van 'partitura' en de interpretatie van uitvoerende weer het doel maakt... en niet het middel.
 

Dan gaan we dus weer heel snel naar de
78 toerenplaat met....Callas....Caruso...Rubinstein...Horowitz...Heifetz...Toscanini...Reiner.....Szell....  :-\:-

Maw een Heifetz op de 78 toeren "platte" of een Vengerov op de Zanden cd-player...decisions decisions... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Quote from: Erik van Voorst on April  2, 2008, 13:15:31
.....beetje corny...maar ik vind mijn eigen set een droomset >:D

Okay de Aitossen kunnen altijd een slagje groter...of nee maak dat gelijk maar het topmodel Wavac. :o...mijn Wadia-loopwerk kan natuurlijk ook wel de Pittracer worden...en de Audionote
PvW 3 DAC weer een Audionote maar dan bv. Dac 5 signature.. :P :P :P...mijn voorversterker en speakers gaan echter nooit meer de deur uit.... ;D

You'll need a bigger boat house. :o .....because the need of 2 pair....thats twelve boxes :-X :P ;D

Dat is nou jammer van die voorversterker:'( ....ik wilde net vragen of je hem wilde verkopen. ;) ;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

gloryforixseal

ik heb een film gedownload ondertiteling erop gezet met virtualdub en DivX ;- MPEG-4 codec aangezet.
De film in 1 bestand gezet alleen het probleem is als ik hem nu wil afspelen na een paar minuten het beeld en geluid niet gelijk lopen.

heeft iemand een oplossing voor dit vage probleem ?

Alex Groningen

#40
Quote from: gloryforixseal on June 19, 2009, 17:12:22
ik heb een film gedownload ondertiteling erop gezet met virtualdub en DivX ;- MPEG-4 codec aangezet.
De film in 1 bestand gezet alleen het probleem is als ik hem nu wil afspelen na een paar minuten het beeld en geluid niet gelijk lopen.

heeft iemand een oplossing voor dit vage probleem ?


Volgens mij zit je een beetje verkeerd.(foute topic)

Marcel_T.

Wat is er eigenlijk geworden van dit event?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

ajbeefde

Quote from: Marcel_T. on August 11, 2009, 12:55:42
Wat is er eigenlijk geworden van dit event?

Denk niet veel, anders was er wel wat positiefs gepost....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Marcel_T.

En het was nog wel zo'n spectaculaire locatie.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650