BEELD & GELUID speciale editie 2009

Started by Marco Lisi, February 27, 2008, 23:12:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

Marco Lisi



Enige tijd geleden sloeg Audioforum.be een nieuwe weg in. Een weg die werd ingegeven door de vraag van de consumenten naar betrouwbare informatie omtrent beeld & geluid. De thema's van onze website sluiten nauw aan bij de wensen van het grote publiek. De honger naar info over de nieuwste technieken en de allernieuwste formaten is blijkbaar heel groot. Vandaar ook de opmerkelijke toename van het aantal lezers.



Geheel in lijn met de implementatie van dit nieuwe concept op onze website voerden wij ook diezelfde logica door in de organisatie van onze shows "beeld & geluid". Deze groeiden uit tot evenementen waar het aspect "show" een bijzondere plaats inneemt. Er is weliswaar nog steeds ruimte voor een deftige demo in afzonderlijke luisterzalen, maar de klemtoon ligt vooral op het zien van apparatuur voor klank en beeld en dit in alle prijscategorieën. Antwerpen (april), Gent (september) en Brugge (november) blijven dus onze grote publieksshows volgens het nieuwe concept. Een concept die voor de eerste keer zijn vruchten afwierp ter gelegenheid van "Beeld & Geluid Brugge 2008". Deze show was een schot in de roos met de toestroom van heel wat nieuw publiek.



Doch, een tikje speelsheid is ons zeker niet vreemd. Eenmaal per jaar hebben wij de intentie om te zondigen tegen dit nieuw concept. Eens per jaar gaan we volledig uit de bol. Deze keer geen instap- of middenklasse beeld & geluid. We organiseren een show met enkel topklasse weergaveapparatuur. Wij verzamelen in een aantal heel bijzondere ruimtes een 10 à 15-tal sets van wereldniveau, dit ongeacht hun prijs. Bij een dergelijk kwaliteitsevenement hoort uiteraard een kwaliteitslocatie. Een oord waar dergelijke apparatuur één wordt met zijn omgeving, kortom een etablissement met klasse. De Landcommanderij Alden Biesen zal het decor vormen voor dit uniek evenement. De sacrale rust die er heerst zal enkel verstoord worden door de hemelse muziek die deze topsets zullen serveren aan de luisteraars en muziekliefhebbers.



We starten nu reeds volop met de organisatie van dit toch wel bijzondere event, wat plaats zal vinden op 7 & 8 februari 2009. U zult begrijpen dat zulks heel wat voeten in de aarde heeft en heel wat organisatorisch talent vereist. Reden genoeg dus om onze webstek in de gaten te houden. Zodra we meer nuttige en praktische informatie hebben krijgt u het als eerste te lezen op onze pagina's. Reserveer dus vooral reeds deze data in uw agenda! Want zeg nu zelf: waar anders kan u dit aantal wereldsets tegelijkertijd zien en horen op een dergelijke unieke locatie? Puur genieten...



Nuttige info: www.alden-biesen.be

Marco Lisi

Wie denkt er mee? Doe hier je "droomset" voorstellen...wie weet vinden we de nodige invoerders/fabrikanten bereid om ze te komen voorstellen!

8)

Many thanx

Joep

Wàt een initiatief!  :o
Dit kan ik alleen maar ten volste ondersteunen!  O0 Helemaal super! :)



hifi | Roderick

De locatie(s) is in elk geval schitterend  :D

XpL0dM

Sonus Faber
front : Cremona M
rear : Cremona Auditor M
center : Cremona Center
sub : Cremona Sub

een Prima Luna PL6 of PL7 monoblok per kanaal, aangesloten via Denon of Marantz AV Processor
(deze twee laatste zijn er misschien nog niet, maar tegen volgend jaar moet dat wel lukken)


Denk wel dat je boven de 25k ga zitten, magisch getal !

hifiman

Quote from: Marco Lisi on February 27, 2008, 23:14:03
Wie denkt er mee? Doe hier je "droomset" voorstellen...wie weet vinden we de nodige invoerders/fabrikanten bereid om ze te komen voorstellen!

8)

Many thanx
Mijn droomset heeft in elk geval Avalon speakers, bijvoorbeeld de Indra's  ;D

xynyx

Een volledig opgetuigd JBL Synthesis systeem..... of een Klipsch set. In iedergeval een dynamisch setje. En waarom geen Avalon of B&W etc set......

Ik ben van mening dat Stereo en HT absoluut verschillend zijn qua klank. Avalon, B&W etc zijn de keus voor een goede stereo beleving. Voor een HT echter te tam (te "schoon")!
Wil je HT dan zal er meer "punch" in het geluidsbeeld moeten zitten en dat leveren de 2 eerst genoemde als geen ander.......

XpL0dM

jah in Klipsch 5.1 set moet ook wel klinken ..

bv met deze :


djeek

Quote from: Marco Lisi on February 27, 2008, 23:14:03
Wie denkt er mee? Doe hier je "droomset" voorstellen...wie weet vinden we de nodige invoerders/fabrikanten bereid om ze te komen voorstellen!

8)

Many thanx

"DROOMSET-1"

Speakers     Avalon Acoustics ISIS
Versterkers  Spectral Audio DMC-30 Studio Standard & DMA-360 mono eindversterkers
CD-SPELER  SDR-400 PRO SDR reference CD processor
Kabels        MIT ORACLE MA


djeek

#9
"Droomset-2"

Speakers     Wilson Audio Alexandria X-2
Versterkers  Mark Levinson Pre-amp No 32 Mono power amps No 436
CD-SPELER  Wadia 771 cd transport + Wadia series 9 Decoding Computer system
Kabels        Transparent Opus MM2


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

B.J.

Leuke setjes en locatie tot nu toe. Misschien nog een leuke surroundset met ML summits  ;D

djeek

#12
"Droomset-3"

Speakers     Kharma Exquisite Reference 1A
Versterkers  Lamm L2 Pre-amp + Lamm ML2.1 power amps
CD-SPELER  Zanden Audio Model 2000 CD-Transport + Zanden Audio Model 5000 signature D/A converter
Kabels        Kharma

djeek

"Droomset-4"

Speakers     Sonus Faber Stradivari Homage
Versterkers  Conrad Johnson Act-2 Pre-amp + Conrad Johnson LP275M power amps
CD-SPELER  Marantz SA-7s1
Kabels        Nordost Odin

djeek

"Droomset-5"

Goldmund Epiloque system

scrutinizer

Ha die Joop....ik hoop voor je dat je nachtrust ook nog wat andere plaatjes laat zien. :D ;)

Anton.

P.s. Sommige zien er uit als een complete nachtmerrie. ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

djeek

Quote from: scrutinizer on April  1, 2008, 12:56:49
Ha die Joop....ik hoop voor je dat je nachtrust ook nog wat andere plaatjes laat zien. :D ;)

Anton.

P.s. Sommige zien er uit als een complete nachtmerrie. ;D

Hoi Anton,

Ik droom er niet over hoor.......... (just for the fun) en wat voor set is een nachtmerrie :o :o?

scrutinizer

Degene waar we 15 liter water in een 10 liter emmer willen verplaatsen. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

djeek

Quote from: scrutinizer on April  1, 2008, 13:24:45
Degene waar we 15 liter water in een 10 liter emmer willen verplaatsen. ;)

Anton.
Mmmm........... ff denken ???

djeek

#19
Quote from: Djeek on April  1, 2008, 13:27:09
  Mmmm........... ff denken ???
ik denk nog even ??? ???

scrutinizer

#20
Joop, veel van deze (droom)systemen zijn afhankelijk - en vallen of staan bij gebruik van een ruimte met ideale (droom) afmetingen.
Maar als er voor deze apparatuur armslag is.......

Anton.

P.S. M.a.w. heb ik de voors en tegen mogen ervaren ;).....en die waren niet altijd zo ideaal

 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

djeek

Quote from: scrutinizer on April  1, 2008, 13:33:07
Joop, veel van deze (droom)systemen zijn afhankelijk en vallen of staan bij gebruik van een ruimte met ideale (droom) afmetingen.
Maar als er voor deze apparatuur armslag is.......

Anton.

P.S. M.a.w. ik heb de voors en tegen mogen ervaren ;)

 

Helder :)


scrutinizer

Daarmee breng je mij op een andere vraag Joop.......Droomset(s)

Deze systemen die je hier post zijn nogal breed kwa smaak Joop, het geeft mij niet echt een plaatje van 'jouw' droomset.....t 'is nogal al een breed grijs gebied zullen we maar zeggen ::)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mitch--

Quote from: scrutinizer on April  1, 2008, 13:41:51
Daarmee breng je mij op een andere vraag Joop.......Droomset(s)

Deze systemen die je hier post zijn nogal breed kwa smaak Joop, het geeft mij niet echt een plaatje van 'jouw' droomset.....t 'is nogal al een breed grijs gebied zullen we maar zeggen ::)

Anton.

Heb jij nog een droomset anton? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

FFF

Ik denk idd dat akkoestiek 1 van de zaken is die je het meest serieus moet nemen...

Ik zou wel graag een B&W 800 serie (de grootste jongen hiervan) willen horen op een classe HT setup (ondanks dat ik B&W voor muziek minder ben gaan vinden in dit segment lijkt het me prachtig in HT opstelling.

Verder zou ik ook heel graag de Avalon Isis horen...
(= droom zelfbouw project  >:D)

Versterkers maken me niet zo heel veel uit (natuurklijk ontzettend belangrijk) maar denk wel aan de merken als krell, Mark levinson, Classe, Lamm, Aragon, Accuphase etc.