Seas Thor - iemand mee bekend?

Started by TubeKees, February 18, 2005, 21:25:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TubeKees

Is iemand bekend met de Seas Thor transmissie;ijn luidsprekers?

Of wie heeft 'm gebouwd? Zijn er hier mensen die zinnige dingen kunnen zeggen over de Seas Excel drivers. Het lijkt me wel een aardige speaker maar zou 'm van te voren wel graag eens willen horen.


Vigier

Ga eens kijken op diyaudio.com Daar zijn er heeeeeel veel verhalen over geschreven. Ook over een vergelijking tussen de Seas Thor en de Orion geloof ik dat ie heet (Excel Millennium tweeter, 17 of 18 cm laag/mid van Excel en dubbel dipool met Peerless XLS12...
Als je daar niet genoeg informatie kunt vinden, dan weet ik het niet :)

Groet, Joris

FFF

Quote from: Draakje on February 18, 2005, 21:25:29
Is iemand bekend met de Seas Thor transmissie;ijn luidsprekers?

Of wie heeft 'm gebouwd? Zijn er hier mensen die zinnige dingen kunnen zeggen over de Seas Excel drivers. Het lijkt me wel een aardige speaker maar zou 'm van te voren wel graag eens willen horen.




Ziet er heel goed uit, combinatie van top units met een transmission line.

:o

ben benieuwd, hoop dat je eventueel je bevindigen of zoek resultaten wilt posten.

TubeKees

Veel over gelezen inmiddels. De reacties zijn heel verschillend, maar dat is overal mee.

De één vindt 'm waanzinnig, de ander houd niet van het geluid. De één vindt het laag veels te dun, de ander zegt dat het precies goed is.

Tja wat is je smaak he?

Wat wel opvalt is dat hoe beter de constructie van de kast, hoe beter de Seas drivers tot hun recht komen. 2 Personen hadden  de Thor gebouwd, hetzelfde filter (+componenten) toegepast en toch klonk de ene set anders dan de andere. De set die het beste klonk had dikkere wanden tov van de andere set en had ander dempingsmateriaal gebruikt.

En: last but not least: de versterker die de luidsprekers aanstuurde.  Deze speaker is niet geschikt voor een standaard setje maar dient wel te worden aangestuurd met een high-end achtige eindbak.

Maar goed, ik heb 'm nog steeds niet gehoord en dat is wel wat jammer.

holco

Zijn er ondertussen al wat meer ervaringen met deze speakers??
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

dre73

hij staat bij speaker en co haarlem ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Henkjan_O

bij S&Co in Rotterdam staan ze ook.  dat was de reden dat een korte visit daar flink uitliep  8)  werkelijk een schitterend geluid deze juweeltjes, hoort bij de top van wat ik gehoord heb.  Het laag moet je zelf over oordelen, het gaat mooi diep maar ik heb van sommige gehoord dat het niet hun smaak was, mijn smaak was t wel.  maar in dat geval kan je de broer van deze bouwen, de Odin. die heeft de zelfde units en filter (heb ik gehoord, maar S&Co kan je dat wel bevestigen), alleen dan in een BR kast.

voor de Odin: moet je eens op t forum van zelfbouwaudio.nl kijken, daar staat een bouwverslag van een schitterend mooie Odin (en het vervolg ervan ook meteen, de bouwer had de smaak meteen goed te pakken  ;D )
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

holco

Ik heb ze een paar dagen thuis gehad van S&C Rdam, vond het laag nou niet echt om over naar huis te schrijven,
op het gehoor een flink gat tussen de 60 en 120Hz.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Henkjan_O

dat bedoel ik, de meningen lopen uiteen....  8)     

dat "gat" kan natuurlijk ook veroorzaakt worden door je ruimte, waar je gelukkig achterkwam door ze thuis te beluisteren.   gelukkig zijn er nog echte winkels als S&Co waardoor je op je eigen oren af kan gaan voor een ontwerp ipv alleen maar geschreven verhalen
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

holco

Geloof me dat gat wordt niet veroorzaakt door de ruimte, ik denk eerder een fout
in de TL afstemming, lees de buitenlandse forums er maar eens op na!!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Henkjan_O

ik ken veel van wat over de Thor geschreven is, het ori artikel van Joe d'A (incl metingen), de diverse threads op DIYAudio, etc.  en imho vind ik dat ome Joe toch ietwat te hard wordt aangevallen..   

maar anyhow, een TL gat zal op 3*, 5*, 7* etc de fundamentele resonantie (bij rechte lijn gelijk aan de afstemfrequentie, bij tapse lijn zoals de Thor wat er boven) zitten, dus eerder boven de genoemde range (Thor is ergens in de buurt van de 40Hz afgestemd meen ik).  vandaar dat ik vermoede dat de waargenomen dips 60 à 120Hz door iets anders worden veroorzaakt dan het TL gat
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

hondasnl

#11
Met de Thor heb ik geen ervaring en nooit gehoord.
Wel een mooie kast om te zien.
Zelf heb ik de Odin MkIII gebouwd, wellicht in een ander jasje, maar qua ontwerpgegevens niets veranderd.

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=4651

Ik heb ze nu een aantal maanden spelen, ik moet zeggen, geweldig.
Het laag is hier nog niet zo goed en onder controle geweest.

Momenteel ben ik met nog een andere kast bezig voor de Odin.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=5642

Daarna stop ik ermee  ;).

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zowiezo geen goede ervaring heb met een TL.

Greeeetzzz marcus
Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl