Luistersessietje Haarlem 24-02-'08

Started by Interficior, February 23, 2008, 23:28:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Interficior

Hoi Allen,

Morgen, zondag dus, wil ik een luistersessietje houden. Ik zal mijn nieuwe luidsprekers opstellen, samen met een Marantz SR-7000. Omdat ik het altijd wel leuk vind nieuwe muzieksoorten te horen van mensen en dergelijke leek het me - al is het op de valreep - toch leuk om nog te kijken of er mensen zijn, waarschijnlijk uit de richting van Haarlem, die het leuk vinden op zondag rond half twee wat te luisteren naar een paar speakers. Als die mensen een ontstellende drang hebben om een dikke versterker mee te nemen zal ik dat zeker niet tegenhouden. ;D

Dus: Mocht je geïnteresseerd zijn, dan kun je een PB sturen voor nadere gegevens.

Take it or lease it

qinq

Leuk idee, helaas moet ik morgen werken. Anders had het me leuk geleken.

P.s
Je krijgt nog een Pm van me, maar ik ben er nog steeds niet uit ::)

Interficior

Zo. Weer een hoop geleerd vandaag zeg. Ik heb echt een heel nieuwe ervaring gekregen met buizenversterkers. Ik had al eerder een SR-5000 of in die richting en een buis vergeleken waar ik nou niet echt bizar veel verschil hoorde, maar het verschil dat ik nu hoorde met mijn SR-7000 en de buizenversterker van tiptop was echt enorm.

Het leek alsof de stage iets kleiner werd en de bas werd dunner maar daar kreeg je een hele berg realisme voor terug. Ik wist zelf niet dat mijn luidsprekers capabel waren tot het maken van zulke verschrikkelijk echte geluiden. Ik merkte ook dat we bij het nummer van Eva Cassidy (Fields of Gold) dat we allebei even stil waren.

Nu ben ik niet zo'n briljante audioreviewer maar ik vond het in ieder geval erg interessant en leuk om zo'n buizenbak aan mijn speakers te haken, en ik vond het erg geslaagd. Ik weet nu ook wat meer waar mijn speakers toe in staat zijn. Al met al vind ik ze toch wel erg goed. 8)

Ik hoop dat tiptop het ook een beetje leuk vond, en misschien wil hij met zijn veel verregaandere ervaring ook wel een verhaaltje schrijven! ;D
Take it or lease it

tiptop

Hoi Camiel,

Lees net pas dit topic :-\

Maar ben het geheel met je eens (en ik ben ook niet zo' goede reviewer (te lui denk ik).

Nu nog even de impendantie 7,5 ohm opschroeven en je hebt een dijk van luidsprekers, die heel goed met een buizenbak aan te sturen zijn. ;D

0,5 ohm is nl. net iets te laag. ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Interficior

Ben ik nu nog een stuk verder mee. Mijn meetuitstuurkanaal was alleen stuk, dat moet op een regenachtige maandagmiddag nog eens bekeken worden.
Take it or lease it

tiptop

Als ze klaar zijn kan je ze misschien hier eens mee heen nemen. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.