HYPEX hs-80 of hs-130

Started by Pb, April 23, 2003, 10:15:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pb

Hallo,

Ik wil een subwoofer gaan bouwen ;D ;D maar ik wil even jullie advies. Ik wil de cinema sub 4 plus gaan bouwen (van speakerland) maar ik wil even weten van jullie met welke module. de HS-80 of de HS-130. De 130 heeft de woofer meer onder controle heb ik me laten vertellen maar heeft geen bass boost. (Gebruik je die bass boost nu echt of niet??).

Help pls ?! :-\

Pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

PM

Als het goed is wil je de bass boost niet gebruiken denk ik.... en hoe meer controle over de woofer hoe beter..
Groeten, Peter

Sullivan

Op zich is de bassboost wel een goed idee. Ik heb er alleen nog niet mee getest met mijn eigen DIY.
Het idee van de bassboost (ook aanwezig op de HS-200) is dat het wegvallen van db's bij lagere frequenties gecorrigeerd kunnen worden waardoor je frequentie verloop vlak(ker) blijft.
Maar of bassboost op een HS-80 beter is dan de HS-130 zonder weet ik niet.
Vraag anders even advies bij Speaker-En-Co. Krijg altijd binnen een dag antwoord van ze (alsof ik ze elke dag mail ;D).
mvg,
Frank

Erik van Voorst (in memoriam)

Ga voor de 130 als je het kunt betalen.
Is gewoon een betere keus en heeft "van nature" iets meer kracht. Pas geen correcties toe want die gaan bijna altijd tenkoste van veel andere zaken.

Houd bij je aankoop het rendement van de wooferunit in de gaten, want die vertelt je uiteindelijk hoeveel kracht je moet loslaten (watts van de versterker) op je sub, om hem goed te doen laten klinken.

Zelfs correcties op een veel duurder niveau worden vaak door HT-puristen gemeden  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bart_M

Ik zou alleen onderin gaan boosten als je bovenin gaat cutten.
Je zal anders te weinig vermogen hebben.
Dus cutten rond de 70 of 80 Hz.

Grtn,
Bart

Pb

Hallo,

Dank voor jullie reacties.  :D
Nu kan ik bijna beginnen met het bestellen bij speakerland. Alleen nog even wachten tot ik het geld bij elkaar heb. Ik hou jullie nog wel op de hoogte hoe de voorderingen zijn.

Pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik kom net terug van speakerland en daar zag ik een sub 3 oid (vlak bij de ingang) met een hypex (ik geloof 200)
Hij stond er kant en klaar misschien kun je er een bod op doen  ???

Ben je sowieso al eens langs geweest, toffe gasten.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Pb

Hoi,

Nee ik ben er nog nooit geweest maar dat duurt ook 2 uur voor mij ik woon namenlijk in delft.

Pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

Erik van Voorst (in memoriam)

Wacht even...ik ben in Rotterdam geweest.  ???

Als je mij even prive mailt geef ik naam/adres en telefoonnummer door.   ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Pb

Hoi,

Ah ha ok, ik dacht die in Oss dat adress staat bij de link boven in het scherm.
Maar dat is goed ik stuur je wel een e-mail.

Pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

Ed-S

Ik zou zeker de HS 130 nemen, als deze voldoende vermogen leverd ten aanzien van je woofer, de HS 130 heeft een bypas op de crossover zodat de deze buiten spel kan zetten en dat ideaal voor schakelen tussen film (uitgeschakelde crossover)en Muziek (crossover ingeschakeld).

Als je film kijkt via het LFE kanaanl dat t/m 120 Hz weergeeft kun je natuurlijk niet afgefilterd zijn op bv. 80 Hz, en doormiddel van 1 schakelaar de filtering uitschakelen is ZEER handig.

De HS 80 en HS 200 hebben deze functionaliteit beiden niet (bypass crossover)

Zelf ben ik momenteel bezig met het bouwen van een Sub van Seas en een Hs 130 Amp, en heb zelf de HS 80 en 130 uitgeprobeerd en het is duidelijk dat je beter voor de HS 130 kan gaan, het prijsverschil duidelijk waard.  ;)

Digit,

Onkyo  TX-DS676 | Pioneer DV-444 | Panasonic DMR-EH50
Optoma HD800X | PS3
Vifa Carrat Fronts en Center | Vifa Korrekt Back
Hepta Seas Sub - HS 130 amp

Pb

Hoi,

Ik heb uiteindelijk ff door gespaart en de hs-200 gekocht. voor mijn peerless xs 10.

Pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

Sullivan

Quote from: Pb on March 22, 2004, 21:05:48
Hoi,

Ik heb uiteindelijk ff door gespaart en de hs-200 gekocht. voor mijn peerless xs 10.

Pb

Goede keuze!

mvg,
Frank

Rob_Dingen

Hoi

Ik heb wel een makkelijk advies voor iedereen die dit in de toekomst leest.
Koop voor de sub zoveel vermogen wat je kunt betalen en niet minder.

Rob