Peerless XLS 12 sub project

Started by Mies, April 23, 2003, 09:10:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mies

Hoi,


Ben inmiddels ook om. Ga zelf twee Peerless subs bouwen op basis van XLS12 active/passive combinatie. De CAD tekeningen zijn klaar en de visuals van het (te verwachten ::) ) eind resultaat zijn hieronder te vinden op mijn site. Ik zal aan de hand van de digitale foto's proberen het komende milennium trachten jullie op de hoogte te houden.

Link: http://web.inter.nl.net/users/kinqkonq/kinqkonq_stuff.htm


gr.


Mies

CaveMonkey

Coole graphics zeg 8)

Ziet er mooi uit!

Werd er op het forum niet ergens beweerd dat de XLS12 eigenlijk niet genoeg heeft aan 1 XLS12 slave? Ik heb er verder geen verstand van hoor, maar misschien moet je het toch even nakijken!

Groetennnnnn,
Marco

MrPink

Leuk! Ik ben benieuwd! :)

Groetjes,
Oscar

Bart_M

Hoi,

Zoek het forum eens door.
Mijn hele bouwproces staat er ook op. The building of a Peerless sub

Grtn,
Bart

Mies

Hoi,

Bedankt voor de reacties.  Ik bouw deze subs ook o.m. DOOR dit verrekte forum. Ik ben door de zelfbouw en de resultaten die ik zag overtuigd zelf deze dingen te gaan bouwen.

Kan nie wachten....

Ben me ook al aan het oriënteren voor bouw van een nieuwe center. Eén met dezelfde componenten als mijn main speakers (SEAS / EXCEL)


gr.



Mies

AppleMies

Hoi,

Heb me maar even geregistreerd. Is makkelijker.


gr.

Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Bart_M

Welkom op ons forum  :D.

He, das mijn oude logo.

Grtn,
Bart

Brandon

Hoi,

ik heb zelf pas geleden de XA12S gebouwd en ben er erg tevreden mee. Ik heb echter gekozen om een HS500 te gebruiken ipv een HS200. Succes met je project......

Mvg,

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

AppleMies

#8
Quote from: Brandon on April 23, 2003, 16:03:59
Hoi,

ik heb zelf pas geleden de XA12S gebouwd en ben er erg tevreden mee. Ik heb echter gekozen om een HS500 te gebruiken ipv een HS200. Succes met je project......

Mvg,

Brandon

Hoi Brandon,

Goed om te horen dat ie bevalt. Velen hier hebben een XLS10 versie.  De HS500 heb ik eerlijk gezegd niet overwogen. Ik draai niet knoerthard. Ik kan mij niet voorstellen dat ze buiten adem raken op mijn luisternivo. Daarnaast vind ik het prijsverschil erg groot. Ik wil er wel twee bouwen weet je.

Heb je foto's???? Ben wel benieuwd.


gr.


Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Bart_M

Ga je een of twee HS200 versterkers kopen?
Als je er 2 koopt, kan je net zo goed 1 HS500 kopen. Met deze versterker kan je beide subs aansturen.

Heb je 12" woofer met 2 x 10" passive ook overwogen?

Grtn,
Bart

Brandon

Hoi,

ik kon de HS500 goedkoop krijgen via Benny Glas en daarom heb ik het gedaan. Het is trouwens niet alleen een verbetering op hoger geluidsniveau werd mij verteld door oa Speaker en Co. (alhoewel ik geen vergelijking heb kunnen maken....) Ik heb geen foto's, heb namelijk geen digitale camera (old-fashioned guy...). Ik heb echter niet zoals nagenoeg iedereen fineer of een soort van verf gebruikt, maar ik heb de zijkanten en boven- en onderkanten voorzien van timmerpanelen (18mm) en deze gebeitst. De voor- en achterkant zijn geverfd, deze zie je echter niet aangezien er een stofkap voor zit. Verder bestaat de box zelf uit twee kisten van MDF die in elkaar zitten, hierdoor krijg je een veel steviger geheel en veel minder kastresonantie (idee van mn vader...) De totale dikte van de bekisting van mn sub is 5,4cm en hij weegt rond de 60kg. Er zit geen beweging in op welk geluidsniveau ik ook draai. Ik heb zelf voor de XLS12 passive gekozen ipv 2*XLS10 omdat ik hem tussen mn (zelfbouw)rack heb staan en mn rechter frontspeaker, hierdoor is er niet de mogelijkheid om een speaker naar links of naar rechts te laten stralen en is de keuze dus gevallen op de XLS12 met 425gr massa.

Mvg,

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

AppleMies

Quote from: Krunk on April 23, 2003, 16:22:12
Ga je een of twee HS200 versterkers kopen?
Als je er 2 koopt, kan je net zo goed 1 HS500 kopen. Met deze versterker kan je beide subs aansturen.

Heb je 12" woofer met 2 x 10" passive ook overwogen?

Grtn,
Bart

Hoi Bart,

Ik wil twee seperaat aan te sturen subs. Eén voor Hifi en één voor HT. Dus geen HS500. In mijn situatie vind ik het een beetje overkill. Misschien later dat ik mijn mening bijstel.

De 12x 2x10" heb ik nooit overwogen.


gr.


Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

AppleMies

Quote from: Brandon on April 23, 2003, 16:25:53
Hoi,

ik kon de HS500 goedkoop krijgen via Benny Glas en daarom heb ik het gedaan. Het is trouwens niet alleen een verbetering op hoger geluidsniveau werd mij verteld door oa Speaker en Co. (alhoewel ik geen vergelijking heb kunnen maken....) Ik heb geen foto's, heb namelijk geen digitale camera (old-fashioned guy...). Ik heb echter niet zoals nagenoeg iedereen fineer of een soort van verf gebruikt, maar ik heb de zijkanten en boven- en onderkanten voorzien van timmerpanelen (18mm) en deze gebeitst. De voor- en achterkant zijn geverfd, deze zie je echter niet aangezien er een stofkap voor zit. Verder bestaat de box zelf uit twee kisten van MDF die in elkaar zitten, hierdoor krijg je een veel steviger geheel en veel minder kastresonantie (idee van mn vader...) De totale dikte van de bekisting van mn sub is 5,4cm en hij weegt rond de 60kg. Er zit geen beweging in op welk geluidsniveau ik ook draai. Ik heb zelf voor de XLS12 passive gekozen ipv 2*XLS10 omdat ik hem tussen mn (zelfbouw)rack heb staan en mn rechter frontspeaker, hierdoor is er niet de mogelijkheid om een speaker naar links of naar rechts te laten stralen en is de keuze dus gevallen op de XLS12 met 425gr massa.

Mvg,

Brandon


Dat is een heftige kist zeg.  Heftruck erbij gekocht?

De geplande kast voor mijn sub wordt niet zo dik.  Zijkanten 41mm mdf en de rest van de kast 22mm MDF. Wel loodbitumen er in en de zandbakken vol storten hé. Ik schat dat ie toch ook wel zo'n 40-45 kg gaat wegen.



gr.


Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

AppleMies

Hoi,

Update.

De MDF panelen voor twee subwoofers zijn inmiddels gezaagd. Haal ze deze week even op. En dan aan de slag.


gr.

Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

bryan vd B

hi,

spannende tijden breken aan voor mies.
ik ben zelf ook geibtereseerd in deze zelfbouw sub dus zal dit topic nog vaakl komen bezoeken ;D

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

AppleMies

Quote from: bryan vd berg on May 13, 2003, 19:57:00
hi,

spannende tijden breken aan voor mies.
ik ben zelf ook geibtereseerd in deze zelfbouw sub dus zal dit topic nog vaakl komen bezoeken ;D

Bryan

Hoi Bryan,

Ik heb vandaag alle panelen voor twee :o subwoofers opgehaald. Ziet er al cool uit. Ga binnenkort beginnen :P :P en zal dan plaatjes posten op m'n site.


gr.


Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

bryan vd B

hi,

Je gaat er twee bouwen 8) dat gaat zeker goed komen ;D

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

AppleMies

NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

AppleMies

Quote

Hoi Bryan,

Ik heb vandaag alle panelen voor twee :o subwoofers opgehaald. Ziet er al cool uit. Ga binnenkort beginnen :P :P en zal dan plaatjes posten op m'n site.


Quote


De panelen:




gr.



Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

bryan vd B

hi,

ik wacht rustig af ;D ;D

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Pb

Hoi Mies,

Ga je als je klaar bent, panelen op de zij kanten plakken. Doe je dit om je schroef gaten weg te werken. Ik heb het over de panelen die achter in de foto recht op staan.

Pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

AppleMies

#21
Quote from: Pb on May 14, 2003, 19:24:39
Hoi Mies,

Ga je als je klaar bent, panelen op de zij kanten plakken. Doe je dit om je schroef gaten weg te werken. Ik heb het over de panelen die achter in de foto recht op staan.

Pb


Hoi Pb

Die facet panelen zijn idd voor de afwerking. De kast gaat eerst dicht en dan aan de zijkanten die panelen er tegen aan. Aangezien ik alles lijm is het niet om de gaten af te dekken. Ik ga de beide kasten metallic zilver laten spuiten en dan zijn deze facetten erg mooi.

Zie mijn site, de DIY sectie. Daar staan een viertal 3D simulaties van het eindresultaat.

gr.


Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Pb

Hoi

Heb je dan genoeg lijm klemmen??
Ik kan niemand in mijn ompeving vinden met grote lijmklemmen

Pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

bryan vd B

hi,

Ken je deze ook niet huren bij Bo-rent ofzo???

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Sullivan

Quote from: Pb on May 14, 2003, 20:27:30
Hoi

Heb je dan genoeg lijm klemmen??
Ik kan niemand in mijn ompeving vinden met grote lijmklemmen

Pb

Je kan het ook doen met spanbanden. Als ik dit had geweten, dan was ik denk ik ook voor verstek gegaan.

mvg,
Frank