H3D II kaart aangekondigt...... HD !!!

Started by J.A.F._Doorhof, April 23, 2003, 00:02:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Immersive is pleased to announce that we will be shipping a new version of the H3D card in about 5 weeks. We will be offering a trade up program to our existing customers and will tell you the details over the Easter weekend. But first, about the new card - there have been significant changes to the new card. Namely:

1. The Fli2200 has been replaced by the Fli2300.

2. Horizontal and Vertical Chroma/Luma and Detail Enhancement Settings

3. Noise Reduction Circuitry

4. TrueLife(TM) Processing (isolates skin tones and minimizes
processing to those areas)

5. Built in scaler/upconverter (the scaler is a 12-tap and is superior to the 3-4 tap scalers on graphic cards)

6. On-board 10-bit DAC allows for direct output from the H3D-II card via Component or RGB output - meaning you don't need an expensive graphics card, nor do you need to send the data over the PCI bus as it will go directly out of the Fli2300. (*requires the optional HD Aux board)

7. Sub-pixel horizontal/vertical chroma delay

8. 24-bit input/output headers to accomodate a new daughter card (HDTV Aux) that can accept HDTV via DVI/Analog, let the Fli2300 process/scale it, then back out of the HDTV Aux card via DVI/analog (I've attached a picture of an optional DVI-RGB Y cable that would allow use of both the analog and digital in/out of the two DVI-I connectors on the HD Aux board)

9. Excellent frame rate conversion allows for 59.94/72/75, etc. frames rates when using the HD Aux board.

As you can see the card offers a number of new features. The new HDTV Aux card will be ready to ship with the H3D-II when it is ready. However, it should be noted that the H3D-II can still be used just as the old card is today and will not require the HDTV Aux card unless the customer wants to scale HDTV or loopback the graphic card vie DVI/RGB to be scaled or passed through.

Major Sellings Points
I would have to say the most significant upgrade to the H3D-II is its ability to scale anything and to do so without a graphics card. I cannot think of another card on the market quite like it. The customer will be able to feed their graphic card into the HD Aux board using DVI and also a MyHD card and a Sigma card all via ribbon cables for a turn-key all digital-path HTPC.

A sample configuration might be something like this:

GPU loopback - Radeon card fed DVI out and into the HD Aux DVI input (can be jumpered to be an A/B switch or to be scaled by Fli2300). If configured to allow the Fli2300 to scale then the Fli2300 can also be used for luma/chroma/detail enhancement. If configured to be A/B switch then the DVI or RGB signal from Radeon would be switched through seemlessly. This may be useful for customers wanting to use software DVD players and further processing its output with teh Fli2300.

HDTV Input - into the HD Aux card from component Dish 6000 or RGB into our card from RCA DTC100. Either in which can be scaled by the Fli2300 and the user can apply further picture enhancements as needed. The major draw here is that the user can conceiveably have a single DVI run to their display from our card. They can also input analog HDTV and have it sent through the Fli2300 and then back out using DVI.

MyHD 100 - card fed via RGB/Component output and looped-back into the HD Aux board will allow scaling by the Fli2300 and the user can apply enhancements and do frame rat conversions as needed.

Sigma XCard - fed via bt656 ribbon cable into the H3D-II card whereby the Fli2300 will deinterlace it and then scaled the Fli2300 and the user can apply luma/chroma/detail enhancement/noise reduction as needed.

DVI Output via HD Aux board using the Fli2300's 12-tap scaling engine, or;

RGB or Component Output - via HD Aux board using on-board DAC and 12-tap scaling engine on Fli2300


Lip Sync and Green Tint
While this still seems to be limited to a small percentage of customers, these are now non-issues on the new card if the customer uses the HD Aux in/out board. This is because the on-board DAC or direct digital DVI path will not use the PCI bus and DirectX isn't involved at all to muck things up.

Pricing

The price will remain at € 995,00 retail for the new H3D-II card. And the HD Aux card is expected to be sold for no more than € 325,00.

However, we will announce a trade up program shortly for our existing customers. (note - customers within the EU will be handled differently. We'll have the details for you as well when we post the trade up program specifics).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#1
Op verzoek van Tom Strade nog even achter gehouden, maar aangezien het op het AVS ook al gepost is lijkt me dat het hier ook kan.

Voor ons standaard mensen in Europa waar HD-TV nog niet standaard is, is de H3D-II iets minder intressant. Voorlopig laten we de prijs van de H3D-I op € 850,00 staan.

De H3D-II heeft een verwachte uitlever datum van eind Mei.
Het grootste voordeel voor ons zal de on-board videokaart zijn die als het goed is een flinke sprong voorwaarts zou moeten zijn tov de Radeon 9500. Er wordt zelfs gesproken over beter dan de MP mods.
Dit zullen we hier dan ook direct gaan testen als de units beschikbaar komen.

Upgrade path
Voor de bestaande klanten zullen we een upgrade plan uitvoeren.
De upgrade prijs voor de H3D-II met inruil van de H3D bedraagt € 495,00, je krijgt dus € 500,00 retour voor de oude kaart.

Het is allemaal nogal plotseling gegaan met de nieuwe kaart, vandaar dat we voorlopig de prijs van de oude H3D op € 850,00 laten staan om mensen toch een aanbieding te kunnen doen die voordeliger is dan de H3D-II die voor de meeste mensen waarschijnlijk overkill is (tenzij je het beste wilt natuurlijk ;D).

Wil je bestellen wees dan snel, er zullen eerst 100 units beschikbaar komen voor geheel Europa.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

En de prijs van de Aux kaart ?

Is er al bekend of er een RGBHV BNC output komt ?


Rob


J.A.F._Doorhof

Er komt een RGBHV output board, volgens de berichten zou deze rond de € 125,00 gaan kosten.

De HD kaart zal dacht ik rond de € 330,00 kosten.

maar exacte prijzen volgen nog.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

#4
Hoi Frank,

Tja, zoals ik je recentelijk al gezegd heb, heb ik me steeds afgevraagd waarom er geen video DAC's op de H3D zitten. Dus ik krijg nu mijn zin, maar ik ben daar niet vrolijk over. Het constante geworstel om een werkend systeem te krijgen, is me het afgelopen jaar zwaar gevallen.

Mijn eerste PSM-1 was kapot en werkte dus helemaal niet, de tweede PSM had last van forse deinterlacing fouten bij een aanzienlijk aantal PAL en NTSC titels. Dus dan maar de upgrade naar een H3D. Tevens een SDI uitgang en ATI Radeon 9500 gekocht.

Mijn PC + H3D bleek echter last te hebben van varierende lipsync problemen bij zowel PAL als NTSC, die ondanks alle uitgevoerde tips van het immersive forum niet weggingen. Aangezien meerdere H3D gebruikers hier last van hebben, is dit klaarblijkelijk niet exemplarisch of het gevolg van mijn onhandigheid. Zowel Tom Strade als Mark Rehjon hebben al aangegeven dat de lypsinc problemen voortkomen uit factoren in de PC omgeving, waarop ze geen invloed kunnen uitoefenen. Hierbij is de waarschijnlijke boosdoener de oncontroleerbare buffering, die zich op vele plekken voordoet in de PC. Na rapporten op het immersive forum dat bij overgang op andere hardware het probleem bij sommige H3D bezitters opgelost zou zijn, heb ik vorige week een nieuw moederbord en CPU gekocht en afgelopen weekend in elkaar gezet. Maar deze nieuwe computer heeft zelfs nog meer last van varierende lipsync dan mijn oude computer, dus dit is van de regen in de drup.

En in hetzelfde weekend dat ik een nieuwe PC in elkaar aan het zetten was, lees ik dat ik nu weer een upgrade kan doen naar de H3D-II voor weer eens 495 euro, waarbij door het slimmere ontwerp, lees video DAC's op de H3D, er zeer waarschijnlijk geen lipsync problemen meer zullen optreden. Maar aangezien ik vind dat er eigenlijk sprake is van een, wellicht onvoorziene, conceptuele fout in de H3D, nl. de oncontroleerbare afhankelijkheid van de rest van de PC (DirectX, PCI bus enz. enz.),  vind ik de upgradeprijs van 495 euro + 125 euro voor een RGBHV bracket erg hoog. Ik vind dat Immersive hier een betere oplossing voor had moeten verzinnen.

Kortom, na heel veel tijd en geld geinvesteerd te hebben, heb ik nog steeds niks wat goed werkt. Voor alle duidelijkheid, dit is geen verwijt aan Frank, want die heeft me steeds fair behandeld, maar ik ben hier inmiddels wel knap wanhopig van geworden.

Groeten,

Ruud


garmtz

Hallo Ruud, dat is een behoorlijk horror-verhaal...  :(

Ik ben een persoon die heel erg afwachtend is in heel veel dingen. Aangezien mijn PSM-1 in mijn Sony DVP-S7700 zo perfect werkt op 1024x768, ben ik tot op heden op niets anders overgegaan. Nu ik echter met de Cine 8 projecteer zie ik scanlines en is mijn beeld dus net een beetje rafeliger dan ik zou willen, een hogere resolutie zou dus beter zijn. Wat ik dus ga doen is zelfs gewoon mijn LIMO gebruiken met een goede DVD-speler, want die is danwel niet helemaal briljant in zijn de-interlacing, maar doet wel 1050p, wat een mooi plaatje geeft. Dit doe ik totdat er een scaler komt die ECHT helemaal "mijn ding" is. Ik ga niet kl*ten met HTPCs en kaarten, ben daar gewoon te lui voor. Ik hoop gewoon dat er in de zeer nabije toekomst een mooie "turn-key" oplossing voor me komt die niet teveel geld kost, want dat is nu echt zo'n beetje op...

Weet niet precies waarom ik dit hier post, maar zijn gewoon mijn eigen omzwervingen. De H3D II klinkt voor mij althans wel interessant.

pietnoeck

Ruud,
schakel over op dscaler en de lips-sync problemen behoren tot het verleden.

Frank,
Ik vrees dat het "beter dan radeon 9500 met MPmod" enkel opgaat voor de combinatie H3D II met de HD-aux board en dat je dan daar de RGBhs 5
BNC op kan aansluiten ipv de DVI uitgang.
Mijn vraag is daarom, is het mogelijk om dezelfde bundel aan te bieden als Tom Strade in de VS voor 599 euro/$
Ik zag al dat je de zelfde prijs hebt voor de H3D II , 499 euro /$.  Als je dit aan Tom vraagt dan zal dat wel gaan denk ik.
"" The trade-up price of the H3D-II + HD Aux will be $595. When you place an order for the H3D-II card only, please use the discount code - WHOLE9YARDS * ""

Robbo

Ruud,

Hoewel ik vaak de neiging heb om te upgraden naar het nieuwste moet je toch kijken welke voordeel je haalt uit het eventueel upgraden naar de H3D-II.    De H3D doet zijn werk gewoon prima; qwa beeld heb ik daar eigenlijk niks meer te wensen.  Of er lip-sync op de H3D-II zit moeten we ook maar weer afwachten.


Rob

RuudG

Garmt,
QuoteHallo Ruud, dat is een behoorlijk horror-verhaal...  
Zo voelt het inderdaad wel aan.
QuoteIk hoop gewoon dat er in de zeer nabije toekomst een mooie "turn-key" oplossing
Hier ben ik ook een groot voorstander van. De flexibliteit die vaak geroemd wordt van de PC is in mijn ogen een duur betaalde. Instabiliteit, gebruikersonvriendelijkheid, herrie, onvoorspelbaarheid enz. maken me geen fan van PC's in de HT. Het zal me niet verbazen dat vlak nadat ik de H3D-II heb gekocht er zo'n oplossing komt, ofwel alle faciliteiten  ingebouwd in een DVD speler :P .
QuoteWeet niet precies waarom ik dit hier post, maar zijn gewoon mijn eigen omzwervingen.
Ter lering ende vermaak van mij?

Maar goed om te horen dat jij rustig kunt wachten tot zich, een voor jou aantrekkelijke, opvolger van je huidige speler aandient. Ik ben jaloers ;) .

Piet,
Quoteschakel over op dscaler en de lips-sync problemen behoren tot het verleden.
Dscaler is jammer genoeg een weg die ik liever niet wil bewandelen. Er zitten me momenteel te veel haken en ogen aan het product. Maar wie weet wat de toekomst gaat brengen.

Robbo,
QuoteHoewel ik vaak de neiging heb om te upgraden naar het nieuwste moet je toch kijken welke voordeel je haalt uit het eventueel upgraden naar de H3D-II.  De H3D doet zijn werk gewoon prima; qwa beeld heb ik daar eigenlijk niks meer te wensen.  Of er lip-sync op de H3D-II zit moeten we ook maar weer afwachten.
Tja, altijd het nieuwste willen heb ik in dit geval wat minder last van (ik heb daar bij vernieuwde DVD transfers veel meer last van :D) Maar inderdaad of de sync problemen opgelost zijn met de H3D-II weten we nog niet.

Het is me niet helemaal duidelijk of het voor RGBHV output nodig is om de HD-AUX kaart te hebben. Aangezien op de foto hierboven een pinheader aanwezig is voor analoge component/RGB out lijkt het me niet, maar de wereld zit altijd ingewikkelder in elkaar als ik denk. Bv. doordat deze output header geen HV kan doorgegeven en dat daar dus de HD-Aux bij nodig is?

Groeten,

Ruud

J.A.F._Doorhof

Hi,

@Ruud.
Het lipsync probleem is met D-scaler opgelost, maar ook hier heb ik geen last van zwevende lipsync, heb je wel je AGP SPEED op 0 staan voor de Radeon ?

De lipsync problemen zijn maar bij een hele kleine groep aanwezig (lees 1-2 seconden lipsync) de overgrote meerderheid heeft een lipsync delay van tussen de 2-4 frames (afhankelijk van de PC).
Het uitschakelen van de services van Microsoft, het AGP speed verhaal en de vele andere tips die je op dit board vindt brengt het bij veel mensen terug tot 1 frame delay (hetzelfde als de PSM-1).

Aangezien de Meridian een delay instelling heeft heb ik niets aan mijn systeem veranderd, alleen een schone install met SP1 en alle updates en ik heb dus een delay van STABIEL 3 frames. Zet ik alle services uit kom ik uit op 1.5 frame, zet ik de AGP speed op 0 op 1.

Probeer ook je H3D even in andere slots te plaatsen, slot 3 geeft vaak de beste resultaten.

@all
De upgrade zal in Europe gelijk zijn aan de US aanbiedingen.

Het beste voor de klanten hier lijkt me even te wachten op de testen die ik zeker zal gaan doen.

De beste combinatie voor alsnog lijkt me de H3D-II met de BNC uitgang voor CRT liefhebbers en de DVI output voor de digitale liefhebbers.

De HD eigenschappen hebben we hier weinig aan tenzij we HD TV willen bewerken. De algehele update is dan ook voornamelijk gericht op HD uitzendingen/materiaal.

De onboard videokaart heeft een voordeel, deze is 12taps ipv de standaard 4taps van de Radeon, MAAR dit is volgens mij alleen van voordeel als je naar vreemde resoluties moet scalen zoals bv 1024x768 welke niet een schone 1:2 vermenigvuldiging is.

Verder is het voordeel van de onboard kaart dat je een genlocked signaal hebt dus redelijk makkelijk naar 72Hz of andere refreshes kunt scalen.

Persoonlijk zal ik upgraden, (ik moet wel) en daarna hier de resultaten posten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

QuoteHet lipsync probleem is met D-scaler opgelost
Zoals ik hier boven al zei, wil ik om praktische redenen geen dscaler gebruiken. Los daarvan is het een immersive probleem en behoort ook door hun opgelost te worden.
Quoteheb je wel je AGP SPEED op 0 staan voor de Radeon?
Zoals ik hier boven ook al zei, heb ik alle aanbevelingen van dit forum en het immersive forum uitgevoerd. Het helpt alleen niet.
QuoteDe lipsync problemen zijn maar bij een hele kleine groep aanwezig
De zinssnede "maar bij een kleine groep" brengt de suggestie met zich mee, dat het daarmee om een klein probleem gaat. Dat voelt echter heel anders als je tot die kleine groep behoort.

Ik heb overigens nog geen antwoord op mijn hierboven gestelde vraag:
"Het is me niet helemaal duidelijk of het voor RGBHV output nodig is om de HD-AUX kaart te hebben. Aangezien op de foto hierboven een pinheader aanwezig is voor analoge component/RGB out lijkt het me niet, maar de wereld zit altijd ingewikkelder in elkaar als ik denk. Bv. doordat deze output header geen HV kan doorgegeven en dat daar dus de HD-Aux bij nodig is?"

Kun je die alsnog beantwoorden?

Groeten,

Ruud


J.A.F._Doorhof

Die kan ik beantwoorden zo gauw als ik het weet  ;D.
Het product komt pas over 5-6 weken op de markt, er is veel nog niet helemaal duidelijk.

Voor zover ik het NU begrijp gebruiken wij de H3D-II hetzelfde als de H3D alleen nu met een opsteekboard voor 5xBNC (RGBHV) de aux kaart zou alleen voor HD te gebruiken zijn.

Ruud open even een nieuw topic over de problemen die je hebt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

6. On-board 10-bit DAC allows for direct output from the H3D-II card via Component or RGB output - meaning you don't need an expensive graphics card, nor do you need to send the data over the PCI bus as it will go directly out of the Fli2300. (*requires the optional HD Aux board)

DVI Output via HD Aux board using the Fli2300's 12-tap scaling engine, or;

RGB or Component Output - via HD Aux board using on-board DAC and 12-tap scaling engine on Fli2300


Bovenstaande lijkt mij toch duidelijk te wijzen op feit dat HD-aux kaart nodig is omdat ook daar de DVI uitgang op zit die configurabel is en waarlangs ook component en RGB kan uitgezonden worden.
Hierop was dan vraag voor de RGBHV uitgang die dan snel in elkaar gezet is via dezelfde weg.
Anders zoke ik het nog even op

J.A.F._Doorhof

Klopt,
Maar er is ook sprake van een aparte module voor RGBHV.
EN
Je kunt de H3DII ook gebruiken zonder de eigen uitgang.

Ik geloof dat Tom een powerpoint presentatie in elkaar aan het zetten is voor de enorme hoeveelheid combinaties en mogelijkheden  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Ik heb net een aantal threads op het immersive forum gelezen.
Het lijkt mij dat er alleen een Holo3D2 en een RGBHV output optie nodig is. De is wel duur met 125 Euro, het lijkt alleen een stekker en 5 BNC's plugjes te zijn die aangesloten wordt op een connector op de H3d2 zelf (Niet op het HDbord)

Maar goed, ik heb ooit geprobeerd een 5 BNC naar 15 pin VGA kabel zelf te maken omdat het goedkoper was. Doe ik nooit weer  >:(

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

pietnoeck

"Het grootste voordeel voor ons zal de on-board videokaart zijn die als het goed is een flinke sprong voorwaarts zou moeten zijn tov de Radeon 9500. Er wordt zelfs gesproken over beter dan de MP mods.
Dit zullen we hier dan ook direct gaan testen als de units beschikbaar komen."

Frank kan je dit reeds bevestigen of dit zo is ?
Ik twijfel nog rond de upgrade omdat er nog niet reviews zijn van de kaart en je dus niet weet wat je koopt.
"

J.A.F._Doorhof

Zodra ik de kaarten heb kan ik een uitspraak doen, ik wil best wat gaan roepen maar daar heeft niemand wat aan toch ?

Het hele idee van de onboard kaart lokt mij enorm helemaal nu ik gezien heb wat voor winst de VMR gaf op een beeld dat volgens mij al perfect was.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview