De laatste weken (of ehmm.. maanden) druk aan het schuren en lakken geweest. Inmiddels 2 lagen grondverf en 3 of 4 lagen lak erop zitten. Tussen de laklagen licht geschuurd.
Het resultaat is dat ik 2 zwarte kasten heb die een beetje sinasappelhuidje hebben (valt op zich mee) en een aantal belletjes in de lak (zelfde belletjes als in de BlackPearl (mooi voorbeeld project Mr TC!!!) ook hier op het forum).
De laatste week begonnen met het echt glad schuren en polijsten. De eerste kast was bijna klaar tot ik op een paar plaatsen net door de laklaag heen geschuurd had...

Ik heb net iets mattere verf gebruikt dan zijdeglans (in slijtvaste variant). Het resultaat na polijsten is niet mat maar spiegelend (en behoorlijk glad), het geeft een heel diepzwarte kleur. Een stuk gladder en spiegelender dan het proeflak voorbeeldje van hierboven
Overigens fantastisch spul dat finesse-it van 3M (polijstmiddel, thnx voor de tip/voorbeeld 'Mr TC'). De werking is wel heel afhankelijk van het gebruikte doekje.. Ik polijst met de hand en gebruik hiervoor zachte poetsdoekjes. De hele zachte super absorberende doekjes polijsten een stuk minder goed dan een iets minder zacht doekje. Daar zit zeker verschil in.
De komende weken 1 kast nog een keer compleet opnieuw lakken en kijken of ik de kast waar ik door de lak heb geschuurd kan bijwerken. Als dat klaar is moet ik maar weer eens wat fototjes plaatsen..
Ik ben ook al bezig geweest met het solderen van speakerconnectoren voor in- en voor buiten de kast.
Het einde is in zicht.... dat volgt het inregelen, spelen met allerlei filtering instellingen (type/stijlheid filter en scheidingsfrequentie met speakers)