LAB12+ ICEpower

Started by knubbe, February 20, 2008, 10:46:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

ziet er strak uit, het is meer een subwoofermeubel op deze wijze gebouwd.

T.Rodenburg93

Quote from: knubbe on January  6, 2012, 13:37:14
Spullen binnen!
Meteen even aan de slag gegaan. Hoekjes eruit gefreesd en even vlug gemonteerd :]




Ziet er goed uit, beetje eenheid met die kasten houd ik wel van  8)
Maar als ik vragen mag, als je toch de kast zo gaat afwerken w.aarom heb je er dan voor gekozen om deze in verstek te maken?
Of gewoon omdat het kan ;)

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

jslaman

Ziet er erg mooi uit, maar gaan die lijsten niet rammelen als de sub aan het werk wordt gezet?

knubbe

Ik heb van de randen 7mm afgefreesd, met MDF van 25mm hou ik zonder verstek te zagen nog een flink oppervlak kopse kant over. Verstek zagen heeft me niks extra's gekost dusja keuze was niet zo moeilijk.

Ik denk niet dat het gaat trillen. Sowieso en de kast behoorlijk stijf denk ik en het framewerk komt er straks omheen. Nu zit het 'handstrak' en past het net niet. Straks als de kist in de lak zit bevestig ik het frame door het met spanbanden strak te trekken. Ik vermoed dus dat ik er geen last van ga krijgen.

Hoop hem snel af te kunnen maken. Dit weekend opschuren. Dan even plekje zoeken om te kunnen primeren en aflakken.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Opgeschuurd en begonnen met het primer werk !
Buiten even een overkapping gemaakt met gespannen zeil.
Als de primer er goed op zit weer even strak schuren en dan de kleur erop, dat zal wel binnen gebeuren.

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Nadat er 2 bussen spuitprimer in het MDF getrokken waren de keuze om meer bussen te halen of MDF primer te halen.
Toch maar voor de MDF primer gegaan en vandaar erop gezet met een roller (4 lagen).

Nu zijn de vezels alleen nogal opgezwollen wat ik niet strak krijg met schuren zonder de complete laag eraf te schuren.
Binnenkort maar eens een bus spuitplamuur halen, hopelijk los ik het daar mee op.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

T.Rodenburg93

Dat het MDF een beetje optrekt heb ik ook gehad na voorbehandelen met de voorstrijk. Hierna na het (met de roller) aanbrengen van de grondverf is dat niet zo'n probleem meer wanneer je dit netjes schuurt met bijvoorbeeld p240 wordt het weer helemaal glad. En tja schuren zal je niet aan ontkomen  ;)
Good luck!

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

knubbe

Quote from: T.Rodenburg93 on January  9, 2012, 20:54:41
Dat het MDF een beetje optrekt heb ik ook gehad na voorbehandelen met de voorstrijk. Hierna na het (met de roller) aanbrengen van de grondverf is dat niet zo'n probleem meer wanneer je dit netjes schuurt met bijvoorbeeld p240 wordt het weer helemaal glad. En tja schuren zal je niet aan ontkomen  ;)
Good luck!

Tim

Ik heb er nu dus 4 lagen MDF grondverf opgerold, maar als ik die vezels nu weg moet schuren dan is alle grondverf er weer af :)
Net even wat op niet gezocht en spuitplamuur zou dit moeten verhelpen, ik hoop het.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

T.Rodenburg93

#108
Dan ben jij officieel de wereldrecord houder dun rollen ;D of had je het MDF helemaal niet voorbehandeld?
Na 2 laagjes grondverf kon ik het namelijk gewoon netjes opschuren en bleef de grondverf ook nog aardig intact.
Spuitplamuur kan natuurlijk ook gewoon ;)

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

knubbe

Quote from: T.Rodenburg93 on January  9, 2012, 21:09:18
Dan ben jij officieel de wereldrecord houder dun rollen ;D of had je het MDF helemaal niet voorbehandeld?
Na 2 laagjes grondverf kon ik het namelijk gewoon netjes opschuren en bleef de grondverf ook nog aardig intact.
Spuitplamuur kan natuurlijk ook gewoon ;)

Tim

Haha, moet wel zeggen dat ik vrij dun gerold heb :) Bang dat ik het weer eraf moet schuren ;)
Had trouwens niet voorbehandeld, buiten de spuitprimer (niet MDF) die er een beetje op/in zat. Dat zal het ook wel zijn!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Quote from: T.Rodenburg93 on January  9, 2012, 20:54:41
Dat het MDF een beetje optrekt heb ik ook gehad na voorbehandelen met de voorstrijk. Hierna na het (met de roller) aanbrengen van de grondverf is dat niet zo'n probleem meer wanneer je dit netjes schuurt met bijvoorbeeld p240 wordt het weer helemaal glad. En tja schuren zal je niet aan ontkomen  ;)
Good luck!

Tim
Wat bedoel je met :voorbehandelen met de voorstrijk,als ik vragen mag?

T.Rodenburg93

Quote from: morca on January  9, 2012, 23:16:23
Wat bedoel je met :voorbehandelen met de voorstrijk,als ik vragen mag?

Ik heb voordat ik ging verfen eerst de kast met MDF voorstrijk behandeld (alabastine) wat een soort houtlijm met water is wat de zuiging van het MDF tegengaat.
Waardoor je minder verf nodig hebt.

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

morca

Quote from: T.Rodenburg93 on January  9, 2012, 23:41:58
Ik heb voordat ik ging verfen eerst de kast met MDF voorstrijk behandeld (alabastine) wat een soort houtlijm met water is wat de zuiging van het MDF tegengaat.
Waardoor je minder verf nodig hebt.

Tim
Ok dat is intressant,is dat speciaal voor mdf? ik zal wel eens kijken voor me volgende kistjes,die randen zijn  :devil:      :D

knubbe

Gisteren maar eens naar de verf winkel ipv de bouwmarkt gegaan :)

Nieuwe primer mee gekregen en 2 lagen aangebracht.
Stukken beter nu, zit nu echt een fatsoenlijke laag op.
Topvlak geschuurd met korrel 400 en nu de rest nog :P
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Bart_M

Had je de kast niet beter kunnen laten spuiten?

Uit mijn hoofd was ik €75 kwijt en dan is het eindresultaat ook echt helemaal af. De kast was netjes geschuurd maar, verder geen primer oid gebruikt.

Daar kan je zelf toch niet voor klooien?

knubbe

Quote from: Bart_M on January 11, 2012, 09:43:14
Had je de kast niet beter kunnen laten spuiten?

Uit mijn hoofd was ik €75 kwijt en dan is het eindresultaat ook echt helemaal af. De kast was netjes geschuurd maar, verder geen primer oid gebruikt.

Daar kan je zelf toch niet voor klooien?

75euro valt idd wel mee. Maar het blijft hobby hè. Je leert er weer van en vind het zonde om straks heel de sub te hebben gemaakt maar dan de afwerking te hebben uitbesteed :)
Maar kan me goed voorstellen dat je voor dat bedrag dit lekker overslaat :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Quote from: Bart_M on January 11, 2012, 09:43:14
Had je de kast niet beter kunnen laten spuiten?

Uit mijn hoofd was ik €75 kwijt en dan is het eindresultaat ook echt helemaal af. De kast was netjes geschuurd maar, verder geen primer oid gebruikt.

Daar kan je zelf toch niet voor klooien?
Werken ze dan ook de kopse kanten voor je met grondverf.Of moet je dit zelf doen?
Denk dat ik een nieuw kistje ga maken en zit over spuiten te denken

Bart_M

Gewoon helemaal netjes maken, je hoeft de kopse kanten niet in de primer te zetten.

morca

Quote from: Bart_M on January 11, 2012, 19:48:14
Gewoon helemaal netjes maken, je hoeft de kopse kanten niet in de primer te zetten.
schoefgaten afwerken,en klaar,ok

die kopse kanten weet de spuiter dan raad mee neem ik aan?

mooi prijsje,op me werk is het me ook al eens beloofd,maar eens wat nieuws bouwen met de kans dat me chef het regelt, voorniks is zeer groot.

Nou weet ik alleen die mooie JL kleur niet meer maar die zoek ik wel even op  :D

Bart_M

Jep, gewoon plamuren en schuren en afleveren.

knubbe

Sub maar even verhuisd naar mn klusruimte :D
Gisterenavond geschuurd met korrel 400 en nog even eroverheen met korrel 1000.
Begonnen met spuiten in RAL9010. Kleur leek me wat grijzig maar het was ondertussen al 2300u en het licht is niet zo goed daar.
Als ik morgen nog tijd heb ga ik voor mn werk er nog even langs om te kijken.



-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

T.Rodenburg93

Leuk je ben weer een beetje verder met de subwoofer. Hij ziet er al super uit, maar eerlijk is eerlijk verbleekt hij toch in schoonheid bij die andere beauty :P

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

yorkie13

Gaat niet passen in de kofferbak  :D


blue-eyes

#124
Quote from: morca on February 16, 2012, 17:30:39
Mooi man,2e hobby auto,s,goed bezig.
Zal idd niet onder de kap passen  :clapping:

Gewoon creatief zijn :D :D (eigen foto's van eigen situatie een jaar of wat geleden)




Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey