@Home digitaal 's avonds beter?

Started by Berend Jansen, February 20, 2008, 10:14:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Berend Jansen

Ik heb sterk de indruk dat m'n JVC lcd 's avonds een betere weergave van @Home digitale tv (via een Digi1) heeft dan overdag.
Veel zenders lijken dan warempel wel analoog. Onscherpte, artefacten, blokkerigheid. 's Avonds is dat af en toe ook wel eens het geval, maar over het algemeen is de kwaliteit dan stukken beter.
Dat zou te maken kunnen hebben met het verschil in lichtinval/-sterkte e.d., maar met het afspelen van (HD-)dvd's merk ik geen verschil op.
Receiver: Denon DRA-1000
Cd-speler: Denon DCD-755AR
Speakers A: Tannoy Reveal passive, speakers B: Eltax Monitor III Anniversary
Sub: Mordaunt Short 308

zuidwester

Hum geen verschil gemerkt..
Misschien dat er overdag meer hehalingen en oude series op zijn?
Het journaal ea ziet er bij mij altijd even goed uit
ontferm U over ons

Sonic Circle

Heb je geen lichtsensor die alleen op bepaalde inputs werkt?

Ik heb er namelijk ook totaal geen last van (Casema digitaal).

Deleted member

Vervuilde stroom?  ???

Of vermoeidheid natuurlijk waardoor het 's avonds minder opvalt! ;)

JeKa

Quote from: pipoplus on February 20, 2008, 15:13:07
Hum geen verschil gemerkt..
Misschien dat er overdag meer hehalingen en oude series op zijn?
Het journaal ea ziet er bij mij altijd even goed uit

Ook waar ik aan dacht. Het journaal is dan idd een goede maatstaf.
Zelf heb ik ook @home (met Samsung decoder) en het is mij nog nooit opgevallen.
Mijn moeder heeft ook de dig1 en ik kan nou niet zeggen dat ik daar erg over te spreken was.

Berend Jansen

Quote from: JeKa on February 20, 2008, 15:49:11
Ook waar ik aan dacht. Het journaal is dan idd een goede maatstaf.
Zelf heb ik ook @home (met Samsung decoder) en het is mij nog nooit opgevallen.
Mijn moeder heeft ook de dig1 en ik kan nou niet zeggen dat ik daar erg over te spreken was.

Ik begrijp hieruit dat er verschil in beeldkwaliteit is tussen de Samsung en de Digi1? Volgens de winkelier maakte het niet uit of ik een Humax, Philips, Digi1 of Samsung decoder nam.
En de Digi1 was toevallig met card voor € 79 leverbaar. De Samsung zou € 99 moeten kosten exc. card (€15).
Receiver: Denon DRA-1000
Cd-speler: Denon DCD-755AR
Speakers A: Tannoy Reveal passive, speakers B: Eltax Monitor III Anniversary
Sub: Mordaunt Short 308

JeKa

Quote from: Berend Jansen on February 21, 2008, 00:33:45
Ik begrijp hieruit dat er verschil in beeldkwaliteit is tussen de Samsung en de Digi1? Volgens de winkelier maakte het niet uit of ik een Humax, Philips, Digi1 of Samsung decoder nam.
En de Digi1 was toevallig met card voor € 79 leverbaar. De Samsung zou € 99 moeten kosten exc. card (€15).

Dat weet ik niet zeker, omdat ze beiden in een andere setup staan, maar de dig1 heb ik al geregeld blokvorming en vastlopers zien krijgen.

Kanariepiet

Hier in het gezellige brabant vind ik dat ook enige tijd geleden de kwaliteit van @home achteruit is gegaan.

Voorheen op m`n Toshiba LCD nooit last van bewegende rode/roze objecten en tegenwoordig lijkt het wel of er ghosting aanwezig is bij alleen die kleuren :'(

Bij dvd, blu-ray niet aanwezig!

Zijn ze weer vet aant comprimeren zeker?

Berend Jansen

Ik heb vandaag (eindelijk!) m'n Panasonic 42PV70 in gebruik genomen, samen met een nieuwe Digi1 en dat lijkt wel goed te gaan.
Kan natuurlijk aan de Pana liggen, maar 't beeld is een stuk rustiger.
De scherpte is wat minder, maar ik heb begrepen dat een plasma (net zoals een goede speaker) pas na 200 uur loskomt. Ben benieuwd.
Receiver: Denon DRA-1000
Cd-speler: Denon DCD-755AR
Speakers A: Tannoy Reveal passive, speakers B: Eltax Monitor III Anniversary
Sub: Mordaunt Short 308

Berend Jansen

Ik lees hier en daar ook berichten over aanzienlijk verschil in beeldkwaliteit tussen scart 1 en 2 (2 is scherper dan 1).
Kan het zelf wat moeilijk controleren, omdat het ding aan de muur hangt én nog niet is ingespeeld (hooguit een paar uur aangestaan).
Maar wat kan dat verschil, voor zover aanwezig, verklaren en heeft iemand daar ervaring mee?
Receiver: Denon DRA-1000
Cd-speler: Denon DCD-755AR
Speakers A: Tannoy Reveal passive, speakers B: Eltax Monitor III Anniversary
Sub: Mordaunt Short 308

Snowmaster

Quote from: Berend Jansen on February 20, 2008, 10:14:35
Ik heb sterk de indruk dat m'n JVC lcd 's avonds een betere weergave van @Home digitale tv (via een Digi1) heeft dan overdag.
Veel zenders lijken dan warempel wel analoog. Onscherpte, artefacten, blokkerigheid. 's Avonds is dat af en toe ook wel eens het geval, maar over het algemeen is de kwaliteit dan stukken beter.
Dat zou te maken kunnen hebben met het verschil in lichtinval/-sterkte e.d., maar met het afspelen van (HD-)dvd's merk ik geen verschil op.

Je bevestigt precies mijn gedachten van de laatste weken. Blokken heb ik overdag nog niet, maar wel meer "prut" in beeld dan 's avonds. Ook ik dacht eerst aan lichtval e.d., maar dat is niet het geval. Al een paar keer heb ik gedacht om het na te vragen bij @home, maar zo'n klantenservice weet toch niets over bitrates.
Ik woon in Hengelo en jij?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Berend Jansen

Excuses voor het late antwoord, ik was een week weg.
Ik woon in Assen.
Receiver: Denon DRA-1000
Cd-speler: Denon DCD-755AR
Speakers A: Tannoy Reveal passive, speakers B: Eltax Monitor III Anniversary
Sub: Mordaunt Short 308

Snowmaster

Heb je geskied  :D ?

De kwaliteit van de uitzendingen lijkt 's avonds misschien ook beter omdat het geen herhalingen of oude uitzendingen zijn. Dit verklaart misschien wel iets.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)