Waar hang ik het beste mijn luidsprekers?

Started by 3s, February 19, 2008, 20:04:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

3s

Graag had ik geweten waar ik het beste mijn luidsprekers hang. Ik zou zowel in de keuken, eettafel, zetel als bureau muziek willen horen.

Mijn pc, DVD-speler van TV en CD-speler zou ik allemaal verbinden met één receiver waarop de luidsprekers aangesloten worden. Het geluid mag overal even luid spelen. Misschien opteer ik toch nog voor 2 zone's, een zone keuken en een zone living bureau, of is dit niet aan te raden?

Ziehier het zeer primitieve plan van de gelijkvloers:  ;D


Dirc

Hoeveel speakers gaat het om?

Stereo?
5.1?
7.1?


Op www.floorplanner.com kun je gratis een plattegrond maken.

3s

Dit heb ik nog niet beslist. Ik ben momenteel alles aan het uitzoeken. Voorstellen wat ik best koop?

Dirc

hangt natuurlijk ook af van de kwaliteit muziek die je wilt.

Stel je kiest voor 5.1 en stelt dit op rond de zetel / haard+tv zodat daar de muziek het beste klinkt, dan is er natuurlijk bij de keuken en het bureau ook muziek te horen.

Het is maar net waar welke kwaliteit muziek moet klinken. Ik kan me voorstellen dat de keuken niet veel uitmaakt, omdat je toch te maken hebt met afzuiger enz.
Ook bij een bureau, onder het studeren bijvoorbeeld heb je liever achtergrondmuziek,

3s

Is dit een goeie positie als je enkel stereo wil en geen surround voor de tv. Op die manier heb je zowel op je bureau, eetplaats, als keuken degelijke muziek (alhoewel het zo waarschijnlijk meer geschikt is als achtergrondmuziek?)


Dirc