Universal goes blu-ray

Started by Gaeje, February 19, 2008, 18:56:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marsh

Quote from: Darkman on March  3, 2008, 16:39:44
Tja ik heb gisteren een stukje Transformers gekeken op hd-dvd op mijn "slechts" 720p beamer met "slechts" dolby digital plus over HDMI naar mijn "slechts" hdmi 1.1 receiver  ;D En dat was me toch SUPER !.

Wat een soundtrack, in dolby digital plus is het al fenomenaal mooi en duidelijk al mooier dan de DVD variant, die ook niet misselijk is.
Beeld was ook mooier dan ik had verwacht....

Als de BD variant straks een lossless track heeft, dan vraag ik me af of je daar nog wel veel verschil tussen gaat horen, zie ook het stukje dat hier eerder gepost is over HDMI 1.3 en dat de soundtrack van Transformers één van de betere is en veel beter klinkt dan vele True HD tracks....

De MM in Arnhem had hem aanstaan op een hd scherm via HD-DVD... ik dacht eerst serieus dat ik naar the making off aan het kijken was, zo reallistisch leek het.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Darkman

Quote from: Marsh on March  3, 2008, 16:59:21
De MM in Arnhem had hem aanstaan op een hd scherm via HD-DVD... ik dacht eerst serieus dat ik naar the making off aan het kijken was, zo reallistisch leek het.

Vet he ... toen ik hem opzette en Optimus zijn relaas begon over die All spark... kreeg ik gewoon kippevel. Heerlijk zware volle stem, ik had het geluid ook meteen harder staan dan ooit te voren, des te zuiverder de input, des te meer je met de volumeknop gaat spelen, zo lijkt het ;)
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Marsh

Quote from: Darkman on March  3, 2008, 17:19:38
Vet he ... toen ik hem opzette en Optimus zijn relaas begon over die All spark... kreeg ik gewoon kippevel. Heerlijk zware volle stem, ik had het geluid ook meteen harder staan dan ooit te voren, des te zuiverder de input, des te meer je met de volumeknop gaat spelen, zo lijkt het ;)

Ik had het eigenlijk over de beeldkwaliteit.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Darkman

#28
Quote from: Marsh on March  3, 2008, 17:21:01
Ik had het eigenlijk over de beeldkwaliteit.

Nee, dat begrijp ik ;) hij zal bij de MM wel niet hard hebben gestaan in een degelijke surround opstelling, maar dan weet je wat je te wachten staat :P
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Marsh

Quote from: Darkman on March  3, 2008, 17:22:53
Nee, dat begrijp ik ;) hij zal bij de MM wel niet hard hebben gestaan in een degelijke surround opstelling, maar dan weet je wat je te wachten staat :P


Sterker nog, ... een bose setje.  :-X
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Nooff

Quote from: Darkman on March  3, 2008, 16:39:44
Tja ik heb gisteren een stukje Transformers gekeken op hd-dvd op mijn "slechts" 720p beamer met "slechts" dolby digital plus over HDMI naar mijn "slechts" hdmi 1.1 receiver  ;D En dat was me toch SUPER !.

Wat een soundtrack, in dolby digital plus is het al fenomenaal mooi en duidelijk al mooier dan de DVD variant, die ook niet misselijk is.
Beeld was ook mooier dan ik had verwacht....

Als de BD variant straks een lossless track heeft, dan vraag ik me af of je daar nog wel veel verschil tussen gaat horen, zie ook het stukje dat hier eerder gepost is over HDMI 1.3 en dat de soundtrack van Transformers één van de betere is en veel beter klinkt dan vele True HD tracks....

Dat valt pas te vergelijken als Transformers op BD uit is met LPCM natuurlijk. Transformers is sowieso een film die boombastic klinkt al had het LFE wel iets beter gekund. Bij de DD 5.1 track is de LFE veel nadrukkelijker aanwezig, zoals hij in de bios ook klonk. Transformers met DD+ kan men niet vergelijken met bijvoorbeeld Resident Evil 1 met True HD

Darkman

Quote from: Nooff on March  3, 2008, 17:41:12
Dat valt pas te vergelijken als Transformers op BD uit is met LPCM natuurlijk. Transformers is sowieso een film die boombastic klinkt al had het LFE wel iets beter gekund. Bij de DD 5.1 track is de LFE veel nadrukkelijker aanwezig, zoals hij in de bios ook klonk. Transformers met DD+ kan men niet vergelijken met bijvoorbeeld Resident Evil 1 met True HD

Het viel mij wel op inderdaad dat de LFE wat minder bombastisch klonk op de HD-DVD, t.o.v. de DVD, dacht eerst dat het aan een setting oid zou liggen, maar desalniettemin, klinkt het nog steeds waanzinnig.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

squeek

Quote from: Darkman on March  3, 2008, 17:44:10
 

Het viel mij wel op inderdaad dat de LFE wat minder bombastisch klonk op de HD-DVD, t.o.v. de DVD, dacht eerst dat het aan een setting oid zou liggen, maar desalniettemin, klinkt het nog steeds waanzinnig.

dat geval van de hd dvd geluidskwaliteit, daar zijn wel wat pagina's over gezeverd dat niet goed klonk.


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Nooff

Het is ook echt waar. Ik was voorheen eigenaar van een XA1, waarbij de LFE compleet weg leek te vallen soms. Duwde ik de DVD versie in hetzelfde apparaat, dan was de LFE ZEER nadrukkelijk aanwezig. Lijkt me dus echt een productiefout geweest te zijn

squeek

jaja, ben het wel eens hoor. heb em gezien in de bios en dat was knallen, heb hem hier liggen en tvalt tegen jammer genoeg. mss dat als de bd beter is dat ik em nog wel eens bijkoop. moet het dan toch eerst gehoord hebben.


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Darkman

Jongens,

IK kwam dezehttp://hddvd.highdefdigest.com/1110/transformers.html review tegen en die suggereert dus dat de Transformers HD-DVD disc loads of LFE bevat ?  Vind het in elk geval wel heel vreemd. Zou er verschil zitten in de Europese of USA disc ? Of wellicht wel in de interpretatie van de streams door de verschillende spelers ?
Vind het allemaal maar vreemd...
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Darkman

Zoals hierboven te lezen viel, vond die reviewer dat er voldoende bass aanwezig was !, hij gaf de track 5 sterren.

Toch kon ik het daar niet helemaal mee eens zijn, maar wat bleek nu, ik kwam er achter dat alles wat ik binnen kreeg via HDMI in een 48khz sampling rate door de 9600 ging.
Dus ik vermoedde dat het wel zo moest zijn opgenomen... tot ik erachter kwam dat er ergens een kleine fout zat in de instelling. Dus die snel gewijzigd en meteen versprong het display naar M-PCM 96 khz !!.  En nu ineens is het totale geluid een stuk luider... is de LFE veel meer aanwezig, maar veel strakker aangestuurd. Vergeleken daarbij is de LFE van de DVD gewoon veel wolliger.  Er waren er al meer die de indruk kregen dat het minder indrukwekkend was dankzij dynamische compressie en mijn bevinding lijkt daarvan te getuigen.  Nu weet ik niet in welke samplingrate de analoge uitgangen van een Toshiba HD-DVD speler werken, maar als je dus practisch geen LFE hebt dan lijkt het mij dat dat dus geen 96 khz is !!.

Bovenstaande bevindingen dus met de Transformers disc !
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Gaeje

nog steeds geen bourne films op blu ray totnutoe. sowieso nog niks eigenlijk, tijd dat ze eens wat dingen gaan uitbrengen.

squeek

dude, vanaf deze zomer beginnen ze te releasen

http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2968

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |