Microsoft over naar Blu-Ray voor XBOX360

Started by svmnb, February 18, 2008, 13:29:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

svmnb

Bron: Tweakers.net

Microsoft werkt aan een externe blu-ray-speler voor de Xbox 360 die in mei op de markt zou moeten komen. De spelcomputerfabrikant lijkt daarmee de nederlaag van hd-dvd, dat eerder het standaard hd-formaat voor de 360 was, te erkennen.

Dit hebben medewerkers van Microsoft in Amerika tegenover Smarthouse bevestigd.

De overstap moet ervoor zorgen dat de Xbox 360 kan blijven concurreren met de Playstation 3, die al vanaf de lancering over een ingebouwde blu-ray-speler beschikt. Daardoor is er wereldwijd een behoorlijke afzetmarkt voor blu-ray ontstaan, wat naar verluidt de voornaamste reden zou zijn dat filmstudio's en retailers massaal voor blu-ray hebben gekozen.

Microsoft lijkt nu eieren voor zijn geld te kiezen nu hd-dvd uit de schappen lijkt te verdwijnen. Bovendien heeft Peter Moore, destijds vice-president van Xbox, al op de CES in 2006 gezegd dat er ooit een blu-ray-speler voor de Xbox 360 zou kunnen komen, mocht de noodzaak er komen. Overigens is de kans dat er een Xbox 360-model met een ingebouwde blu-ray-speler komt, klein: Microsoft ziet daar volgens Smarthouse geen brood in, aangezien de fabrikant verwacht dat downloads een grote rol gaan spelen in de hd-markt.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Dennistattoo

Zou als ik Sony was meteen een rechtszaak beginnen, niets Xbox met Blu-ray >:D. Alleen PS3 en andere merken maar geen microsoft hahahaha

PS3 rules
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

ajbeefde

Quote from: Denniskoi on February 18, 2008, 17:44:05
Zou als ik Sony was meteen een rechtszaak beginnen, niets Xbox met Blu-ray >:D. Alleen PS3 en andere merken maar geen microsoft hahahaha

PS3 rules

Sony zou gek zijn om dat te doen, ze vangen over iedere BR disk hun centjes..... :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Dennistattoo

Waar, maar Microsoft heeft wel geprobeerd om Blu-ray eruit te gooien. En dan had ik als ''uitvinder'' van Blu-ray mooi gezet '' Microrommel GEEN rechten op Blu-ray''

Hahaha  ;D
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

blue-eyes

Quote from: Denniskoi on February 18, 2008, 21:16:25
Waar, maar Microsoft heeft wel geprobeerd om Blu-ray eruit te gooien. En dan had ik als ''uitvinder'' van Blu-ray mooi gezet '' Microrommel GEEN rechten op Blu-ray''

Hahaha  ;D

Geld stinkt niet.......
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jowi

Quote from: Denniskoi on February 18, 2008, 21:16:25
Waar, maar Microsoft heeft wel geprobeerd om Blu-ray eruit te gooien. En dan had ik als ''uitvinder'' van Blu-ray mooi gezet '' Microrommel GEEN rechten op Blu-ray''

Hahaha  ;D
Jaaaaa hahahahahahaaaaaa hiihihihihii *kots*

en dan ook geen bluray spelers in machines met INTEL processoren!!! DAT zal ze leren! want INTEL zat ook in de HD-DVD groep!  eeeh oh nee dan lopen we centjes mis... en wij van wc-eend sony mogen natuurlijk wel geld verdienen! Microsoft niet, want die zijn stom.

Wat een onzin weer zeg, microrommel, blablabla. Get a fucking life.

Dennistattoo

jezus met je verkeerde been uit bed gestapt ofzo  ;D Xbox is nog steeds rommel in mijn ogen. Alleen maar problemen met die dingen,
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

Gaeje

Quote from: Blue-Eyes on February 18, 2008, 21:33:11
Geld stinkt niet.......

inderdaad, sony is crying all the way to the bank...

DJ-Foxx

#8
Quote from: Denniskoi on February 19, 2008, 18:31:23
jezus met je verkeerde been uit bed gestapt ofzo  ;D Xbox is nog steeds rommel in mijn ogen. Alleen maar problemen met die dingen,

rommel  ???

http://www.techradar.com/news/video/blu-ray/blu-ray-toshiba-and-microsoft-should-join-us-237468

Dennistattoo

ja ben een PS fan vanaf dag 1 dat PS1 op de markt kwam, daarna PS2 en PS3. Nooit een dag aan Xbox gedacht, vind het er maar goedkoop uitzien

Maar ontopic even, Sony doet maar wat hij wil. Ik zou ''persoonlijk'' Microsoft geen Blu-ray laten maken.
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

Darkman

#10
Sony heeft niets te vinden wat betreft de Blu-ray drieve van de X-box en/of Toshiba met een Blu-Ray speler op de markt gaat komen, zoals ook te lezen valt in het artikel dat "DJ-Foxx"  post.

Het is een open forum, dus elk bedrijf dat er aan mee wil doen en geld betaald voor de licentie mag produceren, zo simpel is het.

Toen Sony's Betamax flopte en het JVC's VHS systeem werd, heeft JVC er toch ook niet voor gezorgd dat Sony en consorten geen VHS licentie kregen ?  Dat zou commercieel niet interessant zijn geweest.

Sony mag blu-ray nu wel ontwikkeld hebben, maar we zouden er allemaal wat aan hebben als Toshiba toch zou besluiten om blu-ray spelers op de markt te gaan zetten.  Als je de geschiedenis van het bedrijf een beetje kent, persoonlijk volg ik hen al zo'n decennia d.m.v. reviews in de vakbladen e.d,  dan zou je dus al weten dat zij altijd topproducten afleveren voor meer dan acceptabele prijzen. 

Kijk naar hun HD-XE1 speler,  zonder hier een blu-ray vs HD discussie op gang te willen brengen, is dat toch wel dé HD  disc speler wat kwaliteit van het EINDRESULTAAT betreft.  Er is geen enkele andere blu-ray speler , ook de PS-3 niet die dat evenaart.  Daarnaast was die ook erg goedkoop, want ze hadden natuurlijk wat te bewijzen, maar los daarvan,  we zouden gezegend zijn als Toshiba ook Blu-ray spelers gaat maken, want ze hebben op dvd gebied altijd tot de top gehoord, in tegenstelling tot sony, samsung, panasonic en de rest van de consorten die op dit moment blu-ray spelers ontwikkelen.

Dus prima dat het blu-ray is geworden, meer dan jammer als we nu een speler zoals Toshiba hierdoor zullen moeten gaan missen in de High Definition markt.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

astrobart

het zou mij niks verbazen als hddvd de opvolger van blu ray gaat worden.

Pim

Quote from: astrobart on March 29, 2008, 12:19:33
het zou mij niks verbazen als hddvd de opvolger van blu ray gaat worden.

;D ;D ;D ;D
denon AVC A1 SRA / denon A1 / Barco G808S / Infinity IRS Omega / Infinity Renaissance 90 / Floating Cameleon Voice / SVS PB12 Ultra2 / Pronto pro NG / Topfield 5000 / Crystalio II / Moome /  v/d Hull

squallgage

Haha , hij komt zoizo de Blu-ray op de xbox360 ( vanaf het begin hebben ze dit al gezegt, dat als HDDVD flopt gaan ze over op Blu-ray)
Maar niet voor games. ik heb een aardig idee dat de 360 er zelfs beter geschikt voor is dan de ps3! en sony heeft elke euro, dollar wat voor munt dan ook nodig. want van de ps3 krijgen ze het niet echt binnen.
maar het hoeft toch ook niet persee Sony te worden . Xbox kennende . worden dat verschillende types net als de de eerste xbox. LG - Nec - Panasonic geloof ik zelfs. Dus ja!

wel grappig . ik zag laatst bij de mediamarkt een HDDVD speler liggen voor de 360 voor maar 50euro. maar ja wat heb je er nog aan.
ik heb expres gewacht op dit moment hehe.

Als microsoft maar niet met een speciaal Blu-BOX set ofzo met een blauwe 360 whahah. dat zou pas stom zijn.
Vlissingen is de shit, geloof je het niet. Vraag het de duitsers. !

Major_Ton

Voor zover ik nu begrepen heb, wordt het WEER een nieuwe Xbox die je zal moeten kopen omdat er geen Blu Ray add-on komt zoals met de HD DVD drive het geval was... Het schijnt alles in één te gaan worden.
En ik dacht zo blij te zijn met mijn Elite...  :'(
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005