Zyxel modem Telfort

Started by Dirc, February 18, 2008, 11:49:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

De niet-wifi versie van de Zyxel, wordt erg heet (nou ja niet zo heet als sommige van jullie versterkers), maar te warm naar mijn zin (bekend probleem vertelde mijn Tiscali contact me destijds). En zou hem als router ook wel wat stabieler willen zien.

aMUSEd

Let op, wanneer je je na 11 feb hebt aangemeld heb je de modem in bruikleen.
Je betaalt dus 70 euro voor een draadloze modem in bruikleen.. ::)

Ik heb me een paar weken geleden aangemeld (incl draadloze modem). Inmiddels heb ik brieven met de gegevens binnen en nu blijkt dat m'n te porteren telefoonnummer niet correct is overgenomen.
Dit kunnen ze niet corrigeren.. ik moet de aanmelding annuleren en mij opnieuw aanmelden.
Gezien de gebruikers ervaring met de draadloze modem ben ik van plan om de standaard modem te nemen en er een Linksys WRT150N Wireless-N Home Router achter te knopen.

Dirc

Precies.

€ 70 voor bruikleen vond ik ook erg veel.

waarom neem je de 150? Is deze beter dan de wrt54g?

aMUSEd

Quote from: Dirc on February 21, 2008, 22:49:40
waarom neem je de 150? Is deze beter dan de wrt54g?
Ik heb me eerlijk gezegd niet verdiept in de 54g maar nu je ernaar vraagt heb ik me een beetje ingelezen.
M'n netwerkkaart ondersteund geen wireless N dus de 150 heeft op dit moment niet zoveel nut.
Wireless N is tot 6x sneller wat ik heb gelezen.. geen praktijkervaring.
De 54GC kost de helft en zal ook doen wat ik wil.
De 150 is beter op de toekomst voorbereid dus ik neig naar deze router.
Wat zijn jouw gedachten?

Dirc

Ik vraag me af wanneer ik de funties van de 150 echt ga benutten?

De 54 voldoet nu prima en heb je voor minder dan 5 tientjes.
Daarnaast (ik heb nog niet goed gekeken) vraag ik me af of de 150 ook gewoon het b/g protocol ondersteund....

Audiotwin

#30
Quote from: Joep on February 21, 2008, 13:54:39
Ja?

;D

Ik zag je topic en ik heb namelijk net zelf Telfort 20MB+bellen aangeschaft. Het modem heb ik sinds gisteren binnen, een mooi klein (bijna lief) modem. Ik heb de standaard gekozen en ga hem aansluiten op een Airport Express/Time Capsule. Dit om de wifi-stabiliteit te verhogen, de vorige Zyxel die ik had (draadloos) gooide mij meerdere malen per dag er zomaar uit. Ik weet niet wat het was, maar voor mij een reden om een ander apparaat het wifi-gedeelte te verzorgen.

Jammer dat je even zonder internet zit, ik zit nu zelf ook nog zonder (vanaf de 26e treedt Telfort in werking), maar heb aan de buren gevraagd of ik af en toe mijn email mocht checken. Prompt kreeg ik hun WEP-sleutel. :) Missschien een idee voor jou?

Heb jij vooraf een poscodecheck gedaan op snelheid?
Ik krijg in mijn straat maar 4MB i.p.v. de 20MB die ze aanbieden,ik blijf aan UPC vastzitten :-\
Tevredenheid!!!

Audiotwin

#31
Foutje ;D
Tevredenheid!!!

Dirc


Sjakie81

Hoeveel Kb/s is nou eigenlijk 20Mb?

Ik heb sinds gisteren die 20Mb lijn van Telfort en ik haal een snelheid van 1700 á 1800 Kb/s.
Panasonic TH-42PV70, SC-PT850, Topfield 7710 HSCI, Xbox 360, IXOS XHT288, IXOS XHT601

Audiotwin

Tevredenheid!!!

aMUSEd

Quote from: Dirc on February 22, 2008, 09:53:12
Daarnaast (ik heb nog niet goed gekeken) vraag ik me af of de 150 ook gewoon het b/g protocol ondersteund....
Ja, de 150 doet ook b/g naar m'n weten.

Dirc

Nja veel geld voor de weinig winst die ik eruit haal....

aMUSEd

Quote from: Dirc on February 22, 2008, 18:54:31
Nja veel geld voor de weinig winst die ik eruit haal....
Waarschijnlijk ga ik toch de 150 halen.. ben er achter gekomen dat m'n laptop wel 802.11n ondersteunt.

Dirc

Zojuist bij MM de wrt54 gehaald voor 55 e.

Joep

Quote from: Audiotwin on February 22, 2008, 16:51:21
Heb jij vooraf een poscodecheck gedaan op snelheid?
Ik krijg in mijn straat maar 4MB i.p.v. de 20MB die ze aanbieden,ik blijf aan UPC vastzitten :-\

Ja en ik kwam tussen de 16 en 20MB uit, dus dat vind ik wel ok. :)

donaldk

#40
Hebben jullie twee gekoppelde VDSL 2 lijntjes of fiber?!

Of gaat het om 16-20 MegaByte per minuut :P.

Joep

Quote from: donaldk on February 23, 2008, 01:28:31
Hebben jullie twee gekoppelde VDSL 2 lijntjes of fiber?!

Of gaat het om 16-20 MegaByte per minuut :P.

Weet ik 't..?

Seth__Gekko

Per minuut??

Ik heb nu de Telfort Zyxel modem, samen met het 20 Mb/s

@ Audiotwin haal je MB en Mb niet door elkaar ;-)

ik haal nu met Telfort 1.85 MB/s da's netjes hoor. (14,8 Mb/s)

Audiotwin

Quote from: Seth__Gekko on July  4, 2008, 10:43:31
Per minuut??

Ik heb nu de Telfort Zyxel modem, samen met het 20 Mb/s

@ Audiotwin haal je MB en Mb niet door elkaar ;-)

ik haal nu met Telfort 1.85 MB/s da's netjes hoor. (14,8 Mb/s)


Klopt hoor wat je zegt,wat vind je hier van, ;D

Er is 1.00 megabyte gedownload in 0.07 sec.

Tijdens de laatste 639.9 kilobyte was
de snelheid 115.67 Mbit/s.

Dat is 115671 Kbps. (14120 KB/Sec).

De maximum snelheid was 543.23 Mbit/s
gedurende een blokje van 128.0 kilobyte.

Dat is 543229 Kbps. (66312 KB/Sec).
Tevredenheid!!!

Rowdy

Maakt Telfort gebruik van 'Fair use policy' voor datalimiet of heb je geen datalimiet?

Dirc

Quote from: Rowdy on July  9, 2008, 20:54:54
Maakt Telfort gebruik van 'Fair use policy' voor datalimiet of heb je geen datalimiet?


Staat in de FAQ op de site.

Jay

Quote from: donaldk on February 21, 2008, 16:45:08
De niet-wifi versie van de Zyxel, wordt erg heet (nou ja niet zo heet als sommige van jullie versterkers), maar te warm naar mijn zin (bekend probleem vertelde mijn Tiscali contact me destijds). En zou hem als router ook wel wat stabieler willen zien.

niet zo heet? man je kan er bijna een eitje opbakken!

de stabiliteit liet mij in het begin wel eens in de steek, maar is nu erg goed! geen idee wat het is...

snelheid lijkt ook wat hoger dan in het begin, een goede server geeft mij een anderhalve mb (megabyte) per seconde, niet gek dus...!

overigens is dit modem tevens een router, dus een tweede router er weer achterknopen (een draadloos router) KAN problemen geven

guanodude

Dat hangt er helemaal vanaf hoe je het instelt.
Aan te raden, is om dan één van de twee zonder DHCP te laten fungeren.


Verder: ik draai op zo'n 1,7mb/s, soms max 1,6, soms max 1,8.
Helaas heb ik de Thompson van Speedlinq, maar je kan de Zyxel gratis thuis laten sturen.
Dus ik denk dat ik dat binnenkort ga doen, want die is wel een stuk krachtiger en sneller dan die Thompson Speedtouch.