Zyxel modem Telfort

Started by Dirc, February 18, 2008, 11:49:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc

Wat zijn de ervaringen met dit draadloze modem?

Volgens de klantenservice kun je er wel met 25 man op, maar tot welke afstand hij te ontvangen is weten ze niet ;D

Is het mogelijk om bij telfort ook andere modems te installeren?

Sjakie81

Ik heb dit modem al een tijdje van Tiscali. Volgens mij is Telfort sinds de overname van Tiscali ook deze dingen gaan uitgeven.
Super modem al zeg ik het zelf. Heel veel aanpassingen mogelijk op het gebied van networking. Echter voor een leek te uitgebreid.

Qua WiFi ontvangst niet al te best. Met een paar simpele wandjes heeft ie al wat moeite. Hierdoor heb ik er toch uiteindelijk voor gekozen om mijn xbox weer bedraad aan te sluiten op het netwerk.
Panasonic TH-42PV70, SC-PT850, Topfield 7710 HSCI, Xbox 360, IXOS XHT288, IXOS XHT601

Dirc

Vooral t bereik is een beetje jammer.

Ik twijfel namelijk tussen orange, telfort en alice.
Orange is een probleem omdat je KPN moet hebben
Telfort heeft blijkbaar niet al te beste modems
Alice moet ik nog onderzoeken

Sjakie81

Voor internet/downloaden heb je geen problemen hoor met die wandjes! Echter voor het streamen naar de Xbox gewoon niet sterk genoeg...
Panasonic TH-42PV70, SC-PT850, Topfield 7710 HSCI, Xbox 360, IXOS XHT288, IXOS XHT601

Dirc

oke. hmm lees net dat je bij orange gewoon 10e per maand moet dokken aan lijnhuur KPN.
Dat heeft telfort / alice niet.

Orange is weer de enige met een vast IP

vanadium

ik heb hier sinds 1 maand telfort, ze leveren een prima prestatie voor relatief weinig geld (19,95 pm) Modem vertoont ook geen kuren etc, functioneert prima, ik kan deze ISP daarom aanbevelen.

Dirc

oke,

-heb je draadloos modem?
-moet je ook nog een KPN newlineservice betalen of ander KPN geneuzel?

vanadium

nee, je hebt geen andere kosten meer. (Telfort is onderdeel van KPN)

Ikzelf had al een draadloze router dus ik heb geen wireless modem van Zyxel genomen. En dat werkt prima, mocht je twijfelen aan de kwaliteit van de Zyxel modems kan je altijd de basisuitvoering nemen zonder wireless en daar een wireless router aan hangen.

Dirc

Naja of eerst de Zyxel proberen en dan later aan die Zyxel nog een router hangen.

jammer dat de helpdeskmedewerker gisteren lekker chagerijnig was.

Trouwens enig idee waarom orange zegt dat er op mijn adres max 8 mbit te halen is en telfort 18 zegt aan de telefoon.
Ook zei de man dat hun snelheidscheck de betrouwbaarste is op de site en daar haal ik ook 18.

Eco

Ik heb deze router nu sinds november. Ben er tevreden over.
Draadloos bereik is inderdaad niet super wel veel mogelijkheden.
Heb er zelfs nog een Thompson router achter hangen. Gaat of .....eh ging allemaal goed: sinds vorige week is poort 3 brak. Als ik daar een PC op aansluit gaat het hele netwerk onderuit.
Voordat ik daar achter was......................... duurde een halve dag.
Krijg een nieuwe toegestuurd.

Voor het overige: telfort is top!!
Veel dienstverlening voor weinig geld!

Stereo: Sonus Faber Liuto Monitor - Naim Uniqute 2 - Oelbach
HT: LG OLED55C7V - Anthem MRX710 - Sonus Faber Sonetto serie - Velodyne SPL1200 Ultra - Bluesound Node 2i

Dirc

Tja,

alle overigen heb je het neit voor 20 euro in de maand.

dan komt er nog doorberekening van de KPN lijn
of
NewLineService van 70 euro
of
huur voor de modem
of
extra kosten voor service

blaaaaaat

theo_reet

ik zal gewoon de zyxel multi PC modem kiezen en er dan een goede accespoint aanknopen.
Heb zelf ook zo gedaan en werkt nu al meer als een jaar prima.

vanadium

Quote from: Dirc on February 19, 2008, 13:43:10
Tja,

alle overigen heb je het neit voor 20 euro in de maand.

dan komt er nog doorberekening van de KPN lijn
of
NewLineService van 70 euro
of
huur voor de modem
of
extra kosten voor service

blaaaaaat

De enige extra kosten zijn 14,95 administratie kosten. Het basismodel modem is gratis, als je meer functionaliteit in de modem wilt moet je een ander model nemen en dat kost extra. Extra doorberekening KPN-lijn is er niet (zit in de 19,95). Met NewLineService ben ik niet geconfronteerd al had ik geen vaste telefoonlijn meer liggen maar een internetplusbellen abonnement van planet. Wat bedoel je met extra kosten voor service?

Dirc

Extra kosten voor service heb je bij orange. Alles wat je wilt betaal je per maand een bedrag voor.
Maar goed Telfort heeft weer iets handigds (maar niet heus):

De oude bewonders hebben tot 1 april internet. Dat is reeds opgezegd. ik kan pas een aanvraag doen bij Telfort als deze lijn helemaal opgezegd is. En dan gaat de levertermijn van 4 weken in. Dus ik zit minstens 4 weken zonder internet. Joepie!

Joep

Quote from: Dirc on February 21, 2008, 11:10:18
Joepie!

Ja?

;D

Ik zag je topic en ik heb namelijk net zelf Telfort 20MB+bellen aangeschaft. Het modem heb ik sinds gisteren binnen, een mooi klein (bijna lief) modem. Ik heb de standaard gekozen en ga hem aansluiten op een Airport Express/Time Capsule. Dit om de wifi-stabiliteit te verhogen, de vorige Zyxel die ik had (draadloos) gooide mij meerdere malen per dag er zomaar uit. Ik weet niet wat het was, maar voor mij een reden om een ander apparaat het wifi-gedeelte te verzorgen.

Jammer dat je even zonder internet zit, ik zit nu zelf ook nog zonder (vanaf de 26e treedt Telfort in werking), maar heb aan de buren gevraagd of ik af en toe mijn email mocht checken. Prompt kreeg ik hun WEP-sleutel. :) Missschien een idee voor jou?

Dirc

yep is ook de bedoeling.

Welke draadloos apparaat heb je precies? anders neem ik misschien ook de basis, als ik voor 70 euro (prijs van draadloos) een andere kan kopen.

angel1978

Dirc,

Voor 70 euro of minder heb je ook de Linksys wrt54g
Die is perfect qua sterkte en kwaliteit van het signaal !

Ongeƫvenaard wat mij betreft.

Zelf ook net de telfort-aanbieding besteld en het basismodem genomen.

De linksys heb ik er al staan en draait al 3 jaar als een zonnetje !

Dirc

Hmm,

ff zoeits bestellen.

Ff kieskeurigen....

Joep

Quote from: Dirc on February 21, 2008, 13:59:48
yep is ook de bedoeling.

Welke draadloos apparaat heb je precies? anders neem ik misschien ook de basis, als ik voor 70 euro (prijs van draadloos) een andere kan kopen.

Zie vorige bericht:

QuoteIk heb de standaard gekozen en ga hem aansluiten op een Airport Express/Time Capsule.

Apple: Time Capsule


m'n linkervriendin houdt de TimeCapsule vast..

Dirc


Dirc


angel1978

Dat dacht ik al ;D

Hij bevalt mij al 3 jaar perfect...
Bereik tot achterin de tuin en tot het hoogste punt in huis...
Prima in te stellen voor alles wat je zou willen.

Prijstechnisch natuurlijk ook interessant!  :P

Dirc

Natuurlijk even verder kijken of andere mensen nog andere wifi routers aanraden, maar voor 5 tientjes kun je niet klagen. Plug hem in de zyxel standaard. Stop ze in een kast en klaar.

Dirc

#23
Ik zie net dat de Linksys WRT54GS net iets meer ondersteund en een tientje duurder is.

en deze:
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1055818&showTechData=true

Joep