Wat kopen ?

Started by pietnoeck, April 21, 2003, 23:32:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pietnoeck

Het wordt steeds moeilijker om te beslissen wat je gaat kopen.
Een DVDversie van een film, zeker als je wat geduld hebt, voor laat ons zeggen 15 euro, ergens in de wereld.
De D-VHS versie als het formaat doorbreekt.
Een HDversie , met de aankomende release van T2 in HD formaat. Nu nog via Microsoft, maar mogelijks komen er nog andere spelers, met weer andere codecs....

En dan vergeten we nog te kopieren,op de harde schijf of op DVD-r nu dit allemaal zo goedkoop wordt, want dit is illegaal.

Wie heeft een glazen bol ? Wat doen jullie ?
Anders moeten we de eerstkomende jaren terug de collectie volledig opnieuw gaan aanleggen.

Lid45678

Ik hou het nog lekker bij dvd's  :)
D-VHS is zowat al geflopt en de andere formaten zijn bij de doorsnee consumenten groepen nog (lang) niet bekend. De meeste mensen hebben pas een half á één jaar een dvd-speler in de huiskamer staan. Deze zijn dus niet van plan om weer een andere speler aan te schaffen en zullen voorlopig nog gewoon dvd's kopen.
Ik denk dat dit sowieso nog 2 á 3 jaar zal gebeuren voordat de doorsnee consumenten overstappen op iets nieuws.

Groetjes,

Marc

J.A.F._Doorhof

D-VHS lijkt me super aantrekkelijk maar toch ben ik bang dat ik last ga krijgen van het tapesyndroom en de alliasing van 1080i (Ik hoop ook op 720P of 1080P als DVD formaat).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Oracle

Ik gok op de doorbraak van BluRay. Het systeem heeft als voordeel dat het backward compatible is met dvd, schijfjes zijn fysiek dezelfde grootte en er zit een groot consortium achter dat het spul ontwikkelt.

Enige wat ik niet weet, is welk formaat de films zelf zullen hebben (720p, 1080i, etc).

Groet,
Mark

Erik

Blueray is toch al gecanceld en vervangen door een aanpaste versie van de oude laser?
Blueray was te goed volgens mij, verwacht wel dat BR doorbreekt in de PC hoek.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill