Beeld en geluid antwerpen 12 & 13 april

Started by stoffels, February 17, 2008, 13:24:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

edonck

Quote from: blackball147 on April 13, 2008, 20:38:00
ik ben dit jaar samen met een collega van het werk ook geweest, en ben verschillende keren onder de indruk geweest.

wat me zeker zal bijblijven is de uitleg bij nordost over hun kabel filosofie, en de demonstratie op het Hegelset met verschillende interlinks om ons zo te laten horen welke verschillen er wel degelijk kunnen zijn door het veranderen van kabel. ik stond versteld wat het effect was ( zeker als ik de prijs hoorde: 13.000 euro voor een topset interlinks van +/-1.5 meter............à

even een vraagje: weet er iemand toevallig welke speakers er in deze opstelling werden gebruikt? ben zo stom geweest er niet op te letten, en moet zeggen dat ik de combi super vond klinken.

verder is een demo bij lyngdorf mij ook bij gebleven.

vond het allen een beetje jammer dat de nadruk op stereo lag, ik hoopte toch ook wat meer in de richting van HT te zien.

Kabel filosofie???

Is het iemand opgevallen met welke "kabel" Lyngdorf speelde?






Prikkeldraad!!


En met betrekking tot de akoestiek problemen: koop een RoomPerfect module, scheelt enorm!! :)

Groet,
Ed

hifiman

Quote from: Harry HT on April 12, 2008, 19:31:11
@ audioloog: nog bedankt voor lift en de gezelligheid  O0
Insgelijks en bedankt voor de frietekes  ;D

hifiman

#52
Ik was overigens ook nogal verbaasd over de demo van de HD81 projector. Schokkerig beeld en een ruiserig (vooral in blauwe luchten goed te zien) beeld. Als ik interesse had gehad in een HD81 dan zou de interesse na deze demo zeker verdwenen zijn!
Wat die ruis betreft, dat kan natuurlijk in de film zitten maar dan zet je toch een andere film op lijkt me ipv deze film de hele dag door te herhalen.  :o

De M&M's waren inderdaad erg lekker maar dat was helaas niet genoeg compensatie voor deze slechte demo  ;)

Waar het schokkerige vandaan kwam weet ik niet maar ik snap er niks van in elk geval. Ik kan me niet voorstellen dat de HD81 echt zo slecht is dus tegen de tijd dat ik een opvolger zoek voor mijn H79 ga ik de HD81 elders nog wel eens nader bekijken  :P

hifiman

Verder dus positief verrast over de prestaties van de meeste stereo sets. De Tentlabs speler kan mij elke keer weer bekoren en ik wacht dan ook met smart op de DAC-only versie.  8)

De Avalon demo viel mij voor het eerst sinds ik op deze shows kom wat tegen maar dat kwam wellicht doordat de muziek veels te hard stond :P

Ook leuk om eens te luisteren naar de analoge (draaitafel) sets. Ik kan goed begrijpen waarom mensen daarvoor kiezen. Helaas wordt ik nogal snel "afgeleid" door de kraakjes en tikjes van dat medium (ik ben daar blijkbaar niet meer aan gewend) en kom ik weer wat "detail" te kort.

In elk geval heb ik het reuze naar mijn zin gehad en vond de beurs een stuk completer/volwassener dan het voorgaande jaar. Ga zo door zou ik zeggen  :D

hifiman

Enne, luidsprekerkabels gevuld met vloeistof  :o  ::)  ??? Dat was voor mij in elk geval weer wat nieuws  ;D

scrutinizer

Quote from: Audioloog on April 14, 2008, 11:55:13
Verder dus positief verrast over de prestaties van de meeste stereo sets. De Tentlabs speler kan mij elke keer weer bekoren en ik wacht dan ook met smart op de DAC-only versie.  8)

De Avalon demo viel mij voor het eerst sinds ik op deze shows kom wat tegen maar dat kwam wellicht doordat de muziek veels te hard stond :P

Ook leuk om eens te luisteren naar de analoge (draaitafel) sets. Ik kan goed begrijpen waarom mensen daarvoor kiezen. Helaas wordt ik nogal snel "afgeleid" door de kraakjes en tikjes van dat medium (ik ben daar blijkbaar niet meer aan gewend) en kom ik weer wat "detail" te kort.

In elk geval heb ik het reuze naar mijn zin gehad en vond de beurs een stuk completer/volwassener dan het voorgaande jaar. Ga zo door zou ik zeggen  :D

Snel afgeleid!!!.......  :-X ;D
Ronald, ik denk eigenlijk dat jij daar ook nooit aan 'gewend' geweest bent, desalniettemin zijn de kraakjes en tikjes van dit medium 'OOK' PC-based oplosbaar :D........jammer genoeg de 'performance' ook. :-\

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

#56
Quote from: scrutinizer on April 14, 2008, 12:42:28
Snel afgeleid!!!.......  :-X ;D
Ja blijkbaar  :-\

Quote from: scrutinizer on April 14, 2008, 12:42:28
Ronald, ik denk eigenlijk dat jij daar ook nooit aan 'gewend' geweest bent
Jawel hoor, er is een tijd geweest dat ik niet beter wist. Alhoewel ik weet nog wel dat ik voor elk tikje terug ging naar de winkel en de platen verkopers daar meestal niet zo happy mee waren  ;D

Quote from: scrutinizer on April 14, 2008, 12:42:28
, desalniettemin zijn de kraakjes en tikjes van dit medium 'OOK' PC-based oplosbaar :D........jammer genoeg de 'performance' ook. :-\
Ja  ok, maar dan moet je om te beginnen alweer alsnog gaan digitaliseren en dan is de reden om voor dit medium te kiezen gelijk alweer om zeep geholpen  :P

Groetjes,

Ronald

scrutinizer

Quote from: Audioloog on April 14, 2008, 12:47:12
Ja blijkbaar  :-\
Jawel hoor, er is een tijd geweest dat ik niet beter wist. Alhoewel ik weet nog wel dat ik voor elk tikje terug ging naar de winkel en de platen verkopers daar meestal niet zo happy mee waren  ;D
Waar ik mij zo van hun kant iets bij voor kan stellen. :P
QuoteJa  ok, maar dan moet je om te beginnen "alweer gaan digitaliseren" en dan is de reden om voor dit medium te kiezen gelijk alweer om zeep geholpen  :P
???...Nu brand er licht bij me.....maar is er even niemand thuis ;D

Groetjes, ;)

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Quote from: scrutinizer on April 14, 2008, 12:59:41
Waar ik mij zo van hun kant iets bij voor kan stellen. :P
Ik ook  ;D

Quote from: scrutinizer on April 14, 2008, 12:59:41
???...Nu brand er licht bij me.....maar is er even niemand thuis ;D
alweer alsnog  :P

laserlord

Quote from: Audioloog on April 14, 2008, 11:48:12
Ik was overigens ook nogal verbaasd over de demo van de HD81 projector. Schokkerig beeld en een ruiserig (vooral in blauwe luchten goed te zien) beeld. Als ik interesse had gehad in een HD81 dan zou de interesse na deze demo zeker verdwenen zijn!
Wat die ruis betreft, dat kan natuurlijk in de film zitten maar dan zet je toch een andere film op lijkt me ipv deze film de hele dag door te herhalen.  :o

De M&M's waren inderdaad erg lekker maar dat was helaas niet genoeg compensatie voor deze slechte demo  ;)

Waar het schokkerige vandaan kwam weet ik niet maar ik snap er niks van in elk geval. Ik kan me niet voorstellen dat de HD81 echt zo slecht is dus tegen de tijd dat ik een opvolger zoek voor mijn H79 ga ik de HD81 elders nog wel eens nader bekijken  :P

Even een reply van onszelf  ;)

De HD81LV die we voor deze beurs als demo ontvingen bleek defect, deze hebben we onmiddellijk terug verzonden naar ThemeScene UK.  Er zat sterke solarisatie in het beeld (inderdaad vooral zichtbaar in lichtere egale vlakken) de kleuren waren niet correct én de perfecte scherpte ontbrak. Vanwege de opbouw van de stand (die tot in de vroege uurtjes duurde, bezoeker weten vast wel waarom) hebben we de plaatsing van deze projector maar net voor de opening kunnen doen.

Voor zondag hebben we de HD81 uiteraard vervangen, en nam de HD800 z'n plaats in.  Het beeld was dan perfect.
Over het gebruikte demomateriaal, dat is altijd iets wat moeilijk is, daar iedereen een andere smaak heeft.  Doch wilden we graag ons "grieks-romeins" decor ook in het demomateriaal verder zetten, vandaar Troy in HD-DVD.

Al bij al denk ik dat iedereen wel van onze demo genoten heeft, wat ons betreft zeker voor herhaling vatbaar.

hifiman

A ok, dat verklaart een hoop :P Ik had het inderdaad over de zaterdag!

scrutinizer

Geen foto's, Ronald? Heeft het ondanks 'spettertjes en tikjes' geen indruk gemaakt.....of beviel mijn baard gewoon niet?? ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

squeek

ik heb troy idd gezien op zondag en ik vond het beeld echt heel mooi. ik had voorheen de commentaren gelezen hier en kon het op dat ogenblik niet goed vatten wat er zo slecht aan was, ik stak het maar op gebrek aan kennis bij mezelf.  :D

vond het weer een mooie stand van cinedream, was genieten geblazen.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

hifiman

Quote from: scrutinizer on April 14, 2008, 20:28:54
Geen foto's, Ronald? Heeft het ondanks 'spettertjes en tikjes' geen indruk gemaakt.....of beviel mijn baard gewoon niet?? ;)

Anton.
Hoi Anton,

Ik ben inderdaad helemaal vergeten een foto te maken, dat moet je maar zien als een compliment  :) (en dan bedoel ik niet voor je baard  ;D

Overigens heb ik zowiezo weinig foto's gemaakt en als ik ze maakte was dat meer omdat wat er te zien viel opviel qua uiterlijk en niet zozeer omdat het goed klonk  :P

Groetjes,

Ronald

scrutinizer

Vergelijkbare setup Magico Mini II / Soulution  'Beeld en geluid' antwerpen.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ivo1986

Quote from: scrutinizer on April 15, 2008, 15:16:21
Vergelijkbare setup Magico Mini II / Soulution  'Beeld en geluid' antwerpen.

Anton.

Ziet er erg mooi uit.

Hebben die witte dingen tegen de muur trouwens nog een functie of puur decoratief?

ShellBeach

#66
Quote from: ivo1986 on April 15, 2008, 15:28:21
Ziet er erg mooi uit.

Hebben die witte dingen tegen de muur trouwens nog een functie of puur decoratief?

Dit zijn commerciële basstraps welke op veel standen te zien waren als akoestische tweak.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

scrutinizer

#67
Quote from: Audioloog on April 14, 2008, 11:55:13
De Tentlabs speler kan mij elke keer weer bekoren en ik wacht dan ook met smart op de DAC-only versie.  8)
Ik heb de Tentlabs / Gydotron cd speler aan het einde van de beurs nog even aangesloten op de Magico/ Soulution set, en samen beluisterd met Guido & Guido......... mijn indruk na een weekend alleen 'analoog' te hebben geluisterd..........een 'gedetaileerde' speler met klankmatig 'analoge aspiraties' . ;)

QuoteOok leuk om eens te luisteren naar de analoge (draaitafel) sets. Ik kan goed begrijpen waarom mensen daarvoor kiezen. Helaas wordt ik nogal snel "afgeleid" door de kraakjes en tikjes van dat medium (ik ben daar blijkbaar niet meer aan gewend) en kom ik weer wat "detail" te kort.
Dus als ik je goed begrijp luisteren er mensen naar een draaitafel, geven daar goed geld aan uit, accepteren de kwetsbaarheid ervan en doen dit om wat "detail" te kort te komen? ;D
Shoot!!!.....als dat zo is, dan zit ik er al jaren naast Ronald.... en begin ik morgen met een geluidskaart en DRC. ;D

;)

Anton.



Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Quote from: scrutinizer on April 15, 2008, 17:31:25
Dus als ik je goed begrijp luisteren er mensen naar een draaitafel, geven daar goed geld aan uit, accepteren de kwetsbaarheid ervan en doen dit om wat "detail" te kort te komen? ;D
Ik sprak uiteraard puur voor mezelf  ;)
De voordelen van analoog zijn uiteraard duidelijk: geen digitaal randje  8) Ik benoemde alleen even de nadelen zoals ik die ervaar.

Ronald

scrutinizer

#69
Quote from: Audioloog on April 15, 2008, 18:26:13
Ik sprak uiteraard puur voor mezelf  ;)
De voordelen van analoog zijn uiteraard duidelijk: geen digitaal randje  8) Ik benoemde alleen even de nadelen zoals ik die ervaar.
Ronald
Daar was ik al bang voor :'(........Wat verlies aan informatie en detailering betreft.......niet echt mijn ervaring Ronald , maar "goed analoog" is in feite ook een moeilijk te behe(r)(ers)en en manipuleren medium.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Quote from: scrutinizer on April 15, 2008, 20:13:15
Daar was ik al bang voor :'(........Wat verlies aan informatie en detailering betreft.......niet echt mijn ervaring Ronald , maar "goed analoog" is in feite ook een moeilijk te behe(r)(ers)en en manipuleren medium.
Anton, ik heb slechts een aantal analoge sets gehoord de afgelopen jaren en vele digitale. Ik besef dat mijn ervaring niet persee de universele waarheid is, dus maak je geen zorgen er is nog hoop voor mij  ;)

Los daarvan kies ik bewust voor cd en niet LP, dit met name om een puur praktische reden, namelijk het verschil in de verkrijgbaarheid van beide media (maar ook zaken als gebruiksvriendelijkheid en ook dus de tikjes spelen daarbij een rol). Wederom allemaal puur persoonlijk, zoals ik al eerder zei, ik snap heel goed waarom mensen voor het analoge medium LP kiezen!  :)

Groetjes,

Ronald

hifiman

#71
Quote from: scrutinizer on April 15, 2008, 15:16:21
Vergelijkbare setup Magico Mini II / Soulution  'Beeld en geluid' antwerpen.

Anton.
Ik kom er net pas achter dat de Magico mini (en ook Soulution) in de april editie van Music Emotion gereviewed wordt. Ik had geen flauw benul dat we het hier over speakers van 25 ruggen hebben :o 

Leuk detail in de review is trouwens dat Anton's naam ook nog even genoemd wordt  8)

neverywhere

#72
Heb ik ook gelezen...als iemand een set kan tweaken......die Anton dus....
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

neverywhere

#73
Trouwens, als dat toch dezelfde anton is.....zou Anton mij toch eens kunnen vertellen waarom die high-enders soms een bandrecorder gebruiken om hun top spulletjes te demonstreren...ik kan me voorstellen dat ze Mastertape,s gebruiken maar is dat wel eerlijk tov het kopende publiek die maar lastig aan mastertapes kunnen komen?  Of is er een andere reden?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

hifiman