Beeld en geluid antwerpen 12 & 13 april

Started by stoffels, February 17, 2008, 13:24:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

oud_account_1

Quote from: Ed-S on April 11, 2008, 13:04:47
Zie deelnemerslijst http://www.audioforum.be/downloads/shows/antwerpen2008.pdf

Het is bij een Hotel dus verwacht ik niet dat je moet betalen om te parkeren, intree is € 5,-.
Ik kan me herinneren van voorgaande jaren dat je daar wel moet betalen (als je op het terrein van Scandic wilt parkeren.)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Sk

Quote from: Ed-S on April 11, 2008, 15:37:50
Als het een beetje op de route ligt wil ik jullie wel meenemen.
Ik kom uit Spijkenisse,

Helaas niet echt in de buurt van Arnhem  :P
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Ed-S

Quote from: squadra on April 11, 2008, 16:15:14
Ik kan me herinneren van voorgaande jaren dat je daar wel moet betalen (als je op het terrein van Scandic wilt parkeren.)

Dan komt er een paar Euri bij
Onkyo  TX-DS676 | Pioneer DV-444 | Panasonic DMR-EH50
Optoma HD800X | PS3
Vifa Carrat Fronts en Center | Vifa Korrekt Back
Hepta Seas Sub - HS 130 amp

hifiman


stoffels

Ben er net van terug en ik moet zeggen ik vond het de moeite.

Ik was enigzins gereserveerd toegekomen want ik was vorig jaar naar de show geweest in la hulpe. En die vondt ik maar niets.

Nu was het wel de moeite, er stonden zelfs wat meer HT sets en niet louter alleen stereo.

Een aanrader voor iedereen die op het forum zit.

pietnoeck


Harry HT

Hi,
Quote from: pietnoeck on April 12, 2008, 16:05:50
welke pj staan er ?
Een HD 81, het beeld was verre van vloeiend  :-\

De 2 kanaals sets klonken over het algemeen goed  8) ("wel een beetje door de ruimte heen luisteren")

Een topper deze beurs  O0

@ audioloog: nog bedankt voor lift en de gezelligheid  O0

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Ik heb het ook reuze naar mijn zin gehad  :) Inderdaad een stuk beter dan een jaar geleden. Vaak hoor ik maar weinig sets echt lekker klinken op een dergelijke show, ditmaal was ik verbaasd hoeveel sets mijn goedkeuring konden wegdragen  :D

edonck

Ik vond de HD81 ook blokkerig, het lag dus niet aan mij.
Ook zag ik artifacts (blokken) in de lucht van de film, volgens de standhouder kwam dat door de compressie van de film.
Persoonlijk denk ik dat het type hdmi kabel voor de problemen zorgde (jitter).


Groet,
Ed

Ps.
Wat echt met kop en schouders boven alles uitstak was de Lyngdorf combi, wat een geluid!

Ed-S

Quote from: edonck on April 13, 2008, 01:29:32
Wat echt met kop en schouders boven alles uitstak was de Lyngdorf combi, wat een geluid!
Dat had ik met de Nagra set, me mond viel open wat een geluid, de emotie kwam op je af.

Quote from: edonck on April 13, 2008, 01:29:32
Ik vond de HD81 ook blokkerig, het lag dus niet aan mij.
Ook zag ik artifacts (blokken) in de lucht van de film, volgens de standhouder kwam dat door de compressie van de film.
Persoonlijk denk ik dat het type hdmi kabel voor de problemen zorgde (jitter).

Dat melde de standhouder ook aan mij, zolang het niet de pj is vind ik het best.



Onkyo  TX-DS676 | Pioneer DV-444 | Panasonic DMR-EH50
Optoma HD800X | PS3
Vifa Carrat Fronts en Center | Vifa Korrekt Back
Hepta Seas Sub - HS 130 amp

Harry HT

Hi,
Quote from: Ed-S on April 13, 2008, 08:03:10
Dat melde de standhouder ook aan mij, zolang het niet de pj is vind ik het best.
Ik betwijfel dat, het niet vloeiend afspelen zou toch niet voor mogen komen op een show. De losse scaler(hd81-LV controller) van de HD81 zou deze problemen moeten voorkomen?

Wij zijn een keer teruggegaan, toen draaide nogsteeds Troy.

Sommige standhouders begrijp ik niet,  waarom ze deze anti reclame/presentatie aan het showen waren? Aan de ruimte lag het niet, die was donker en groot genoeg.

Gegroet,

Harry

p.s. heerlijk waren die m&m's  :)
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Ed-S

Quote from: Harry HT on April 13, 2008, 08:25:17
Hi,Ik betwijfel dat, het niet vloeiend afspelen zou toch niet voor mogen komen op een show. De losse scaler(hd81-LV controller) van de HD81 zou deze problemen moeten voorkomen?

Uh, ja maar niet iedereen gebruikt een externe scaler, wat voor mij belangrijk is dat het niet de pj is, los van het feit dat dit beter geregeld had kunnen worden op de beurs. pj was ook niet isf gecalibreerd.

Als het de film zou zijn dan zou zijn dan zou ik een andere keus gemaakt hebben voor demonstratie.
de standhouder heeft tijdens mij bezoek ook de verlichting (ambient) opgeschroeft om te laten zien dat de pj ook presteerd met niet volledige verduisterde ruimtes. kortom voor mij thuissituatie waar ik gewoon in de huiskamer beamer een situatie die dagelijks voorkomt.
Bij schemer ambient licht, en indien gordijnen dicht etc...... volledige veduistering.

jammer dat de TW-980 er niet was, een gemiste kans volgens mij.
Onkyo  TX-DS676 | Pioneer DV-444 | Panasonic DMR-EH50
Optoma HD800X | PS3
Vifa Carrat Fronts en Center | Vifa Korrekt Back
Hepta Seas Sub - HS 130 amp

Millsart

Ik denk niet dat je mij daar ooit nog gaat zien... Na 3 jaar op rij te zijn geweest, was deze er echt te veel aan.

Gelukkig dat Francis elk jaar een op en top geweldige set voorschotelt (bovendien de enige standhouder mét smaak, de rest jaagt je gewoon weg met die arty farty sh*tty muziek van het derde knoopsgat). Daarbuiten kon Accuphase mij ook wel bekoren.

Over de ht zullen we maar zwijgen, sets die een veelvoud waard zijn van de mijne en toch minder presteren... je moet het maar kunnen  ::)
HT: Marantz SR-7012 | Oppo BDP-103D | Intel NUC | B&W CM8 - CMC - M1 - ASW700 | Sony VPL-HW40ES | LG OLED55C7V
Stereo: Kenwood KA-5020 | Kenwood KT-7020 | Schiit Modi 2 | Thorens TD-166 MKII | Sennheiser HD 598

Dirkie

#38
Quote from: Millsart on April 13, 2008, 15:12:29
Ik denk niet dat je mij daar ooit nog gaat zien... Na 3 jaar op rij te zijn geweest, was deze er echt te veel aan.

Gelukkig dat Francis elk jaar een op en top geweldige set voorschotelt (bovendien de enige standhouder mét smaak, de rest jaagt je gewoon weg met die arty farty sh*tty muziek van het derde knoopsgat). Daarbuiten kon Accuphase mij ook wel bekoren.

Over de ht zullen we maar zwijgen, sets die een veelvoud waard zijn van de mijne en toch minder presteren... je moet het maar kunnen  ::)

Of Francis de beste set had staan, durf ik toch betwijfelen... er waren er nog die minstens even goed/slecht waren.
Bij accuphase werd hun vertserker voorgesteld als een low budget-versterker... van 4000 euro.
Dat kan je toch moeilijk low budget noemen ? (De speakers kwamen op 12000 euro)

Je kon toch vragen om je eigen cd te draaien of de cd van audioforum ? De meeste standhoudere hadden zelf een hele collectie mee waaruit je kon kiezen.

Zo kan je iedere beurs tot de grond afbreken.

Millsart

Quote from: Dirkie on April 13, 2008, 15:42:54
Of Francis de beste set had staan, durf ik toch betwijfelen... er waren er nog die minstens even goed/slecht waren.
Bij accuphase werd hun vertserker voorgesteld als een low budget-versterker... van 4000 euro.
Dat kan je toch moeilijk low budget noemen ? (De speakers kwamen op 12000 euro)

Je kon toch vragen om je eigen cd te draaien of de cd van audioforum ? De meeste standhoudere hadden zelf een hele collectie mee waaruit je kon kiezen.

Zo kan je iedere beurs tot de grond afbreken.

Feit blijft dat ik gisteren bitter weinig HIGH-end gehoord heb. We zullen het maar op de ruimte en dergelijke steken zeker, dan is iedereen content.  ::)
HT: Marantz SR-7012 | Oppo BDP-103D | Intel NUC | B&W CM8 - CMC - M1 - ASW700 | Sony VPL-HW40ES | LG OLED55C7V
Stereo: Kenwood KA-5020 | Kenwood KT-7020 | Schiit Modi 2 | Thorens TD-166 MKII | Sennheiser HD 598

Dirkie

#40
Quote from: Millsart on April 13, 2008, 18:19:50
Feit blijft dat ik gisteren bitter weinig HIGH-end gehoord heb. We zullen het maar op de ruimte en dergelijke steken zeker, dan is iedereen content.  ::)

Het was dan ook geen high end beurs, maar ik ben het volledig met je eens dat de akoestiek en alle ruimten niet even goed was.
Francis had de grootste ruimte en had daar 1 set spelend staan, zo zou het bij iedereen moeten zijn.

Ik vrees dat als het echt high end was, je een ingang zult betalen van 300 euro :-)  Zo was er onmiddellijk al een selectie bij de kopers.

Weet ook dat er slechte high end nodig is om het goedkopere spul te kunnen verkopen.

Ed-S

Quote from: Dirkie on April 13, 2008, 18:38:36
Weet ook dat er slechte high end nodig is om het goedkopere spul te kunnen verkopen.

Leg deze eens verder uit.
Onkyo  TX-DS676 | Pioneer DV-444 | Panasonic DMR-EH50
Optoma HD800X | PS3
Vifa Carrat Fronts en Center | Vifa Korrekt Back
Hepta Seas Sub - HS 130 amp

LexiconLogan

dat kan ik zelfs ;D

als high end slecht klinkt dan kopen mensen liever goedkoper spul als dat bijna net zo goed klinkt!

Warm? ::)
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Dirkie

#43
Quote from: Lexicon Logan on April 13, 2008, 19:31:52
dat kan ik zelfs ;D

als high end slecht klinkt dan kopen mensen liever goedkoper spul als dat bijna net zo goed klinkt!

Warm? ::)

Yep,

Als ze iets goedkoper vinden dat beter is ,twijfelen ze niet meer over de euro's die ze gaan uitgeven. En zien ze opeens het licht  O0

Ik citeer: Mijn set thuis kost stukken minder en klinkt beter.... en krijg je een bevestiging van uw juiste keuze.
Een ergere ervaring is het omgekeerde, een set die de helft kost en stukken beter is... Een nachtmerrie van iedere beursganger.

blackball147

ik ben dit jaar samen met een collega van het werk ook geweest, en ben verschillende keren onder de indruk geweest.

wat me zeker zal bijblijven is de uitleg bij nordost over hun kabel filosofie, en de demonstratie op het Hegelset met verschillende interlinks om ons zo te laten horen welke verschillen er wel degelijk kunnen zijn door het veranderen van kabel. ik stond versteld wat het effect was ( zeker als ik de prijs hoorde: 13.000 euro voor een topset interlinks van +/-1.5 meter............à

even een vraagje: weet er iemand toevallig welke speakers er in deze opstelling werden gebruikt? ben zo stom geweest er niet op te letten, en moet zeggen dat ik de combi super vond klinken.

verder is een demo bij lyngdorf mij ook bij gebleven.

vond het allen een beetje jammer dat de nadruk op stereo lag, ik hoopte toch ook wat meer in de richting van HT te zien.

Ed-S

#45
Quote from: Lexicon Logan on April 13, 2008, 19:31:52
als high end slecht klinkt dan kopen mensen liever goedkoper spul als dat bijna net zo goed klinkt!

Quote from: Dirkie on April 13, 2008, 19:56:48
Yep,

Als ze iets goedkoper vinden dat beter is ,twijfelen ze niet meer over de euro's die ze gaan uitgeven. En zien ze opeens het licht  O0

Ik citeer: Mijn set thuis kost stukken minder en klinkt beter.... en krijg je een bevestiging van uw juiste keuze.
Een ergere ervaring is het omgekeerde, een set die de helft kost en stukken beter is... Een nachtmerrie van iedere beursganger.

Zo ver was ik al, maar is het dan wel High End of duur verkochte goedkoper spul.
Zoals het gesteld was is er dus slechte high end wat per defitie slechter is als goedkoop spul, althans zo lees ik het.

Quote from: Dirkie on April 13, 2008, 18:38:36
Weet ook dat er slechte high end nodig is om het goedkopere spul te kunnen verkopen.

Dat er ook in High End verschillen zitten dat is logisch, maar ik vind het te ver gaan om het te degraderen naar het niveau van (goedkoop spul) wat dat ook mag zijn, wat noem je goedkoop (€200- voor complete set)?

Ik snap de strekking wel alleen vind ik het een beetje kort door de bocht.
Onkyo  TX-DS676 | Pioneer DV-444 | Panasonic DMR-EH50
Optoma HD800X | PS3
Vifa Carrat Fronts en Center | Vifa Korrekt Back
Hepta Seas Sub - HS 130 amp

hifiman

Paar foto's  :)

hifiman

 En nog een paar  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

....niemand commentaar of foto's van de Magico Speakers...dat lijkt me toch wel een Primeur daar te zijn geweest..........of geen indruk gemaakt... ???
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Gydotron

Hoi Erik,

Geen foto's maar de Magico's hebben wel een geweldige indruk op mij nagelaten. Een speaker met een griezelige resolutie die toch heel muzikaal bleef. Een speaker die ze direct in mijn woonkamer mogen zetten.

Guido