Sony VPL-VW40 projector

Started by xynyx, February 13, 2008, 00:04:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

xynyx

Nieuwe Sony projector. Geef mij maar de Epson TW2000 als ik het moet geloven......

http://www.projectorreviews.com/sony/vpl-vw40/proscons.php

frankly

Daar kan ik me helemaal bij aansluiten, overigens raar dat de overige vergelijkingen maar 3 tot 4 regels in beslag nemen...
Ik ben alleen nog benieuwd naar hoe de Panasonic PTAE2000 en de Epson 2000 het ten opzichte van elkaar doen,
op http://www.projektoren-datenbank.com/pro/indexvergleich.php?id=5889 staan deze op de 1ste en 2de plek....
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

PjotrrrNL

In de review komt de Epson TW1080 als beter naar voren, deze is gelijk aan het in Europa gevoerde TW1000...(Zo heet de TW700 daar TW720)

roland p

Ik vind de reviews daar altijd zeer subjectief...
En de screenshots... Als ik dat screenshot van Gandalf moet geloven heeft deze projector een zeer digitaal/vlekkerig beeld.  Het valt me op dat de Epson er te rood uit ziet en de Sony te groen. Maarja, screen shots moet je natuurlijk niet geloven.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

EdSki

Jason Turk heeft 'm ook gereviewed@avsforum.

Om het wat makkelijker te maken trekt hij wat andere conclusies over met name over de kleur uit de doos en lichtopbrengst  :)

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=993174


J.A.F._Doorhof

screenshots zijn altijd lachwekkend (sorry).
Je zit te kijken naar een interpretatie van een camera, en vaak een player die op pauze staat (en veel spelers geven dan bij bv DVD maar een halve resolutie weer).
Daarnaast is het dynamisch bereik van een camera niet geschikt om een screenshot te maken.
Dat zie je ook terug bij de screenshots van de bourne ultimatum, het wit is regelmatig volledig uitgeblazen terwijl er wel detail hoort te zitten, zelfde geldt voor de schaduw partijen.

En als laatste, je zit te kijken naar een webconversie dus sRGB, hoe kun je dan ooit het kleuren gaumout van bv HD beoordelen ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

evilniek

Bij projectorreviews wordt trouwens wel aangegeven dat je de fotos met een blok zout moet nemen hoor.
Vaak neemt deze reviewer overbelichte en onderbelichte foto´s om schaduwdetails min of meer te laten zien.
maar verder is t gewoon onzinnig eigenlijk ja.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

EdSki

Quote from: evilniek on February 14, 2008, 10:34:07
Bij projectorreviews wordt trouwens wel aangegeven dat je de fotos met een blok zout moet nemen hoor.
Vaak neemt deze reviewer overbelichte en onderbelichte foto´s om schaduwdetails min of meer te laten zien.
maar verder is t gewoon onzinnig eigenlijk ja.

Dat zeg hij inderdaad, maar gebruikt plaatjes ook om zijn argumenten over kleur kracht bij te zetten, bv waar hij weergave van huidskleur bespreekt. En  'Epson on the left, sony on the right' geeft de indruk dat je aan de hand van screenshots projectoren kan vergelijken.

Lijkt me beter als een reviewer screenshots weglaat als ze toch nooit een goed beeld kunnen geven.

Plaatjes trekken waarschijnlijk lezers oid

Randal

Quote from: EdSki on February 14, 2008, 19:49:30
Dat zeg hij inderdaad, maar gebruikt plaatjes ook om zijn argumenten over kleur kracht bij te zetten, bv waar hij weergave van huidskleur bespreekt. En  'Epson on the left, sony on the right' geeft de indruk dat je aan de hand van screenshots projectoren kan vergelijken.

Lijkt me beter als een reviewer screenshots weglaat als ze toch nooit een goed beeld kunnen geven.

Plaatjes trekken waarschijnlijk lezers oid
Mensen zien nu eenmaal graag plaatjes!
En soms kunnen vergelijkende screenshots, ondanks de beperkingen, toch zeker een indicatie geven van de verschillen tussen projectoren...


DickVD

Ik heb de Nederlandse prijs en garantie van deze Sony VPL-VW40 projector nog niet gevonden, iemand al iets gevonden?
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

Sonic Circle

Garantie weet ik niet, maar volgens mij komt de adviesprijs rond de 2999,- te liggen?

frankly

2.999, dat begint er op te lijken.
komen we langzaam in de buurt van de $ 2550 (1700 euro :o) op eBay,
ja ja ik weet het, er komt 150 euro transport en 350 euro invoerrechten bij.
Maar dan nog is het maar 2200 euro.
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

frankly

Nu euro 2.499,00 inclusief btw en incl ISF calibratie en gratis hercalibratie bij 200 en iedere 1000 uur.  :o
Bij wie  ???
Bij ITC  ;D
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)