Projector Reviews 1080P projector shootout 2008

Started by xynyx, March 16, 2008, 09:18:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

xynyx

Lees voer.....

http://www.projectorreviews.com/Best1080pProjectors032008/index.php

Wordt wel eentonig met die JVC's...... ;D

Randal

#1
Als we de review moeten geloven, is de Epson EMP-TW1000 (Epson Home Cinema 1080 UB) dus eigenlijk identiek (muv ISF opties) aan de EMP-TW2000 (Epson Pro Cinema 1080 UB) ?!  ??? ::)

QuoteSome of you must now be wondering how the Pro version of the Epson UB, didn't get the top award, instead of the Home Cinema 1080 UB. The answer is easy. The Home version is almost identical, but less expensive. The Pro version, normally only sold by local installing dealers is identical in performance to the Home version, except that it is also ISF Certified. In this case that means two savable modes, password protected so that ISF Certified professional calibrators have their ISF Day, and ISF Night modes. Since the Home version has 10 savable settings, though, there's plenty of modes for those calibrators to choose from on the Home, negating any real advantage of the Pro.

neptune

Quote from: Randal on March 16, 2008, 10:36:55
Als we de review moeten geloven, is de Epson EMP-TW1000 (Epson Home Cinema 1080 UB) dus eigenlijk identiek (muv ISF opties) aan de EMP-TW2000 (Epson Pro Cinema 1080 UB) ?!  ??? ::)

lijkt me sterk, de TW2000 heeft nieuwe D7 panelen met veel hoger native contrast dan de tw1000 (circa 4000:1 tov 1000:1 gecalibreerd).
zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

Scheelt inderdaad nogal.
De TW2000 is een flink stapje voorwaarts op de TW1000.
Welke op zich ook geen slechte projector is natuurlijk.

De TW2000 staat bij mij voor LCD nog steeds bovenaan.
Voor Allround de JVC natuurlijk :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EdSki

Quote from: Randal on March 16, 2008, 10:36:55
Als we de review moeten geloven, is de Epson EMP-TW1000 (Epson Home Cinema 1080 UB) dus eigenlijk identiek (muv ISF opties) aan de EMP-TW2000 (Epson Pro Cinema 1080 UB) ?!  ??? ::)


Volgens mij is de UB idd wat de TW2000 in Europa is, de niet-UB is de TW1000. Beetje verwarrend.

@Frank: Is er bij jou al iets bekend over die nieuwe versie van de HD1 die door projectorreviews wordt genoemd?

J.A.F._Doorhof

De HD100 bedoel je ?
Die hangt al mij bij ons thuis, die is er al een flinke tijd trouwens.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

xynyx

Denk dat je de HD1x bedoeld. Van wat even snel heb begrepen heeft deze nu 2x HDMI 1.3 en gamma correctie gekregen.

Zou jij nog moeten weten, Frank :P

J.A.F._Doorhof

Als je je onderzoek even doet zie je dat de Hd1x in Amerika een release heeft gekregen en nog niet in europa.
Het is ook niet echt een opvolger lijkt me, maar een flinke update.
De OPVOLGER is de HD100, maar ik kan het verkeerd zien natuurlijk :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

xynyx

Hij vraagt naar de nieuwste versie niet naar de opvolger....... :P :P

Maar z'n vraag is nu wel beantwoord! ;)

Randal

#9
Quote from: EdSki on March 16, 2008, 19:10:02
Volgens mij is de UB idd wat de TW2000 in Europa is, de niet-UB is de TW1000. Beetje verwarrend.

@Frank: Is er bij jou al iets bekend over die nieuwe versie van de HD1 die door projectorreviews wordt genoemd?


Het is inderdaad verwarrend, ik zat er dus naast!  :-[
De volgende modellen zijn er:
PowerLite Home Cinema 1080 (vergelijkbaar met TW1000): wit, 1200 lumens, contrast 12,000:1
PowerLite Home Cinema 1080 UB: wit, 1600 lumens, contrast 50,000:1 (4000:1 native) GETEST
PowerLite Pro Cinema 1080 UB (vergelijkbaar met TW2000):zwart, 1600 lumens, contrast 50,000:1 (4000:1 native) GETEST

Kennelijk hebben ze in de VS (en hier helaas dus niet :-\ ) dus een opgewaardeerde TW1000 die qua specificaties gelijk is aan de TW2000 met uitzondering van de ISF opties.


PjotrrrNL

Typenummers in de USA wijken af, zo heet de TW700 daar TW720 en de TW1000: TW1080...
(Typenummers komen met resolutie overeen)

Blljkbaar heeft men de TW2000 daar TW1080UB gedoopt?

In dat geval is er geen sprake van een nieuw model...

EdSki

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 16, 2008, 20:15:53
Als je je onderzoek even doet zie je dat de Hd1x in Amerika een release heeft gekregen en nog niet in europa.
Het is ook niet echt een opvolger lijkt me, maar een flinke update.
De OPVOLGER is de HD100, maar ik kan het verkeerd zien natuurlijk :D

Die ja  :)

De x versie bedoelde ik idd. Vroeg me af of jij er mischien al wat meer van wist. Zoals gezegd zou die wat features moeten krijgen van hd100 zoals hdmi 1.3 en gamma correctie (geen id wat dat laatste precies inhoudt  ;D )

tiptop

De Panasonic ae2000 is daar maar 2000 dollar :o Hier is ie 2800 euro :o Dat scheelt echt gigantisch veel en is ook niet meer te verklaren door verder reizen of iets.
Echt jammer dat we hier altijd de hoofdprijs moeten betalen voor alles :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

J.A.F._Doorhof

Doe even onderzoek naar dit soort prijzen, is al HEEL vaak ter sprake geweest.

In het kort:
BTW 19%
Invoerheffing tussen de 5-15%
Vervoer gemiddeld $100.00-$250.00
Garantie

Als je ALLES bij elkaar optelt is het verschil vaak minimaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

neptune

#14
Quote from: J.A.F._Doorhof on March 18, 2008, 08:14:06
Doe even onderzoek naar dit soort prijzen, is al HEEL vaak ter sprake geweest.

In het kort:
BTW 19%
Invoerheffing tussen de 5-15%
Vervoer gemiddeld $100.00-$250.00
Garantie

Als je ALLES bij elkaar optelt is het verschil vaak minimaal.
in dit geval en met de huidige dollar koers kom ik toch op zo'n 800 euro voordeliger op 2800 euro. Is toch significant.
Risico moet de eventuele koper wel durven nemen voor dat verschil...
zet hier iets neer

bmateijsen

De reden van die prijs is deels ook vanwege een bepaalde discount voucher door Panasonic, die een tijdelijk karakter heeft en niet overal geldig is.

Quote from: tiptop on March 17, 2008, 21:49:31
De Panasonic ae2000 is daar maar 2000 dollar :o Hier is ie 2800 euro :o Dat scheelt echt gigantisch veel en is ook niet meer te verklaren door verder reizen of iets.
Echt jammer dat we hier altijd de hoofdprijs moeten betalen voor alles :P

tiptop

Panasonic is toch niet amerikaans? Dan zullen die kosten toch ook gelden voor de amerikaanse markt? We zijn alleen mischien wat verder weg van het land van herkomst (Japan of China)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

bmateijsen

Lees zelf in de review waarom ze hem in de $2000 dollar segment hebben gezet...

Quote from: tiptop on March 18, 2008, 19:50:23
Panasonic is toch niet amerikaans? Dan zullen die kosten toch ook gelden voor de amerikaanse markt? We zijn alleen mischien wat verder weg van het land van herkomst (Japan of China)

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.