JPG op MB200 via SMB wil niet zo

Started by EdoE, February 11, 2008, 12:12:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EdoE

Allen,

Ik heb gisteren mijn bedrade netwerk afgemaakt en dacht het nut hiervan te demonstreren door de vakantiefoto's die op mijn NAS staan "even" voorbij te laten komen in een slideshow. Helaas, dit kon ik schudden... Mijn (huidige) NAS ondersteunt SMB/Samba, dus ik kan netjes door de folders browsen, een FLAC afspelen en kleine JPG's afbeelden. Maar mijn vakantiefoto's zijn plm. 3 MB en dat lijkt de opstelling niet te trekken: als ik zo'n JPG selecteer krijg ik een zwart beeld en na een goede seconde ben ik terug in de folder. Waar zit de bottleneck? SMB? Heeft de MB200 een bovengrens aan de file size voor JPG's? Zou ik in mijn router iets anders moeten instellen? Het wonderlijke is dus dat FLAC's probleemloos afspelen en dat zijn ook niet bepaald kleine bestanden...

Cheers,

Edo

J.A.F._Doorhof

Hij laat hier files van 20MB zien via NFS.
Ik zou je sowieso aanraden om voor playback op een display even een omzetting te doen naar :
sRGB en een maximale resolutie van 1920x1080 (of native voor je display) dat scheelt ENORM in laadtijd maar ook in kwaliteit.
En sRGB zorgt ervoor dat het er qua kleuren ook goed uitziet :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EdoE

De omzettingen zal ik doen, maar zolang het nog niet werkt merk ik het verschil ook nog niet...

Ik wil wel een andere NAS (idd. met NFS) maar verbaasde me er een beetje over dat dit niet liep. Zal het aan SMB liggen?

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview