zolderkamer nr 80545673234... (Nieuwe plaatjes)

Started by Major_Ton, September 12, 2005, 10:44:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander

Full HD, Dolby surround HD & Blu-ray:
Panasonic plasma TH-42PZ80
Marantz SR5003 - Marantz DV4003 - Playstation 3
Mordaunt Short 902i avant Atacama Nexus 5 stands REL Quake

joostpolletje

Leuk dit zeg.. Mooi hoeveel tijd erin is gestoken, en het resultaat :)
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Major_Ton

Hallo allemaal!

Vandaag heb ik helaas nog geen DigiCam kunnen scoren, dus moeten jullie nog even wachten!  ;D
Ik heb wel nog 2 stuks component kabel gekocht om zo de Denon DVDspeler en de Sony DVDrecorder op mijn Denon receiver aan te sluiten en dan vanaf daar weer met de component out naar de beamer te gaan.
Dan ben ik toch blij dat die 2805 over 100 MHz component bandbreedte beschikt. Alles is nu gewoon een geheel geworden en schakeld met elkaar.
Ook ben ik zeer blij met mijn nieuwe subwoofer! Met z'n 140 liter en 72 Kg is het er eentje die echt serieus genomen mag worden. En na veel berekenen en testen is dat ding echt mega MEGA strak geworden. Eigenlijk is het teveel van het goede, want om van z'n volle potentie gebruik te maken moeten de buren toch echt even ver van huis zijn. Maarja, zo af en toe...  8)

Misschien dat ik ooit nog eens een center ga bouwen, maar voorlopig ben ik wel weer even klaar. Volgende herfst komt er als eerst een andere beamer. Maar dat is nog een jaartje wachten dus...


Foto's komen dus zo snel mogelijk.


Gr, Sven
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Major_Ton

Ik heb hier toch nog wat slechte foto's van de sub in aanbouw...

Op het gegeven moment werd ik te enthousiast en ben ik vergeten de rest van de foto's te maken en heb dat ding in 1 keer afgebouwd  >:D Verder heb ik er nog geen pics van. Ze komen er aan!!!












Gr, Sven

Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

lampie1979

Mooie kleuren combinatie en een zeer nette afwerking. Vooral dat schuifraam is geniaal :D
|Onkyo TX-NR905B| |Monitor Audio GR60/20| |MC Systems| |Behringer FBD1124P| |SVS PC-Ultra| |QED 25th Anniversary| |Hitachi PJ-TX300| |Projecta 2m| |Xbox-360 incl stuur| |HTPC C2D| |5TB fileserver| |Hoepel 2.3a|

Barrrrry


tekke

Mooie zolder HT hoor!! ben zelf ook iets dergelijks van plan met een zolderkamer. Ik heb weer allemaal ideetjes gekregen bij het zien van al je foto's.

Veel plezier met film kijken


Groeten,
Tekke
Woonkamer
Panasonic: TX-P42G10E (Gecalibreerd door Frank) | ThemeScene HD700  | ONKYO PR-SC886  | ARCAM FMJ P7  | Denon DVD-3800BD  | Sony PS3  | HDX-1000  | B&W DM603s3 / DM601s3 / LCR60s3 | Canton Sub
Slaapkamer
Sony KDL-32MRX1 / BDP-S550

RonG

Heel mooi, ben wederom benieuwd naar het eindresultaat.

wanneer bereikt men eigenlijk een einderesultaat met al dat ge-upgrade? ;D

Audiofiel

Heel fraai gemaakt zolder-HT, Sven. Leuk te zien dat je er zoveel tijd en liefde in hebt gestoken! :D


Quote from: Major_Ton on September 12, 2005, 22:22:19

Twee foto's van de schuifbare afdekplaat die voor mijn dakraam komt om alles 100% dicht te maken.
Het is nog even een proef opstelling en ook dit krijgt uiteraard nog een kleurtje...

Wat ook een goede oplossing is, is een verduisterend rolgordijn. Ik zie dat je een Velux-raam hebt en daarvoor bestaan standaard oplossingen die nog beter zullen afsluiten dan een plankje er voor.

In diverse kleuren en dessins te krijgen. ;)



Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Major_Ton

Hmmmz, dit topic heeft alweer meer dan 120 dagen stil gelegen dus... Tijd voor een update!!

Na de aanschaf van een leuke Porsche, had ik voor m'n HT een zomer pauze ingelast. De Epson TW10-H werd verkocht, evenals de Denon DVD 2900 speler... Die moest ook het veld ruimen. 2 van de vier Vifa Vivace's gingen op non actief en de sub stond er ook een beetje voor spek en bonen bij. De DVD recorder kreeg een plekje bij de TV beneden. Tevens is de gehele kamer indeling 'verkloot' in de zoektocht naar een goede positie voor de overgebleven stereo setup. Zo veranderde een eerst leuk uitziende HT in een rommelige slaapkamer.

Maar nu...!! Met mijn 23ste verjaardag in het vooruitzicht, het aanhoudende slechte weer en wat enthousiastmakerij van wat vrienden en familie is het weer tijd voor een update. De HT moet weer voor de volle 100% gaan draaien. Veel nadenken, veel schetsen en nog veel meer nadenken gaat hier aan vooraf. Want 1 ding stond vast... Ik wilde niet terug naar de oude lay-out. Dus ipv in de breedte van de kamer gaat er nu in de lengte van de kamer geprojecteerd worden.

Toch weer projectie inderdaad. Even had ik de twijfel om over te stappen naar een 50" Plasma, maar toen die maat eenmaal voor mijn neus stond, vond ik dat gewoon veel te klein. Daarom heb ik vandaag ITC gebeld alwaar men hun uiterste best gaat doen mij blij te maken met een Epson EMP-TW 700 ISF  8)
Gevoed door een Denon DVD 3910 DVD speler die ik vorige week in huis gehaald heb, zal de Epson vermoedelijk een leuk plaatje op het scherm weten te toveren.

Om alle componenten een plekje te geven heb ik een leuk meubeltje verzonnen wat ik volgende week in elkaar ga zetten.


Ook moet er nog een meubel gemaakt worden om het projectie scherm aan te hangen, gezien er geen rechte muur zich op die locatie bevindt.

Morgen ga ik weer verder met wat knutsel werk en dan wordt het ook maar eens tijd de digi-cam weer eens tevoorschijn te halen. Foto's gaan weer volgen mensen!


Gr, Sven
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Joris1971

DIe velux verduisteringsgordijnen heb ik ook, werkt fantastisch! En het ziet er een stuk mooier uit dan zo een houten (schuif)plaat!

Major_Ton

De update fase is min of meer alweer afgerond  ;D

De Epson TW700 is netjes geleverd door ITC en heeft in z'n eerste uurtjes alweer waargemaakt waartoe het apparaat instaat is. Ook al is de TW700 niet de wereld top, voor het geld is er denk ik niks beters te krijgen hedendag. De hele audio setup er omheen is ook naar mijn smaak afgeregeld met een uiteraard iets te spectaculair ingeregelde subwoofer. Subtiel? Niet echt dus, maar wel lekker veel lucht verplaatsen!  >:D Zodra de X-Box 360 Elite gelanceerd is zal deze er nog komen om leuk te kunnen gamen en dan is het wel weer eventjes leuk zo. Tijd om te genieten! Verder zal ik er niet teveel woorden aan vuil maken en wat fotootjes droppen hier. Have fun...


touwtjes deel 1


touwtjes deel 2


Stukjes subwoofer achter het scherm (afwerken zal ooit gaan gebeuren... zucht)


Filtertje...


Surround rechts achter met beamer


Iets boven de kijk plek


Sub amp altijd lekker dichtbij  ;D


En die camare nog een stukje naar rechts...
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Stekkerke

Dit is best wel lekker !  O0
Staat het scherm niet wat laag ?
Pioneer 427 Plasma Television
ARCAM AVR 350
- ARCAM DV79.
 B&W CM1 <BR/> BPS 100 Sub - Audioquest

Major_Ton

Vanaf waar er gekeken wordt, hangt het scherm op een prima hoogte! Recht vooruit kijk ik precies naar het midden van het scherm.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Major_Ton

Wegens een 'explosie' in het aanschaffen van componenten ben ik gedwongen mijn spullen op de grond te zetten. Aan de muur was geen plek meer. Dan maar zo... ;D ;D

Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Major_Ton

Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Tigger

Netjes hoor ;) Fijn spul heb je staan. En die Vifa -> top! Ikzelf heb een hele tijd geleden (toen ik nog over zelfbouw nadacht) een luistersessie gedaan bij Speakerland met de Premium 11, 22 en Premium 33: <<<klik>>>. Inmiddels hebben de Audiolab Opus hun intrede gedaan en WAUW, wat een geluid!!!

Oo, ennuh.......mooi autootje  8)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips