Barco Graphics 808s projecteren via spiegel

Started by -Freek-, February 9, 2008, 20:30:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Thnx voor alle reacties hier mensen! Fijn dat er zoveel mensen meedenken.

Om echt heel eerlijk te zijn vind ik het niet zo'n groot probleem dat hij verkocht is. Er was een grote kans dat ik hem was gaan halen, maar eigenlijk is een HC4900 veel praktischer in mijn kamer. Ik had het super gevonden om met de 808s te spelen, maar het ding is en blijft zo groooot. Weet niet of er ook kleine CRT's zijn van deze klasse? ;D Als die er zijn kan ik altijd opnieuw gaan overwegen, maar een 808s brengt zoveel problemen met zich mee op mijn kamer.
Als er nou een wereldschokkend verschil was geweest tussen mijn HC4900 en 808s, had ik hem meteen gehaald. Maar aangezien jullie meningen nogal verdeeld zijn, ben ik heel erg gaan twijfelen. Dat iemand anders dan de beslissing voor mij maakt is jammer, maar toch niet zo'n heel groot probleem, want nou zit ik niet meer hele middagen met een rolmaat in m'n hand om te kijken of hij toch écht niet past ;D.

Begrijp me goed Frank, als hij niet verkocht is ga ik hem gewoon wéér overwegen ( ;D), maar het is en blijft een moeilijke situatie op mijn kamer. Goede les voor mij: eerst even reserveren. Dat scheelt dat iemand in je eigen topic komt vertellen dat hij hem voor je neus heeft weggehaald ;D ;D ;D (geintje hoor).

Dusss... ik ga het maar een tijdje uithouden met mijn HC4900 (helemaal geen probleem hoor trouwens :)), en als er een kleinere, vergelijkbare CRT wordt aangeboden dan ga ik jullie weer vragen om advies :D.

Enne, mrrepel, veel plezier ermee!

mrrepel

Bedankt Freek !!!!, dinsdag ga ik hem halen, voel me als een klein kind met kerst hahaha :)

J.A.F._Doorhof

Ik snap sowieso niet hoe mensen die ooit een goede CRT hebben gezien dat soort dingen kunnen zeggen.

Ik vind zelfs op de HD100 bepaalde dingen minder dan mijn CRT.
En de HD100 is nogmaals in mijn optiek mijlenver voor op de concurentie :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

"maar een 808s brengt zoveel problemen met zich mee op mijn kamer.
Als er nou een wereldschokkend verschil was geweest tussen mijn HC4900 en 808s"

Daarom raadden we het ook af. Mooie machine, maar je hebt een werkende set-up die goed werkt, ook met al je spelers en consoles. Daaroor zou je dus ook nog eens een scaler moeten kopen.

Boven je bed kun je hem niet hangen, want dan komt je spiegel op minimaal 1m70 te hangen, met bijbehorend hoog hangend scherm.

Zo zijn er nog wel wat onhandigheden in jouw situatie.

-Freek-

Quote from: donaldk on February 10, 2008, 23:55:42
"maar een 808s brengt zoveel problemen met zich mee op mijn kamer.
Als er nou een wereldschokkend verschil was geweest tussen mijn HC4900 en 808s"

Daarom raadden we het ook af. Mooie machine, maar je hebt een werkende set-up die goed werkt, ook met al je spelers en consoles. Daaroor zou je dus ook nog eens een scaler moeten kopen.

Boven je bed kun je hem niet hangen, want dan komt je spiegel op minimaal 1m70 te hangen, met bijbehorend hoog hangend scherm.

Zo zijn er nog wel wat onhandigheden in jouw situatie.
Idd, dat is ook precies wat mij tegenhield. Er komt in mijn situatie nogal veel bij kijken om deze projector in huis te halen. Nou vind ik het wel heel leuk om met zoiets bezig te zijn, maar er zijn grenzen... Daarom had ik ook al bedacht om hem dan toch maar op de grond te leggen (onder het bed ofzo, maar eigenlijk past dat ook niet). Maar zelfs dan heb ik dus plaatsingsproblemen.

Achja, ik heb nu een prachtig werkende setup, en ik denk dat ik daar maar eens heel blij mee ga zijn. :)  Ik ga heel binnenkort een 21:9 spanscherm maken, dus daar ben ik ook wel eventjes mee bezig. Meer daarover zal ik wel in mijn eigen topic schrijven.